Βαθμολογία: 5: εξαιρετική, 4: πολύ καλή, 3: καλή, 2: ενδιαφέρουσα, 1: μέτρια, 0: απαράδεκτη, _: χωρίς άποψη
————————————————
Αναζητώντας τον …θάνατο
Ενα αξιοπερίεργο μείγμα αισθηματικής ταινίας και περιπέτειας φαντασίας είναι «Το μυστικό της Ανταλάιν» («The age of Adaline», ΗΠΑ, 2015), της τέταρτης μεγάλου μήκους ταινίας του νεαρού σκηνοθέτη Λι Τόλαντ Κρίγκερ. Σύμφωνα με την ευχάριστα «τραβηγμένη» ιστορία, μια πανέμορφη γυναίκα, η Ανταλάιν (Μπλέικ Λάιβλι), έχει παραμείνει επί δεκαετίες 29 χρόνων ύστερα από την παράξενη εξέλιξη ενός τροχαίου ατυχήματος σε συνδυασμό με το νερό και έναν κεραυνό που χτύπησε το αυτοκίνητό της. Η Ανταλάιν ζει μια ζωή που δεν τελειώνει ποτέ. Το 2014 η κόρη της έχει πια τα τριπλάσια σχεδόν χρόνια (την υποδύεται η Ελεν Μπέρστιν) και η ίδια ερωτεύεται τον γιο (Μαϊκίλ Χιούσμαν) του μεγαλύτερου έρωτα της ζωής της (Χάρισον Φορντ) που είχε λήξει άδοξα… Ολα αυτά διαμορφώνουν ένα σύγχρονο, glossy παραμύθι με μπόλικο έρωτα, αρκετό δάκρυ, σχετικό σασπένς αλλά και τη φιλοσοφική σκέψη ότι όλα στη ζωή είναι προτιμότερο κάποια στιγμή να τελειώνουν –ακόμη και όταν πρόκειται για την ίδια τη ζωή.
Βαθμολογία: 2 1/2
ΑΘΗΝΑ: EMBASSY ODEON – CINE ΧΟΛΑΡΓΟΣ – KHΦΙΣΙΑ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΑΤΗΣΙΩΝ – ΝΙΡΒΑΝΑ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ – ΦΟΙΒΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ – CINERAMA ΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟ – ΖΕΑ ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ESCAPE ΙΛΙΟΝ – ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE MALL
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS – VILLAGE ΛΙΜΑΝΙ
————————————–
Λύτρα για τα οστά του Σαρλό
Τι θα μπορούσε να συμβεί από τη στιγμή που ένας καλόκαρδος μικροκακοποιός (Μπενουά Πελβό) αποφασίζει να κλέψει τη σορό του… Τσάρλι Τσάπλιν για να απαιτήσει λύτρα από την οικογένεια του τελευταίου που άφησε πίσω του αμύθητη περιουσία; Η απάντηση βρίσκεται στην πικρή αλλά εν τέλει διασκεδαστική (με τον τρόπο της) δραματική κομεντί του Ξαβιέ Μποβουά «Το τίμημα της δόξας» («La rancon de gloire», Γαλλία, 2014), η οποία στηρίζεται σε πραγματικό περιστατικό. Ο σκηνοθέτης εστιάζει στη σχέση του μικροκακοποιού με τον καλύτερό του φίλο (Ροσντί Ζεμ), ο οποίος, ενώ τα έχει εγκαταλείψει, πείθεται να τον βοηθήσει για χάρη της κόρης του. Οι γκάφες του ντουέτου θα μπορούσαν να συγκριθούν μόνο με εκείνες που θα έκανε ο Χονδρός και ο Λιγνός και αυτές ακριβώς είναι που κάνουν ευχάριστη την παρακολούθηση της ταινίας, στην οποία μάλιστα συμμετέχει και η Ντολόρες Τσάπλιν, εγγονή του Τσάρλι Τσάπλιν.
Βαθμολογία: 3
ΑΘΗΝΑ: ΑΒΑΝΑ – ΙΝΤΕΑΛ – ΓΑΛΑΞΙΑΣ
————————————–
Gone baby gone
Η μακάβρια ιδέα της ανταλλαγής βρεφών, εκ των οποίων το ένα είναι νεκρό και το άλλο ανήκει σε τοξικομανείς, στήνει τη «Δεύτερη αλήθεια» («Εn chance til», Δανία, 2015), τελευταία ταινία της δανέζας σκηνοθέτριας Σουζάνε Μπίερ, της οποίας το «Ισως, αύριο» («In a better world») βραβεύθηκε με Οσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας. Ο αστυνομικός (Νικολάι Κόστερ Βαλντάου), που έχασε το παιδί του για ανεξήγητους αρχικώς λόγους, αποφασίζει να αφήσει το νεκρό βρέφος στη θέση του βρέφους ενός ζευγαριού τοξικομανών που ούτως ή άλλως κινδυνεύει. Η πράξη θα έχει συνέπειες, αλλά η «άλλη αλήθεια» που δηλώνει ο τίτλος είναι ακόμη πιο φρικιαστική. Η Μπίερ ελέγχει το δύσκολο θέμα που πραγματεύεται και η ταινία της σε κρατά διαρκώς σε αναμμένα κάρβουνα, αρκεί να είσαι διατεθειμένος να υποστείς τη δυσάρεστη ατμόσφαιρα στην οποία η όλη ιστορία είναι εκ των πραγμάτων ενταγμένη.
Βαθμολογία: 2 1/2
ΑΘΗΝΑ:ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΙΓΛΗ – ΑΤΛΑΝΤΙΣ – ΑΤΤΑΛΟΣ – ΔΑΝΑΟΣ – ΕΛΛΗ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΕΛΛΑΔΑΣ
————————————–
Ο ορισμός της πλήξης
Μια σειρά κάδρα ατελείωτης διάρκειας (π.χ., ένα γκρο πλαν δύο προσώπων διαρκεί 15 λεπτά!) συνθέτουν την ταϊβανέζικη ταινία «Αδέσποτα σκυλιά» («Stray dogs», Ταϊβάν / Γαλλία, 2013), ένα υπερβολικά μεγάλο και άνευρο καρουζέλ φωτογραφιών που μπορεί κυριολεκτικά να σου σπάσει τα νεύρα –και ακόμη αναζητώ τον λόγο (είχα δει την ταινία πριν από δύο χρόνια στο Φεστιβάλ Βενετίας και την είχα απωθήσει τόσο πολύ που είχα ξεχάσει ότι την είχα δει). Αν υποθέσουμε ότι το στοίχημα του μαλαισιανού «auter» σκηνοθέτη Τσάι Μινγκ Λιανγκ ήταν να υποστηρίξει με τις εικόνες του την απουσία αφήγησης (και σεναρίου), επιτυγχάνει τόσο όσο θα επιτύγχανε στη σωτηρία ενός ανθρώπου που πνίγεται ένας ναυαγοσώστης που δεν ξέρει μπάνιο. Ο Τσάι Μινγκ Λιανγκ καταφέρνει απλώς να σε ταλαιπωρήσει, όπως σίγουρα ταλαιπώρησε τους φουκαράδες τους ηθοποιούς του.
Βαθμολογία: 1/2
ΑΘΗΝΑ: ΑΣΤΥ
————————————–
Αμερικανικό όνειρο για Μεξικανούς
Οι «Πρωταθλητές με ψυχή» («McFarland USA», 2015) της Νεοζηλανδής Νίκι Κάρο («Το σημάδι της φάλαινας») είναι μεταφορά στον κινηματογράφο μιας αληθινής ιστορίας: το 1987 μια ομάδα μεξικανών παιδιών, κατοίκων της πόλης Μακ Φάρλαντ της Καλιφόρνιας, κατάφερε να κερδίσει το περιφερειακό πρωτάθλημα αγώνων ανώμαλου δρόμου χάρη στην αφοσίωση του βέρου αμερικανού προπονητή της Τζιμ Γουάιτ. Η χαριτωμένη, αισιόδοξη ταινία ακολουθεί γνωστά μοτίβα: ο προπονητής προσπαθεί να γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα στον ίδιο και στα παιδιά, εν συνεχεία κερδίζει την εμπιστοσύνη τους, ακολουθούν κάποιες συγκρούσεις που θέτουν σε κίνδυνο τη σχέση τους κ.ο.κ. Κλισέ που πάντα δεχόμαστε με χαμόγελο σαν να ξέρουμε τι θα δούμε. Τον προπονητή υποδύεται ο Κέβιν Κόστνερ σε έναν ρόλο που του ταιριάζει πέρα για πέρα.
Βαθμολογία: 2 1/2
ΑΘΗΝΑ: ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – VILLAGE MALL
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
————————————–
Σέξπιρ στο σήμερα
Στις εκσυγχρονισμένες κινηματογραφικές μεταφορές έργων του Ουίλιαμ Σέξπιρ προστίθεται και η «Αναρχία» («Cymeline», ΗΠΑ, 2014) του Μάικλ Αλμερέιντα που στηρίζεται στον όχι ευρέως γνωστό «Κυμβελίνο» του βάρδου. Εν προκειμένω ο Κυμβελίνος είναι ένας αδίστακτος γκάνγκστερ με την αγέρωχη μορφή του Εντ Χάρις ντυμένου στα πέτσινα, ο οποίος είναι παντρεμένος με την μοχθηρή Βασίλισσα (Μίλα Γιόβονιτς) και είναι πατέρας της Ιμογένης (Ντακότα Τζόνσον). Στην ταινία παρελαύνουν διάφορες μορφές του υποκόσμου _Ιθαν Χοκ (Ιάκικμος), Τζον Λεγκουιζάμο (Μερκούτιος), Ντελρόι Λίντο (Βελάριος)_ αλλά ενώ το εγχείρημα αρχικώς κινεί την περιέργεια, σύντομα νοιώθεις ότι η ταινία βαραίνει γιατί ο Αλμερέιντα δεν βρίσκει την ισορροπία ανάμεσα στον αυτούσιο σεξπιρικό λόγο (που εδώ χρησιμοποιείται) με το σήμερα. Κάτι που είχε π.χ. καταφέρει ο Μπαζ Λούρμαν στο «Ρωμαίος και Ιουλιέτα».
Βαθμολογία: 2
ΑΘΗΝΑ: VILLAGE MALL – VILLAGE PΕΝΤΗ – VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ΙΛΙΟΝ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΕΛΛΩ – ΝΑΝΑ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ ΑΙΓΑΛΕΩ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: VILLAGE COSMOS – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ
————————————–
Σουρεαλιστική ημι-αυτοβιογραφία
Η πυρετώδης δύναμη των εικόνων του χιλιανού σκηνοθέτη Αλεχάντρο Χοντορόφσκι είναι γνωστή από ταινίες όπως το «El Topo», το «Ιερό βουνό» και φυσικά το κατά πολλούς αριστούργημά του «Santa Sangre». Η επιστροφή του στη δραματουργία μεγάλου μήκους έπειτα από πολλά χρόνια απουσίας έγινε με τον «Χορό της πραγματικότητας» («La danza de la realidad», Γαλλία / Χιλή, 2013), κάτι σαν αυτοβιογραφία, μια μεταφορά μας στην παιδική του ηλικία, με έναν καταπιεστικό σταλινικό πατέρα (Μπρόντις Χοντορόφσκι) και μια μητέρα (Πάμελα Φλόρες) που μιλάει διαρκώς σαν να τραγουδά όπερα. Στυλιζαρισμένες σκηνές, σουρεαλισμός, τσίρκα, ζώα, βασανιστήρια και ανθρώπινα «φρικιά» μπλέκουν σε ένα ντελιριακό συνονθύλευμα εικόνων όπου τα πάντα είναι συμβολικά και τίποτε συγκεκριμένο. Ο Χοντορόφσκι αναζητεί τον παλιό εαυτό του και τον βρίσκει, αν και η φωνή του δεν έχει πια την ισχύ που είχε σε αλλοτινές εποχές όταν ταινίες όπως «Ο χορός της πραγματικότητας» μπορούσαν να σε ξαφνιάσουν.
Βαθμολογία: 2
ΑΘΗΝΑ: ΑΣΤΟΡ
————————————–
Στάσιμη ζωή
Αλλη μία εικόνα κοινωνίας σε αδιέξοδο αποτυπώνεται στο γαλλικό φιλμ «Σε επιφυλακή» («Qui vive», 2014) της Μαριάν Ταρντιέ όπου ο καλός γαλλοαλγερινός ηθοποιός Ρεντά Κατέμπ (ο κρατούμενος στο έξοχο «Μακριά από τους ανθρώπους») υποδύεται τον security πολυκαταστήματος ο οποίος απεχθάνεται τη δουλειά του και αναζητεί τρόπους για να ξεφύγει από τη μίζερη ζωή του (ευελπιστεί να γίνει νοσηλευτής). Μη μπορώντας να ανέχεται άλλο το bullying μιας ατίθασης παρέας νεαρών, για να ξεφορτωθεί τον πιο πιεστικό της παρέας αποφασίζει να εξυπηρετήσει έναν δικό του γνωστό λαμβάνοντας μέρος σε μια ύποπτη επιχείρηση που θα στραβώσει. Σε αυτό το σημείο τα λιμνάζοντα νερά της στατικής αυτής ταινίας ταρακουνούνται κάπως, αυτό το ταρακούνημα όμως δεν βοηθά τη σκηνοθέτρια να ξεπεράσει την αμηχανία της και να κλείσει ολοκληρωμένα την ιστορία της. Εν τέλει όλα μένουν στον αέρα και αυτό αφήνει μια αίσθηση απογοήτευσης. Σε ρόλο guest παίζει και η Αντέλ Εξαρχόπουλος.
Βαθμολογία: 2 1/2
ΑΘΗΝΑ: ΑΑΒΟΡΑ – ΑΝΟΙΞΙΣ – ΑΤΛΑΝΤΙΣ – ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΒΑΚΟΥΡΑ
————————————–
Μόνη στο σπίτι…
Στο «Παραμονεύοντας» («Lurk», 2015) του Βασίλη Κατσίκη μια όμορφη γυναίκα (Τες Σπέντζος) εγκλωβισμένη μέσα σε μια τεράστια έπαυλη προσπαθεί να γλιτώσει από την εισβολή ενός αγνώστου. Αλλά τι ρόλο μπορεί να παίζει ο σύζυγός της στην υπόθεση; Ο σκηνοθέτης του «Αϊ Φορ: Λούφα και απαλλαγή» αποπειράται στη δημιουργία ενός καθαρόαιμου θρίλερ, επηρεασμένου εμφανώς από την αισθητική των ιταλικών και ισπανικών gialo της δεκαετίας του 1970. Ως ταινία είδους συμπαθής, αν και η προχειρότητα στην παραγωγή είναι εμφανής.
Βαθμολογία: 1
ΑΘΗΝΑ: ΙΝΤΕΑΛ – ΣΠΟΡΤΙΝΓΚ – ΑΝΟΙΞΗ – ΑΕΛΛΩ – ΝΑΝΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΒΑΚΟΥΡΑ
————————————
Προβάλλεται επίσης η περιπέτεια «Η συμμορία του παρκούρ» («Tracers», ΗΠΑ, 2014) του Ντάνιελ Μπενμάγιορ με τους Τέιλορ Λότνερ Μαρία Αυγερόπουλος Άνταμ Ράινερ.
Βαθμολογία: _
ΑΘΗΝΑ: VILLAGE MALL – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER IΛΙΟΝ – ΝΑΝΑ – ΑΕΛΛΩ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚH: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER MAKEDONIA