Βαθμολογία: 5: εξαιρετική, 4: πολύ καλή, 3: καλή, 2: ενδιαφέρουσα, 1: μέτρια, 0: απαράδεκτη, _: χωρίς άποψη
«50 αποχρώσεις του γκρι» («50 shades of Grey», ΗΠΑ. 2015) της Σαμ Τέιλορ Τζόνσον, με τους Τζέιμι Ντόρνεν, Ντακότα Τζόνσον, Μάρσια Γκέι Χάρντεν
Τουλάχιστον αμήχανο και αρκετά παγωμένο σε αφήνει η πολυσυζητημένη κινηματογραφική εκδοχή των «50 αποχρώσεων του γκρι», του ερωτικού μπεστ σέλερ της Ε. Λ.. Τζέιμς και πρώτου μέρους μιας τριλογίας που έχει απασχολήσει τον γυναικείο πληθυσμό όλου του πλανήτη.
Η ταινία της Σαμ Τέιλορ Τζόνσον (που είχε γυρίσει το νόιστιμο βιογραφικό φιλμ «Ολοι θέλουν λίγη αγάπη» για τα εφηβικά χρόνια του Τζον Λένον) δεν έχει ιδιαίτερο ερωτισμό, δεν έχει ιδιαίτερα χαρισματικό πρωταγωνιστή (ο Τζέιμι Ντόρνεν είναι σαν μια άχαρη «διασταύρωση» Κρις Ο’ Ντόνελ και Τζουντ Λο) και όσο για το «προχωρημένο», διαστροφικό σεξ που υποτίθεται ότι η ιστορία του βιβλίου υπόσχεται, εδώ που τα λέμε, με τα σημερινά κινηματογραφικά δεδομένα είναι για …γέλια.
Όταν ο δισεκατομμυριούχος Κρίστιαν Γκρέι λέει «καλώς ήρθες στον κόσμο μου» στην Αναστάζια (Nτακότα Τζόνσον) την νεαρή φοιτήτρια που έχει παρασυρθεί στο σεξουαλικό σύμπαν του μετά από την συνέντευξη που του πήρε, αναρωτιέσαι σε τι αλήθεια διαφέρει αυτός ο κόσμος αυτού του καλοντυμένου κυρίου από τον ερωτικό κόσμο του… οποιουδήποτε. Προφανώς μόνο στο ότι ο κ. Γκρέι είναι ένας πολύ πλούσιος άνθρωπος, κάτι που προφανώς εξιτάρει την κοπέλα και προφανώς πολλές γυναίκες.
Στο μεγαλύτερο μέρος της η ταινία έχει πληκτικούς διαλόγους, όπως για παράδειγμα η υποφωτισμένη ,δήθεν ατμοσφαιρική σκηνή όπου η κοπέλα διαβάζει τους όρους του συμβολαίου που πρέπει να υπογράψει για να δοθεί στις ορέξεις του Γκρέι. Ενα ερωτικό συμβόλαιο που σου προκαλεί χασμουρητά ανάμεσα στα γέλια αποδοκιμασίας.
Καταλήγω: Με καθαρά ερωτικούς όρους, η ταινία «50 αποχρώσεις του γκρι» του 2015 συγκρινόμενη με την «Εμανουέλα», ταινία της δεκαετίας του 1970, είναι νηπιαγωγείο!
Αρα ξαναδιαβάστε το βιβλίο καλύτερα από το να δείτε την ταινία.
Βαθμολογία: 1 ½
Αίθουσες
ΑΘΗΝΑ: ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ – CINERAMA – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ –
ODEON STARCITY – STER ΙΛΙΟΝ – ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE – ΑΕΛΛΩ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ – ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΝΟΙΞΗ ΧΑΙΔΑΡΙ – ΑΤΛΑΝΤΙΣ – ΑΤΤΑΛΟΣ Ν.ΣΜΥΡΝΗ – ΒΑΡΚΙΖΑ –
ΕΛΛΗ – ΖΕΑ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΝΑΝΑ – ΟΝΕΙΡΟ ΡΕΝΤΗ – ΟΣΚΑΡ ΑΧΑΡΝΩΝ –
ΣΙΝΕΑΚ ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΤΡΙΑΝΟΝ – ΦΟΙΒΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ – ΧΟΛΑΡΓΟΣ –
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ ΑΙΓΑΛΕΩ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS – VILLAGE ΛΙΜΑΝΙ – ΚΟΛΟΣΣΑΙΟΝ
————————————————-
«Leviathan» (Ρωσία, 2014) του Αντρέι Ζβιάνγκιτσεφ με τους Αλεξέι Σερεμπριάκοφ, Βλαντίμιρ Βντοβιντσέκοφ, Ελενα Λιάντοβα
Μια διεισδυτική ματιά πάνω στην σήψη και την διαφθορά της σύγχρονη ρωσικής κοινωνίας αποπειράται στο «Leviathan» ο Ρώσος δημιουργός της αριστουργηματικής «Επιστροφής» Αντρέι Ζβιάνγκιτσεφ. Υποψήφιο εφέτος για το Οσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας, το «Leviathan» έχει φόντο μια μικρή παραλιακή πόλη της Ρωσίας, όπου ο σκηνοθέτης εμπνευσμένος από την βιβλική ιστορία του Ιώβ, τοποθετεί μια δυνατή ταινία χαρακτήρων, στο επίκεντρο της οποίας η προσπάθεια ενός ακέραιου ανθρώπου να μην υποκύψει στην πίεση που του ασκείται από τους τοπικούς παράγοντες που θέλουν να του πάρουν την γη.
Μέσα στις επιβλητικές εικόνες ενός αχανούς, μελαγχολικού τοπίου, εικόνες που κυριολεκτικά σου κόβουν την ανάσα, βλέπουμε να ακτινογραφείται σε ολο της το… μεγαλείο, όλη η σαπίλα ενός συστήματος όπου πολύ απλά, τίποτε δεν έχει μείνει όρθιο. Αστυνομία, δικαστές, δήμαρχος, δημόσιες υπηρεσίες_ οι πάντες έχουν ξεπουληθεί στο χρήμα και το μόνο αγνό στοιχείο της ταινίας, ένας άντρας που δεν θέλει να προδώσει το χώμα στο οποίο ζούσε ο πατέρας και ο παππούς του δεν μπορεί να κάνει απολύτως τίποτε για να υπερασπιστεί τον οφθαλμοφανές δίκιο του.
Ο οικουμενικός χαρακτήρας αυτής της θαυμάσιας αλλά και πολύ πεσιμιστικής ταινίας, αφού δεν θα βρούμε πουθενά έστω και μισό ίχνος ελπίδας, έγκειται στο γεγονός ότι η ίδια ακριβώς ιστορία, δυστυχώς, μπορεί να τοποθετηθεί σε οποιαδήποτε χώρα του κόσμου.
Βαθμολογία: 3 ½
ΑΘΗΝΑ: ΑΒΑΝΑ – ΙΝΤΕΑΛ – ΓΑΛΑΞΙΑΣ – ΣΠΟΡΤΙΓΚ – GAZARTE – ΙΛΙΟΝ –
ΑΤΛΑΝΤΙΣ – ΔΙΑΝΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΟΛΥΜΠΙΟΝ
—————————————————–
«Kingsman: H μυστική υπηρεσία» («Kingsman: The secret services», ΗΠΑ/ Αγγλία, 2015) του Μάθιου Βον με τους Κόλιν Φερθ, Τάρον Ιτζερτον, Μάικλ Κέιν, Μαρκ Στρονγκ
Φλεγματικό βρετανικό χιούμορ, κατασκοπία, κινηματογραφική ανεκδοτολογία αλλά και δράση που θα ζήλευαν ακόμα και ο Τζέισον Μπορν ή ο Ιθαν Χαντ των ταινιών «Επικίνδυνη αποστολή» συνδυάζονται στον «Kingsman: H μυστική υπηρεσία». Ο τίτλος αναφέρεται σε μια υπηρεσία κατασκόπων – τζέντλεμαν που μπορούν να κάνουν την ΜΙ5 να δείχνει νηπιαγωγείο.
Μηχανές θανάτου ντυμένες στην τρίχα είναι τα βασικά χαρακτηριστικά των εκλεκτών της υπηρεσίας, της οποίας το αστέρι είναι ο Κόλιν Φερθ (τόσο δραστήριος που θα τρίβεται τα μάτια σας) με αφεντικό τον Μάικλ Κέιν ο οποίος μας κλείνει και λίγο το μάτι αφού στα νιάτα του είχε υποδυθεί τον κατάσκοπο Χάρι Πάλμερ των μυθιστορημάτων του Λεν Ντέιτον. Η στρατολόγηση ενός παιδιού (Τάρον Ιτζερτον), γιου πράκτορα που έπεσε στο καθήκον, είναι το πλαίσιο πάνω στο οποίο εκτυλίσσεται η ιστορία στην οποία ο «κακός» της ιστορίας είναι ο Σάμιουελ Τζάκσον σε ρόλο δισεκατομμυριούχου βασιλιά της τεχνολογίας (μια άλλη εκδοχή του Στιβ Τζόμπς) ο οποίος θέλει να σώσει τον πλανήτη… καταστρέφοντάς τον!
Ανάλαφρη και στιλάτη με έναν ρετρό τρόπο –ενίοτε θυμίζει ταινίες των sixties όπως το «Μόντεστι Μπλέιζ» του Τζόζεφ Λόουζι- η ταινία ενδείκνυται για ένα διασκεδαστικό δίωρο χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις.
Βαθμολογία: 2 ½
Αίθουσες
ΑΘΗΝΑ: ΑΕΛΛΩ – ΝΑΝΑ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ΙΛΙΟΝ – ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS – VILLAGE ΛΙΜΑΝΙ
————————————————–
Επίσης στις αίθουσες
Επίκαιρο το ντοκιμαντέρ «Who’s saving whom» (Ποιος σώζει ποιόν) των Λέσλι Φράνκε και Χέρντολορ Λόρενζ, μιλά για τους πραγματικούς κερδισμένους της οικονομικής κρίσης των ημερών μας και για τα όσα συνέβησαν για να φτάσουμε στην κρίση. Το ζευγάρι κινηματογραφιστών απο το Αμβούργο, έθεσε το ερώτημα “Ποιος τελικά σώζει ποιον στην κρίση; Εις απάντηση της φράσης «πακέτα διάσωσης» που κυριαρχεί στον δημόσιο λόγο της Γερμανίας. «Σώζουν οι Γερμανοί τους νότιους, ή μήπως όλοι μαζί οι πολίτες της Ευρώπης διασώσαμε και εξακολουθούμε να διασώζουμε τις τράπεζες;» αναρωτιέται το ντοκιμαντέρ που ξεκινά με γυρίσματα στην Ελλάδα αλλά εν συνεχεία ανοίγεται σε άλλες χώρες : πώς για παράδειγμα λειτούργησε το δίπολο «τραπεζική διάσωση/κοινωνική καταστροφή» στην Ισπανία; Και πως στις Ηνωμένες Πολιτείες το δικαίωμα στην δωρεάν ανώτατη εκπαίδευση έχει προ πολλού μετατραπεί σε δικαίωμα πρόσβασης σε φοιτητικά δάνεια; Τα παραδείγματα ιδιωτικού και δημόσιου υπερδανεισμού που συμπλέκονται στην ταινία δηλώνουν ότι το πρόβλημα προκλήθηκε εξαιτίας της ηθελημένα απερίσκεπτης συμπεριφοράς τραπεζών, που γνώριζαν ότι όταν η περίοδος του επιθετικού δανεισμού παρέλθει και η φούσκα σκάσει, μπορούν να προστρέξουν για βοήθεια στα δημόσια ταμεία. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι δημιουργοί ακολουθούν το μοντέλο της παράλληλης πρεμιέρας σε δεκάδες αίθουσες (223 με το τελευταίο μέτρημα) σε πολλές χώρες και πολλές γλώσσες, ώστε να λειτουργήσει η ταινία ως μυριόστομο πολιτικό μήνυμα.
Βαθμολογία: _
Αίθουσες
ΑΘΗΝΑ: ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΝ
——————————————————–
Ποικίλες ιδέες και μείξεις εντελώς διαφορετικών μεταξύ τους κινηματογραφικών ειδών υπόσχεται η ταινία της Ανα Λίλι Αμιρπούρ «Ένα κορίτσι γυρίζει σπίτι μόνο του τη νύχτα» («A girls walks home alone at night», 2014, ΗΠΑ) το οποίο παρουσιάζεται ως «ιρανικό γουέστερν με βρικόλακες κάτω από την ομπρέλα του Ιρανικού Νέου Κύματος»! : πόρνες, τοξικομανείς, μαστροποί και διάφορα πλάσματα της νύχτας διασταυρώνονται στην Κακιά Πόλη, μια πόλη φάντασμα του Ιράν, ένα προπύργιο προστυχιάς και απελπισίας. Ανάμεσά τους και ένα κορίτσι – βαμπίρ (Σέιλα Βαντ) που παρακολουθεί τα όσα συμβαίνουν και τελικά θα γνωρίσει τον έρωτα οπότε όλα θα αλλάξουν.Βαθμολογία: _
Αίθουσες;
ΑΘΗΝΑ: ΟDEON ΟΠΕΡΑ