Βαθμολογία

5: εξαιρετική, 4: πολύ καλή, 3: καλή, 2: ενδιαφέρουσα, 1: μέτρια, 0: απαράδεκτη, _: χωρίς άποψη

Δεν έχει πια νόημα να μιλάς για το ταλέντο της σπουδαίας Μέριλ Στριπ, κάτι που γνωρίζει και η κουτσή Μαρία. Δεν παύει, ωστόσο, να είναι αναπόφευκτο. Αν υπάρχει κάτι που πραγματικά σε συναρπάζει στην ταινία «Η Ρίκι και η Ροκ» («Ricky and the Flash», ΗΠΑ, 2015), την τελευταία ταινία του Τζόναθαν Ντέμι, είναι να βλέπεις τη Στριπ στην ίδια σκηνή με τον Ρικ Σπρίνγκφιλντ και τους υπόλοιπους επαγγελματίες μουσικούς να παίζει παλιές και σύγχρονες «ροκιές» με μια άνεση που βγάζει μάτι (έμαθε άλλωστε ηλεκτρική κιθάρα για αυτόν τον ρόλο). Ξεπεσμένη ροκού, η Ρίκι είναι πλέον αναγκασμένη να παίζει σε μπαρ για ελάχιστο κοινό, όμως αν κάτι σε κάνει να τη θαυμάζεις είναι ο επαγγελματισμός, το πάθος και το πείσμα της, στοιχεία που συνάδουν εξάλλου με την ίδια την ηθοποιό που την υποδύεται.

Η ιστορία της ταινίας δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο, ένα οικογενειακό δράμα, πυρήνας του οποίου η απόπειρα αυτοκτονίας της κόρης της Ρίκι (την υποδύεται η πραγματική κόρη της Στριπ, Μάμι Γκάμερ). Η απόπειρα είναι ο λόγος για τον οποίο ο πρώην σύζυγος της Ρίκι (Κέβιν Κλάιν) και πλέον παντρεμένος με άλλη γυναίκα, καλεί την πρώην του στο σπίτι για να βοηθήσει την κατάσταση.

Το γενικότερο πλαίσιο της ιστορίας μέσα στο σπίτι έχει επίσης ενδιαφέρον γιατί όπως περίπου είχε κάνει και στο «Η Ραχήλ παντρεύεται», έτσι κι εδώ, ο Ντέμι καταφέρνει να φτιάξει μια μικρογραφία ολόκληρης της Αμερικής. Μαύροι και Ασιάτες, ομοφυλόφιλοι και διεμφυλικοί, μεσήλικοι και νέοι, ρεπουμπλικανοί και δημοκρατικοί βρίσκονται στο ίδιο μίξερ του σκηνοθέτη.

Βαθμολογία: 2 ½

ΑΘΗΝΑ: COΟL TVMVOS – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ΙΛΙΟΝ – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – VILLAGE MALL – ΑΕΛΛΩ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΙΓΛΗ – ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ – ΑΜΙΚΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΝΕΣΙΣ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ – ΔΑΝΑΟΣ – ΔΙΟΝΥΣΙΑ – ΕΛΛΗ 1- ΘΗΣΕΙΟΝ – ΛΙΛΑ – ΝΑΝΑ – ΣΠΟΡΤΙΓΚ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: CINEPLEXX – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS – ΝΑΤΑΛΙ – ΣΙΝΕ ΠΥΛΑΙΑ

—————————————————-

Σαν Τζέιμς Μποντ του ’60 χωρίς τον… Σον Κόνερι

Με τον «Κωδικό Ονομα UNCLE» (Τhe man from UNCLE, HΠΑ/ Αγγλία, 2015) o βρετανός σκηνοθέτης Γκάι Ρίτσι στοχεύει αμιγώς στην ψυχαγωγία του θεατή με βάση του την ομότιτλη τηλεοπτική σειρά της δεκαετίας του ’60 όπου ο Ρόμπερτ Βον και ο Ντέβιντ Μακ Κάλουμ υποδύθηκαν αντιστοίχως τον Ναπόλεον Σόλο και τον Ιλια Κουριάκιν: δυο πράκτορες από αντίπαλα στρατόπεδα (Αμερική – Ρωσία) που συνεργάζονται για το καλό του πλανήτη.

Οπως αποδεικνύεται και στην ταινία του Ρίτσι, η συνεργασία δεν είναι και το ευκολότερο πράγμα του κόσμου, εφόσον φυσικά μιλάμε για την περίοδο του Ψυχρού Πολέμου. Ο μεν Σόλο (Χένρι Καβίλ) είναι ένας χαλαρός κοσμοπολίτης, αριβίστας, πρώην απατεώνας που αναγκάστηκε να μπει στην υπηρεσία για να μην μπει στη φυλακή, ο δε Κουριάκιν (Αρμι Χάμερ) είναι ένας στριφνός και άκαμπτος σαν τσιμέντο φανατικός κομμουνιστής που δεν ξέρει τι θα πει χαμόγελο.

Το ντουέτο δένει αρκετά καλά, πάντα στο πλαίσιο της περιπέτειας που ξέρεις τι πρόκειται να σου προσφέρει. Μοιάζει με συμπαθές ξαδερφάκι του Τζέιμς Μποντ της εποχής του Σον Κόνερι. Γυρίσματα σε διάφορα σημεία της Ευρώπης (κέντρο βάρους η Ρώμη), στυλ στα κοστούμια και τα φορέματα και μια όμορφη, αν και επικίνδυνη, κοπέλα κάπου στη μέση. Ο Ρίτσι, που είναι ένας νοσταλγός του παρελθόντος, χρησιμοποιεί όλα τα τρικ για να μας βάλει στην ατμόσφαιρα αλλοτινών, πιο cool εποχών. Και ως ένα σημείο τα καταφέρνει αν και η γενική αίσθηση που σου αφήνει το σύνολο είναι ταινία Τζέιμς Μποντ των sixties, χωρίς όμως, δυστυχώς τον Σον Κόνερι.

Βαθμολογία: 2 ½

ΑΘΗΝΑ: ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE – ODEON KOSMOPOLIS – ODEON STARCITY – STER ΙΛΙΟΝ – ΑΕΛΛΩ – ΝΑΝΑ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ – ΑΣΤΟΡ ΣΤΑΔΙΟΥ – ΕΚΡΑΝ – ΣINE ΠΑΡΙ – ΣINE ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ – ΦΛΕΡΡΥ – ΦΛΟΙΣΒΟΣ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΧΛΟΗ – ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΠΕΡΑΝ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟ – ΑΛΣΟΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ – ΑΤΤΙΚΟΝ ΑΛΣΟΣ ΓΑΛΑΤΣΙ – ΑΡΚΑΔΙΑ – ΑΛΕΚΑ ΖΩΓΡΑΦΟΥ κ.α. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: VILLAGE COSMOS – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – CINEPLEXX CINEMA@ONE – ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΘΕΣ/ΝΙΚΗ

ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ

Σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου της ταινίας, το «Polk» των Νίκου Νικολόπουλου, Βλαδίμηρου Νικολούζου αναφέρεται «στην ιστορικής σημασίας δολοφονία του αμερικανού δημοσιογράφου George Washington Polk, στη διάρκεια του Ελληνικού Εμφυλίου». Σύμφωνα με αυτό που είδαμε στην απλώς καλοφωτογραφημένη αυτή ταινία, το ταξίδι του θεατή είναι ένα ταξίδι στον κόσμο του μυαλού των σκηνοθετών, άρα στο πουθενά, μέσα από το οποίο δεν καταλαβαίνεις απολύτως τίποτε, πόσω μάλλον ποιος ήταν ο Τζορτζ Γουόσιγκτον Πολκ και για ποιον λόγο η δολοφονία του ήταν ιστορικής σημασίας.

Βαθμολογία: 1

ΑΘΗΝΑ: ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

«Ταξίδι στην Αλαμπάμα» (ΗΠΑ, 2015) του Κεν Κουάπις. Παρά τη μεγάλη ηλικία του, ένας άντρας (Ρόμπερτ Ρέντφορντ) που μόλις έχει επιστρέψει στην πατρίδα του, την Αμερική, από την Αγγλία, αποφασίζει να έρθει σε επαφή με τη φύση προκειμένου να ξαναβρεί τις ρίζες και τον εαυτό του. Μόνον που αυτό το ταξίδι της αυτογνωσίας, στο οποίο τον ακολουθεί ένας παλιόφιλος (Νικ Νόλτε) είναι επίσης ταξίδι μεγάλου κόπου. Το μονοπάτι των Απαλαχίων που θέλει να ακολουθήσει σημαίνει κάτι παραπάνω από 2.000 μίλια απόσταση. Το σενάριο είναι στηριγμένο στο ομότιτλο βιβλίο του Μπιλ Μπράισον, ο οποίος έκανε ο ίδιος το ταξίδι. Συμπρωταγωνιστεί η Εμα Τόμπσον.

Βαθμολογία: _

ΑΘΗΝΑ: ΦΙΛΟΘΕΗ – ΔΕΞΑΜΕΝΗ – ΕΛΛΗΝΙΣ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΦΙΛΙΠ – ΜΑΡΙΛΕΝΑ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΜΑΡΙΕΛ – ΤΡΙΑΝΟΝ ΣΑΡΩΝΙΔΑ – ΜΑΙΑΜΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΕΛΛΗΝΙΣ – ΚΟΛΟΣΣΑΙΟΝ