Βαθμολογία: 5: εξαιρετική, 4: πολύ καλή, 3: καλή, 2: ενδιαφέρουσα, 1: μέτρια, 0: απαράδεκτη, _: χωρίς άποψη

——————————————
Τα «Μανταρίνια» («Tangerines», Εσθονία, 2013) είναι η ταινία που με την εφετινή υποψηφιότητά της στην κατηγορία του Οσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας έφερε για πρώτη φορά την Εσθονία σε αυτά τα βραβεία. Επίκαιρο και πανέξυπνα φτιαγμένο αντιπολεμικό δράμα, σκηνοθετημένο μάλιστα από Γεωργιανό, τον Ζάζα Ουρουσάντζε, τοποθετείται το 1992 στο κτήμα ενός φιλήσυχου εσθονού καλλιεργητή μανταρινιών (Λεμπίτ Ουλφσάκ). Ενώ μαίνεται ο πόλεμος της Αμπχαζίας που δεν τον αφορά, θα αποδείξει σε έναν μισθοφόρο Τσετσένο και έναν γεωργιανό αντίπαλό του (Γκιόργκι Νακασίτζε, Μίσα Μέσκι) ότι τους ενώνουν περισσότερα πράγματα από όσα τους χωρίζουν. Ευγενική φυσιογνωμία και ανυστερόβουλος ανθρωπιστής, ο ηλικιωμένος καλλιεργητής δίνει τον παλμό αυτής της τρυφερής κατά βάθος ταινίας, η ουσία της οποίας βρίσκεται σε ένα ερώτημα που κάποια στιγμή τίθεται: «Κάνει καμιά διαφορά το που θα θαφτεί κάποιος
Βαθμολογία: 3 ½
ΑΘΗΝΑ: ΑΝΕΣΙΣ – ΑΕΛΛΩ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΝΟΙΞΙΣ – ΔΑΝΑΟΣ – ΔΙΑΝΑ – ΔΙΟΝΥΣΙΑ – ΕΛΛΗ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΛΙΛΑ – ΝΑΝΑ – ΡΙΒΙΕΡΑ – ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΕΛΛΑΔΑΣ – ΑΜΙΚΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΝΑΤΑΛΙ – ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΝ
————————
Είς το όνομα του πατρός
Στο πρώτο μέρος του ο «Νόμος της σιωπής» («Son of a gun», Αυστραλία, 2014) του Τζούλιους Εϊβερι είναι ένα σκληρό δράμα φυλακής, όπου ένας νεαρός κατάδικος (Μπρέντον Θουάιτς) βρίσκει στο πρόσωπο ενός βαρυποινίτη (Γιούαν Μακ Γκρέγκορ) τον προστάτη / «πατέρα» που θα τον βοηθήσει να επιβιώσει. Το τίμημα, φυσικά, θα είναι η βοήθεια που θα πρέπει να προσφέρει ως αντάλλαγμα ο μικρός στον προστάτη του όταν θα αποφυλακιστεί. Πάνω σε αυτήν την όχι και τόσο ανορθόδοξη, ούτε όμως και τόσο ιδιαίτερη σχέση, ο Εϊβερι έκτισε μια δυναμική αλλά όχι αξέχαστη γκανγκστερική ταινία, της οποίας οι σκηνές δράσης (όπως το «χτύπημα» της συμμορίας του Μακ Γκρέγκορ στο ορυχείο) θυμίζει κάπως ατμόσφαιρα ταινιών του Μάικλ Μαν και δη την «Ενταση».
Βαθμολογία: 2 ½
ΑΘΗΝΑ: ΨΥΧΙΚΟ – ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟ – ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ΙΛΙΟΝ – VILLAGE MALL – VILLAGE ΡΕΝΤΗ κ.α. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ –VILLAGE COSMOS κ.α.
————————
Σαν φιλοσοφικό δοκίμιο
Ο «Αποχαιρετισμός στη γλώσσα» («Adieu au language», Γαλλία / Ελβετία, 2014), τελευταία ταινία του Ζαν-Λικ Γκοντάρ, μοιάζει περισσότερο με παιχνιδιάρικο φιλοσοφικό δοκίμιο. Στα 83 του ο πρωτοπόρος της nouvelle vague εξακολουθεί να είναι δυσνόητος, απαιτητικός (από τον θεατή) αλλά και κινηματογραφικά ανήσυχος αφού η ταινία του είναι επίσης ένας πειραματισμός με το σύστημα 3D. Δεκάδες αποφθέγματα («οι δημοκρατίες έχουν τάση προς τον ολοκληρωτισμό»), δεκάδες ερωτήματα («ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στην ιδέα και τη μεταφορά;», «μπορεί η κοινωνία να δεχτεί τον φόνο για την αντιμετώπιση της ανεργίας;») και δεκάδες αναφορές σε πρόσωπα της Ιστορίας (Μάο Τσε Τουνγκ, Κλοντ Μονέ, Αδόλφος Χίτλερ κ.ο.κ.) συνθέτουν ένα παραλήρημα σκέψεων, φράσεων, χρωμάτων και εικόνων που όσο δυσκολεύεσαι να παρακολουθήσεις άλλο τόσο δεν μπορείς να τραβήξεις από αυτό τη ματιά σου.
Βαθμολογία: 3
ΑΘΗΝΑ: ΑΣΤΟΡ –ΔΑΝΑΟΣ
————————
Γνωστός τρόμος σε 3D
Τρισδιάστατη όμως είναι και η ταινία τρόμου «Το πνεύμα του κακού» («Poltergeist», ΗΠΑ, 2015) του Γκιλ Κέναν, η οποία επιστρέφει στην κλασική ταινία τρόμου του 1982, με τον ίδιο τίτλο αλλά σκηνοθέτη τον Τoμπ Χούπερ. Ο Σαμ Ρόκγουελ παίζει τον άνεργο πάτερ φαμίλια ο οποίος προσπαθεί να φέρει πίσω στον κόσμο των ζωντανών την κόρη του (Κένετι Κλέμεντς), την οποία καταβρόχθισαν μέσω της τηλεοπτικής οθόνης τα πνεύματα των νεκρών που κατοικούν κάτω από το σπίτι (που είναι χτισμένο πάνω σε νεκροταφείο). Ευπρόσωπη ταινία είδους, καλό 3D, έλα όμως που στο τέλος ένιωσα να θέλω να ξαναδώ την παλιά!
Βαθμολογία: 2 ½
ΑΘΗΝΑ: ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE – ODEON MAΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – ΑΕΛΛΩ – ΝΑΝΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: VILLAGE ΛΙΜΑΝΙ – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ κ.α.
————————
Παλαιομοδίτικη τηλεόραση
Κινηματογραφική μεταφορά του διεθνούς μπεστ σέλερ του σουηδού πρώην δημοσιογράφου Γιόνας Γιόνασον, ο «Εκατοντάχρονος που πήδηξε από το παράθυρο και εξαφανίστηκε» (Σουηδία, 2014) του Φέλιξ Χέρνγκερν αφηγείται την ιστορία ενός 100χρονου (Ρόμπερτ Γκούσταφσον) ο οποίος την κοπανά από τον οίκο ευγηρίας για να ζήσει μια ακόμη περιπέτεια στην τρομερή ζωή του. Το παρελθόν του (που βλέπουμε σε φλας μπακ) είναι συναρπαστικό αφού ο Γιόνασον (ακολουθώντας κάπως την λογική του «Φόρεστ Γκαμπ») στήνει συναντήσεις του ήρωα με πρόσωπα όπως ο Γουίνστον Τσόρτσιλ, ο Ιωσήφ Στάλιν και ο Μάο Τσε Τουνγκ. Κρίμα που η ταινία «χάνει» εστιάζοντας κυρίως στο σήμερα. Παρότι σε κάποια σημεία γελάς, η γενική αίσθηση που σου αφήνει είναι της παλαιομοδίτικης τηλεόρασης.
Βαθμολογία: 1 ½
ΑΘΗΝΑ: ΑΒΑΝΑ – ΔΕΞΑΜΕΝΗ – ΕΛΛΗΝΙΣ κ.α. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΕΛΛΗΝΙΣ
————————
Κυνηγητό για σεξ
Πικάντικη και την ίδια ώρα δροσερή, η αισθηματική κομεντί «Θέλεις ή δεν θέλεις;» («Tu vais ou tu vais pas?» Γαλλία, 2014) της Τονί Μαρσάλ, υποστηρίζει ότι το κυνηγητό για σεξ δεν είναι μόνον δεδομένο δικαίωμα του άνδρα αλλά και της γυναίκας. Ιδιαίτερα όταν η γυναίκα έχει πια τα χρονάκια της όπως συμβαίνει με τη 49χρονη Σοφί Μαρσό στον ρόλο μιας σεξομανούς που πιάνει δουλειά στο πλευρό ενός θεραπευτή του σεξ (Πατρίκ Μπρουέλ) ο οποίος έχει επίσης προβλήματα εθισμού στο σεξ. Χαριτωμένο, έξυπνο, ότι πρέπει για μια ευχάριστη βραδιά. Αμέσως βέβαια, το ξεχνάς.
Βαθμολογία: 2 ½
ΑΘΗΝΑ: ΨΥΧΙΚΟ – ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟ – ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ΙΛΙΟΝ – VILLAGE MALL – VILLAGE ΡΕΝΤΗ κ.α. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ κ.α.
EΠΙΣΗΣ ΣΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ
>Το «Με την πρώτη ματιά» («Hoje Eu Quero Voltar Sozinho», Βραζιλία, 2014) του Ντανιέλ Ριμπέιρο είναι ένα τρυφερό μελόδραμα εφήβων γύρω από την προσπάθεια ενός τυφλού παιδιού (Γκιλέρμε Λόμπο) να συμβιβαστεί με την πάθησή του.
Βαθμολογία: 2
ΑΘΗΝΑ: ΑΕΛΛΩ – ΑΘΗΝΑΙΑ
«Καυτή καταδίωξη» («Hot pursuit», 2015 ΗΠΑ) της Αν Φλέτσερ είναι μια σαχλή κωμική περιπέτεια με τη Ρις Γουίδερσπουν σε ρόλο σπασίκλας αστυνομικού να προσπαθεί να προστατεύσει τη σεξοβόμβα Σοφία Βεργκάρα σε ρόλο χήρας γκάνγκστερ που πρόκειται να καταθέσει κατά βαρόνου των καρτέλ ναρκωτικών.
Βαθμολογία: 1
ΑΘΗΝΑ: ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE MALL – ODEON ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY κ.α. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: VILLAGE COSMOS – VILLAGE ΛΙΜΑΝΙ κ.α.
>Στη μελλοντολογική περιπέτεια «Η xώρα του αύριο» («Tomorrowland», ΗΠΑ, 2015) του Μπραντ Μπερντ, ένας εφευρέτης (Τζορτζ Κλούνεϊ) και μια πανέξυπνη κοπέλα (Mπριτ Ρόμπερτσον) αναλαμβάνουν την αποκάλυψη των μυστικών ενός αινιγματικού μέρους, σε ένα «παράλληλο» χωροσύμπαν.
Βαθμολογία:_
ΑΘΗΝΑ: ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE – ΟΛΑ ΤΑ ODEON – AEΛΛΩ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ – AΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΘΗΣΕΙΟΝ – ΚΗΦΙΣΙΑ κ.α. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: VILLAGE COSMOS – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ κ.α.
«Τρελή αγάπη» («Amour Fou», Αυστρία/ Λουξεμβούργο, Γερμανία, 2014) της Τζέσικα Χάουσνερ, είναι μια ιστορία έρωτα και αυτοκτονίας που στηρίζεται στην αληθινή ιστορία της αυτοκτονίας του εκκεντρικού συγγραφέα Χάινριχ φον Κλάιστ και της Χενριέτα Φόγκελ (Κρίστιαν Φρίντελ, Μπρίτε Σνόεϊνκ).
Βαθμολογία:_
ΑΘΗΝΑ: TAINIOΘHKH ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ