Το ζευγάρι είναι αγαπημένο, η ζωή κυλά μέσα στην ευτυχία και στην απόλυτη επικοινωνία, όμως η μοίρα θα το «κτυπήσει» στην τεκνοποίηση. Η Ιζαμπελ θα χάσει δύο παιδιά στον τοκετό και όταν όταν αργότερα μια βάρκα με έναν νεκρό άντρα και ένα ζωντανό μωρό καταλήξει στο νησί τους, θα πείσει τον Τομ να κρατήσουν το παιδί, ενώ εκείνος κατά βάθος δεν θέλει.
Τα χρόνια περνούν, το παιδάκι μεγαλώνει αλλά κάποια στιγμή έρχεται το πλήρωμα του χρόνου. Πλήθος έντονων σκηνών, κυρίως ανάμεσα στους Φασμπέντερ – Βικάντερ, είναι ικανές να συγκινήσουν ακόμη και τον πιο αδιάφορο θεατή ενώ όταν ένας τρίτος χαρακτήρας μπαίνει στην ιστορία (έξοχη όπως πάντα η Ρέιτσελ Βάιζ) σηματοδοτεί και τη μεγάλη, σπαραξικάρδια ανατροπή.
Λιτά, ήρεμα και χωρίς υπερβολές, η ταινία αναμοχλεύει με ουσιαστικότητα δύσκολες έννοιες όπως η αυτοθυσία, η συγχώρηση αλλά και οι τολμηρές αποφάσεις που μπορούμε να πάρουμε στον βωμό του αληθινού έρωτα.
ΑΘΗΝΑ: EMBASSY NOVACINEMA ODEON – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ – ΓΑΛΑΞΙΑΣ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ – CINE ΧΟΛΑΡΓΟΣ – ΑΤΛΑΝΤΙΣ – CINERAMA – ΦΟΙΒΟΣ – ΡΕΝΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ ΑΙΓΑΛΕΩ – ZEA – NOVACINEMA ΟDEON ΓΛΥΦΑΔΑ – NOVACINEMA ΟDEON ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITΥ – VILLAGE MALL – VILLAGE ΦΑΛΗΡO – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – VILLAGE ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ:
ΒΑΚΟΥΡΑ – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – CINEMAONE – VILLAGE COSMOS – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΑγαθός γίγαντας
Ο επιτυχημένος ελληνικός τίτλος προσδιορίζει τον χαρακτήρα του κεντρικού ήρωα της ταινίας, ενός θεόρατου, υπέρβαρου φορτοεκφορτωτή αεροσκαφών, απολύτως κλεισμένου στον εαυτό του, που πέφτει συνέχεια θύμα του bullying, πίνει γάλα, έχει ως χόμπι τις αναπαραστάσεις πολέμων με μινιατούρες και επικοινωνεί πραγματικά μόνο με ένα μικρό κορίτσι που μένει στην πολυκατοικία του.
Ο Κάρι αντιμετωπίζει με κατανόηση και σεβασμό τον Φούζι, παρακολουθεί με υπομονή την προσπάθειά του να βρει λίγη χαρά μέσα σε έναν άδικο και σκληρό κόσμο. Η γυναίκα που γνωρίζει σε μαθήματα χορού η οποία πιστεύει στα όνειρα («δεν κοστίζουν τίποτε») θα παίξει ρόλο στην εξέλιξη της ιστορίας, όμως ο Κάρι δεν κάνει ποτέ χατίρια στον θεατή με αποτέλεσμα το στοιχείο του απρόβλεπτου να είναι πάντα παρόν. Λίγο τέλος ό,τι και να πει κανείς για την ερμηνεία του Γκούναρ Γιόνσον που ακούραστα κρατά στις τεράστιες πλάτες του όλη την ταινία.
ΑΘΗΝΑ: ΑΕΛΛΩ – ΑΤΤΑΛΟΣ – ΔΑΝΑΟΣ – ΔΙΑΝΑ – ΙΝΤΕΑΛ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ – ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ – ΝΑΝΑ
Ενας γάλλος διανοούμενος που παρακολουθείται από την αστυνομία, κάνει πρόβες για τον λόγο που πρόκειται να εκφωνήσει επί του θέματος, αν και είναι φανερό ότι δεν πιστεύει σε τίποτε πέρα από την αυτοπροβολή του. Συγχρόνως βλέπουμε τον διευθυντή του ξενοδοχείου να προσπαθεί με δόλιους τρόπους να βάλει τρικλοποδιά στους ενδεχόμενους απεργούς της επιχείρησης που έχουν αποφασίσει να αντισταθούν στο γεγονός ότι επί δύο μήνες παραμένουν απλήρωτοι.
Με την κάμερά του να χορεύει αεικίνητα μέσα σε διάφορους χώρους του ξενοδοχείου, με δραματουργικό χρόνο κάτι λιγότερο από ένα 24ωρο και εμπνευσμένος από το «Hotel Europe» του Μπερνάρ-Ανρί Λεβί, ο Τάνοβιτς, σκηνοθέτης του βραβευμένου με ξενόγλωσσο Οσκαρ «No man’s land», κτίζει μια θαυμάσια αλληγορία για το εντελώς φθαρμένο πλέον πρόσωπο της σημερινής Ευρώπης (παίζουν Ζακ Βεμπέρ, Σνεζάνα Βίντβιτς κ.ά.).
ΑΘΗΝΑ: ΑΣΤΥ – ΠΤΙ ΠΑΛΑΙ
Τρεις ώρες σ’ ένα σπίτι
Μνήμες από το κομμουνιστικό καθεστώς αλλά και τετριμμένα καθημερινά αναμειγνύονται σε ένα μίξερ νεκρού χρόνου και πολυλογίας και φυσικών ερμηνειών μέσα σε ατελείωτα μονοπλάνα. Προσωπικά δεν κατάλαβα πού αποσκοπεί, αν και παραδέχομαι ότι σε κάποια σημεία παρακολούθησα με περιέργεια. Ως εκεί όμως (παίζουν: Μίμι Μπρανέσκου, Ντάνα Ντογκάρου, Σορίν Μεντελένι, Μπόγκνταν Ντουμιτράσε).
ΑΘΗΝΑ: ΙΝΤΕΑΛ – ΤΡΙΑΝΟΝ – ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ – ΑΤΤΑΛΟΣ
ΑΘΗΝΑ: ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ – ODEON STARCITY – ODEON ΜΑΡΟΥΣΙ – STER ΙΛΙΟΝ – ΑΕΛΛΩ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ – ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ, ΚΑΛΛΙΘΕΑ – ΑΝΟΙΞΗ –ΒΑΡΚΙΖΑ –ΝΑΝΑ κ.α.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – CINEMAONE – VILLAGE COSMOS – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
ΑΘΗΝΑ: VILLAGE MALL – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ – ODEON STARCITY – ODEON OΠΕΡΑ – STER IΛION – ΑΒΑΝΑ -ΓΑΛΑΞΙΑΣ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΣΠΟΡΤΙΓΚ – ΙΛΙΟΝ – ΝΑΝΑ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΣΙΝΕΑΚ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: VILLAGE COSMOS -ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER MAKEDONIA – CINEMA ONE – ΚΟΛΟΣΣΑΙΟΝ – ΦΑΡΓΚΑΝΗ
ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΗ
¢ «Το μαγαζάκι της κεντρικής οδού» («Obchod na korze», Τσεχοσλοβακία, 1965) των Γιαν Καντάρ, Ελμαρ Κλος. Κλασική ταινία του τσεχικού κινηματογράφου, η πρώτη του τσεχικού νέου κύματος που απέκτησε παγκόσμια φήμη φτάνοντας ως τα Οσκαρ, κερδίζοντας το ξενόγλωσσο. Βασισμένη σε ένα μυθιστόρημα του Λάντισλαβ Γκρόσμαν, η ταινία τοποθετείται την περίοδο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και στη διαδικασία «αριανοποίησης» που εφάρμοσαν οι Ναζί στο σλοβακικό τμήμα της Τσεχοσλοβακίας (παίζουν: Ζόζεφ Κρόνερ, Ιντα Καμίνσκα, Χάνα Σλίβκοβα κ.ά.).
ΑΘΗΝΑ: ΑΛΚΥΟΝΙΣ
5: εξαιρετική, 4: πολύ καλή, 3: καλή, 2: ενδιαφέρουσα, 1: μέτρια, 0: απαράδεκτη
HeliosPlus