Με ένα διήμερο παρουσιάσεων σε δημοσιογράφους αλλά και τουριστικούς πράκτορες η 17μελής αποστολή αποτελούμενη από υψηλόβαθμα στελέχη του ισπανικού οργανισμού τουρισμού Turespaña και αρμόδιων για κάθε περιοχή της χώρας, tour operators και επιχειρηματίες της χώρας (εκπροσώπους ξενοδοχειακών αλυσίδων, αεροπορικών εταιριών, κ.α.), οργάνωσε μια αξιοζήλευτη εκστρατεία προώθησης στην ελληνική αγορά, η οποία αντιστοιχεί μόλις σε 0,1% του εισερχόμενου τουρισμού στην Ισπανία.
«Είμαστε σε θέση να αξιολογήσουμε τη βιωσιμότητα του τουριστικού μας προϊόντος, αλλά εξίσου, τα ποιοτικά δεδομένα προβάλλουν σημαντικά στοιχεία: 84% των τουριστών επαναλαμβάνουν την επίσκεψη τους στη χώρα, ενώ 40% έρχονται ξανά για επίσκεψη δέκα ή περισσότερες φορές», δήλωσε η κυρία Ελενα Βαλδές, διευθύντρια του Ισπανικού Οργανισμού Τουρισμού στη Ρώμη και υπεύθυνη για τις Μεσογειακές χώρες. Κύρια αγορά του εισερχόμενου τουρισμού είναι η Μεγάλη Βρετανία με μερίδιο 27,4%, ενώ ακολουθεί η Γερμανία με 17,5%, η Ιταλία και η Γαλλία.
Τη φετινή χρονιά αναμένεται αύξηση από τις κύριες αγορές του ισπανικού τουρισμού από 8% έως 12%, ενώ ταυτόχρονα παρατηρείται και μια ισχυρή δυναμική στον εσωτερικό τουρισμό, καθώς υπολογίζεται ότι οι διανυκτερεύσεις των Ισπανών στα ξενοδοχεία της χώρας υπερβαίνουν αυτές των ξένων τουριστών, όπως επισήμανε ο κ. Α. Κλαβέρ διευθυντής νέων αγορών.
Επίσης σε όσους ενδιαφέρονται να μάθουν τη γλώσσα μας και στους μεγαλύτερους σε ηλικία τουρίστες», συμπλήρωσε η κυρία Βαλδές σημειώνοντας την προσέγγιση του προορισμού σε τρεισήμισι ώρες από την Ελλάδα, αλλά και τη νέα πτήση της Aegean στη Λα Κορούνια.
Εξάλλου πέρυσι αρκετοί ήταν οι Ελληνες που επισκέφθηκαν την Ισπανία χάρη στο πρόγραμμα επιδότησης της Ισπανικής κυβέρνησης «Ευρωπαϊκός Τουρισμός για Ηλικιωμένους», για ηλικιωμένους άνω των 55 που διαμένουν στην Ευρωπαϊκή Ενωση, κατά τη διάρκεια της «χαμηλής» τουριστικής περιόδου. Παράλληλα η Βαρκελώνη κατατάσσεται στην πέμπτη θέση παγκοσμίως ως συνεδριακός προορισμός, η Μαδρίτη στη δέκατη, ενώ η χώρα διαθέτει 46 τοποθεσίες που έχουν ανακηρυχθεί Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς από την Unesco και 313 γήπεδα για τους λάτρεις του γκολφ.
Ο ίδιος αποδίδει την αύξηση σε διαρθρωτικά αλλά και συγκυριακά αίτια. Το 2009 ήταν η χρονιά με τη μεγαλύτερη κάμψη, σημειώνει ο διευθυντής των νέων αγορών της Turespana και προσθέτει ότι αιτία για την πτώση αυτή ήταν ο φόβος του κόσμου. «Εχουμε πολύ πιστή πελατεία», υπογραμμίζει, εξηγώντας ότι «δεν είναι περίεργο που ανακάμψαμε», ενώ αξιολογεί και τη συμβολή των πολιτικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν «ανταγωνιστικοί προορισμοί» στο κομμάτι «ήλιος – θάλασσα» στην περιοχή της ανατολικής Μεσογείου (Αίγυπτος, Τυνησία).
Στα τουριστικά καταλύματα εντάσσεται και η αλυσίδα ξενοδοχείων δημοσίου συμφέροντος «Paradores de Turismo», η οποία διαθέτει περισσότερες από 90 εγκαταστάσεις υψηλών υπηρεσιών στη χώρα, με τις περισσότερες σε ιστορικά σημεία ή σε τοπία φυσικής ομορφιάς.
Όσον αφορά στις υποδομές μεταφοράς και διασύνδεσης, η Ισπανία διαθέτει 47 αεροδρόμια, τρία από τα οποία βρίσκονται ανάμεσα στα 15 κορυφαία της Ευρώπης, 11.000 χλμ. σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων και ένα από τα νεότερα και ταχύτατα δίκτυα σιδηροδρόμων.