Πως μπορείς να κάνεις ενδιαφέρουσα την διδασκαλία των Θρησκευτικών; Πως μπορείς να διδάξεις μέσω Διαδικτύου, δημιουργώντας, μάλιστα, μια ολόκληρη εκπαιδευτική κοινότητα έξω απ’ το σχολείο σου;
Οι εκπαιδευτικοί σχολείων απο την Αθήνα αλλά και την επαρχία, που βραβεύτηκαν σε σημερινή εκδήλωση του υπουργείου Παιδείας ενδιαφέρθηκαν, έψαξαν, κατασκεύασαν εκπαιδευτικούς Διαδικτυακούς «παράδεισους», έστησαν εργαστήρια ζωγραφικής και αγιογραφίας, αναζήτησαν τρόπους ενσωμάτωσης της «διαφορετικότητας». Και πέτυχαν.
Στην εκδήλωση για την αναζήτηση της αριστείας στα σχολεία συμμετείχαν 800 εκπαιδευτικοί απο ολόκληρη της Ελλάδα και βραβεύτηκαν εκατό απο αυτούς.
Η βράβευση εκπαιδευτικών για την δημιουργία καινοτόμων έργων και την προσφορά τους στην εκπαίδευση, που ξεκίνησε πέρυσι συνεχίζεται εφέτος και όλα δείχνουν ότι θα αποτελεί και στο μέλλον έναν σταθερό «ζωντανό» θεσμό στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η κυρία Μαρία Παζάρκσι, εκπαιδευτικός στο Βαρβάκειο Πειραματικό Γυμνάσιο, συμμετείχε στις επιτροπές αξιολόγησης των έργων που κατατέθηκαν και δηλώνει στο «Βήμα» ότι «το ταξίδι ήταν πολύ ενδιαφέρον». Οπως σημειώνει «πραγματικά είναι αξιοθαύμαστο το πόσο μπορούν να προσφέρουν οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία όταν δραστηριοποιούνται οι ίδιοι».
Η κ. Παζάρσκι είναι θεολόγος και αξιολόγησε τις προτάσεις εκπαιδευτικών που αφορούν την ειδικότητα της. Τι διαπίστωσε; Ότι τα Θρησκευτιικά μπορούν να γίνουν το πιο ενδιαφέρον μάθημα στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Εκπαιδευτικοί απο την περιοχή της Φλώρινας ζήτησαν απο τους μαθητές τους να βρουν ανακυκλώσιμα υλικά (ξύλο, σίδερο, δίσκους ή άλλα αντικείμενα κλπ.) σε οικοδομές, σε χαμόσπιτα ή όπου αλλού είχαν δυνατότητα και αυτά αποτέλεσαν τον «καμβά» τους σε ένα εργαστήρι αγιογραφίας, στο οποίο δούλεψαν μια ολόκληρη χρονια.
Η διαφορετικότητα χωράει παντού
Στο διαπολιτισμικό σχολείο του Ευόσμου Θεσσαλονίκης έστησαν ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα βασισμένο στην ιδέα της αποδοχής του «διαφορετικού» μέσω της διδασκαλίας των Θρησκευτικών.
Με συζητήσεις εκτός σχολικού χρόνου και κοινές δραστηριότητες, τα παιδιά δέθηκαν μεταξύ τους, οι προσωπικότητες ξεδιπλώθηκαν και εκείνοι που ένιωθαν διαφορετικοι, εντάχθηκαν. «Πρόκειται για ένα άρτιο πρόγραμμα απο κάθε άποψη» λέει στο «Βήμα» η κυρία Παζάρσκι.
Μάθημα και από το σπίτι το απόγευμα
Μια ενεργή εκπαιδευτική «κοινότητα» έστησαν οι καθηγητές και στο Βαρβάκειο Πειραματικο Γυμνάσιο, μέσω της οποίας μάλιστα οι μαθητές επεκτείνουν το μάθημα και εκτός της τάξης επικοινωνώντας με τους καθηγητές τους σε 24ωρη βάση.
«Πρόκειται για έναν εκπαιδευτικό τόπο στον οποίο γίνονται μαθήματα, ανεβαίνει υλικό απο τους καθηγητές ώστε, οι μαθητές να μελετούν στο σπίτι όποτε το επιθυμούν. Μπορούν ακόμη να μας απευθύνουν ερωτήματα και να παίρνουν απαντήσεις» λέει η καθηγήτρια του σχολείου κυρία Ελένη Γκίκα.
Όπως εξηγεί οι μαθητές μπορούν όποτε το επιθυμούν να προσθέτουν σχόλια και απόψεις, να σχολιάζουν θέματα που αφορούν το σχολείο τους κλπ. on line.
Σαν ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό facebook ρωτάμε αυθόρμητα, αλλά η κυρία Γκίκα σπεύδει να βάλει τα πράγματα στη θέση τους. «Είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα» δηλώνει. «Η πλατφόρμα αυτή έχει βρεί μεγάλη ανταπόκριση από τα παιδια αλλά και τους εκπαδευτικούς. Επικοινωνούμε διαρκώς και το χρησιμοποιούμε σε όλα τα μαθήματα».
«Τα παιδιά είναι ενθουσιασμένα», λέει για αυτήν την πρωτοβουλία στο «Βήμα» ο καθηγητής μαθηματικών του σχολείου κ. Διον. Λαμπινίδης. «Η διαδικασία του μαθήματος έχει αλλάξει και το διασκεδάζουμε όλοι» προσθέτει.