Τον Ιούλιο και τον Νοέμβριο του 2013 ο Γάλλος φωτογράφος Ζαν Κριστόφ Μπαλό φιλοξενήθηκε στη Θεσσαλονίκη με σκοπό να την φωτογραφήσει· μια δραστηριότητα για την οποία συνεργάστηκαν το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, το Γαλλικό Ινστιτούτο, το Γενικό Προξενείου της Γαλλίας στη Θεσσαλονίκη και η Διεύθυνση Πολιτισμού και Τουρισμού.
Μέρος από συνολικό αποτέλεσμα της δουλειάς του Μπαλό (που σπούδασε αρχιτεκτονική και έχει σκηνοθετήσει νοκιμαντέρ μικρού και μεγάλου μήκους) είναι η έκθεση «Αστικά τοπία της Θεσσαλονίκης» που παρουσιάζεται αυτές τις μέρες στο Παρίσι. Τα εγκαίνια έγιναν στην Point Rouge Gallery στις 6 Νοεμβρίου. Η έκθεση θα κλείσει στις 29 του μηνός.
Αν και το Λιμάνι της πόλης αποτελεί το εφαλτήριο της διαδρομής του Μπαλό, το πεδίο δράσης του επεκτείνεται. Φωτογραφίζει τόσο το περιαστικό τοπίο και τα νέα παγκοσμιοποιημένα στοιχεία που το χαρακτηρίζουν, όσο και τους αρχιτεκτονικούς όγκους που διαμορφώνουν τον αστικό ιστό στο κέντρο της πόλης.
Αντικείμενα του; Η αγορά την ώρα που είναι κλειστή, τα στάδια όταν είναι άδεια, ο υπόγειος κόσμος του υπό κατασκευή Μετρό, το στρατιωτικό νεκροταφείο. Μια Θεσσαλονίκη διαφορετική, όπου κυριαρχούν οι γραμμές, οι σκιές, οι όγκοι, οι αντιπαραθέσεις, χωρίς θόρυβο, μετέωρη στο χρόνο. Αυτές άλλωστε είναι και οι δύο συντεταγμένες που ορίζουν την καλλιτεχνική πρακτική του Μπαλό ως προς το χρόνο και το χώρο: το κενό και αναστοχαστική αιώρηση μέσα σε αυτόν. Συνεπώς η πόλη μεταμορφώνεται σε σκηνικό, το οποίο είναι συχνά αναγνωρίσιμο και άλλοτε ισοπεδωμένο από τον εμπορικό χαρακτήρα των σύγχρονων παρεμβάσεων.
Το σύνολο του έργου του Μπαλό περιστρέφεται γύρω από την έννοια του χώρου: οι πόλεις με την αρχιτεκτονική τους, αστικά τοπία, λιμάνια (όπως αυτά της Καζαμπλάνκα και της Σουραμπάγια), ιστορικοί χώροι μνήμης και μνημεία, θρησκευτικοί χώροι ή τόποι λατρείας (όπως το Άγιο Όρος, οι ναοί στη Νότια Ινδία, το Μπαλί κ.ά.), ιδιωτικοί ή προσωπικοί χώροι, φυσικά τοπία και αρχαιολογικοί χώροι.
Η επιμέλεια των φωτογραφιών που εκτίθενται στο Παρίσι είναι του Βαγγέλη Ιωακειμίδη, ενώ το σύνολο του έργου του Μπαλό παρουσιάζεται ως τις 18 Ιανουαρίου 2015 στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης.