Βαθμολογία: 5: εξαιρετική, 4: πολύ καλή, 3: καλή, 2: ενδιαφέρουσα, 1: μέτρια, 0: απαράδεκτη, _: χωρίς άποψη
«Joe, μια δυνατή σχέση» («Joe», HΠΑ, 2013) του Ντέβιντ Γκόρντον Γκριν, με τους Νίκολας Κέιτζ Τάι Σέρινταν
Αν η λέξη «μεταμόρφωση» είναι μέρος της δουλειάς ενός ηθοποιού, η μεταμόρφωση του Νίκολας Κέιτζ στην ταινία του Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν παίρνει, κυριολεκτικά, άλλες διαστάσεις. Υστερα από πολλά, πάρα πολλά χρόνια, ο Νίκολας Κέιτζ μεταμορφώθηκε, επιτέλους, ξανά σε… ηθοποιό. Γιατί μάλλον το είχε ξεχάσει παίζοντας από ‘δώ κι από ‘κεί ρόλους ανούσιους, σε ταινίες εξίσου ανούσιες (ανάμεσά τους και το πρόσφατο «Rage»).
Στο «Τζο», ένα δράμα που εκτυλίσσεται στη μελαγχολική ανωνυμία κάποιου χωριού στο σύγχρονο Τέξας, ο Ν. Κέιτζ μας υπενθυμίζει ότι αν το θέλει πραγματικά, μπορεί να είναι πολύ καλός μπροστά στον φακό, όπως στο «Bad Lieutenant, Post of New Orleans» του Βέρνερ Χέρτσογκ, ή χρόνια πίσω στο «Αφήνοντας το Λας Βέγκας» του Μάικ Φίγκις, το οποίο είχε ως αποτέλεσμα το ένα και μοναδικό Οσκαρ που έχει κερδίσει μέχρι σήμερα. Ισορροπώντας ευκίνητα ανάμεσα στη σκληρότητα και στην τρυφερότητα, υποδύεται τον ήρωα του τίτλου, έναν πρώην κατάδικο που θα προσπαθήσει να γίνει ο φύλακας άγγελος ενός παραμελημένου εφήβου (Τάι Σέρινταν).
Βίαιης ατμόσφαιρας, δυσάρεστη αλλά και ρεαλιστική ταινία, ο «Τζο» μοιάζει με σύγχρονο γουέστερν. Ακόμη και σήμερα, ορισμένες διαφορές σε κάποιες περιοχές του Τέξας λύνονται με τα κουμπούρια. Η βία άλλωστε παίζει σημαντικό ρόλο στο μυθιστόρημα του Λάρι Μπράουν, στο οποίο η ταινία βασίστηκε. Ο Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν το λάτρεψε και ένας από τους λόγους που ενθουσιάστηκε ήταν το κλίμα που δημιουργεί ο συγγραφέας, το οποίο είναι απολύτως ταιριαστό στο σινεμά που ο σκηνοθέτης είναι αφοσιωμένος. Γεννημένος στο Αρκάνσας και μεγαλωμένος στο Τέξας, ο Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν είναι ένας καθαρόαιμος σκηνοθέτης του αμερικανικού Νότου. Του αρέσουν τα τοπία και τα επικίνδυνα παιχνίδια της φύσης, χειρίζεται πολύ καλά τη μοναξιά των ανθρώπων που βρίσκονται εκεί. Το έχει αποδείξει σε πολύ όμορφες ταινίες, όπως οι «Τζορτζ Ουάσιγκτον», «Ολα τα αληθινά κορίτσια» και προσφάτως το «Prince Avalanche» που κέρδισε την Αργυρή Αρκτο στο τελευταίο Φεστιβάλ Βερολίνου.
Βαθμολογία: 3
Αίθουσες: ΔΕΞΑΜΕΝΗ
————————————-
«Τυχαία συνάντηση» («Une rencontre, Γαλλία, 2014) της Λιζά Αζουέλος, με τους Σοφί Μαρσό και Φρανσουά Κλουζέ
Η Σοφί Μαρσό και ο Φρανσουά Κλουζέ συμπρωταγωνιστούν στην αισθηματική κομεντί της μέσης ηλικίας η οποία υποστηρίζει ότι μια σχέση μπορεί να μη χάσει ποτέ την αρχική της γλυκύτητα άπαξ και δεν μεσολαβήσει σεξ. Εκείνη, η οποία μάλιστα λέγεται Σαντορινί, είναι επιτυχημένη συγγραφέας εύκολων μπεστ σέλερ (ας πούμε η Κατερίνα Μανανεδάκη της Γαλλίας), μητέρα δύο παιδιών και χωρίς σύζυγο. Εκείνος είναι δικηγόρος, παντρεμένος και πατέρας. Περισσότερο ντροπαλός και εξίσου αναποφάσιστος όσο η σέξι συγγραφέας την οποία, όπως δηλώνει και ο τίτλος, θα συναντήσει τυχαία. Η συνάντηση θα τους κάνει να αισθανθούν και πάλι έφηβοι, κατά βάθος όμως γνωρίζουν πολύ καλά τις συνέπειες άπαξ και επιτρέψουν στον εαυτό τους να παρασυρθεί. Γι’ αυτό άλλωστε τα σεξουαλικά τους όργια τα βλέπουμε μόνο στη… φαντασία τους! Χαριτωμένα όλα τούτα, καλοφωτογραφημένα, καλοστημένα, αλλά και ολίγον τι αδιάφορα μέσα σε ένα πλαίσιο συντηρητισμού που σίγουρα βρίσκεται στη σκέψη της σκηνοθέτριας Λίζα Αζουέλος. Στην πραγματικότητα, η «Τυχαία συνάντηση» είναι το ακριβώς αντίθετο της εξαιρετικής και πολύ αληθινής ταινίας του Φρεντερίκ Φοντέιν «Μια πορνογραφική σχέση».
Βαθμολογία: 2
Αίθουσες: ΑΘΗΝΑΙΑ
————————————-
«22 Jump Street» (ΗΠΑ, 2014) των Φιλ Λορντ – Κρίστοφερ Μίλερ, με τους Τζόνα Χιλ, Τσάνινγκ Τέιτουμ, Ice Cube
Τα δύο βλαμμένα της αστυνομικής κωμωδίας «21 Jump Street» επιστρέφουν στη δράση και φυσικά τίποτε καινούργιο δεν γίνεται αφού η «συνέχεια» της κινηματογραφικής εκδοχής της τηλεοπτικής σειράς των ’80s δεν μπορεί παρά να ακολουθήσει βήμα-βήμα τα χνάρια της πρώτης ταινίας που έγινε επιτυχία. Ο ψηλός, σωματώδης και ξύλο απελέκητο Τσάνινγκ Τέιτουμ συνεργάζεται ξανά με τον παχύσαρκο αλλά πιο ξύπνιο Τζόνα Χιλ και το αποτέλεσμα είναι μια συρραφή από αστεία χαμηλότατου επιπέδου τα οποία λαμβάνουν χώρα μέσα στο πανεπιστήμιο το οποίο τα δύο παλικάρια της φακής αναλαμβάνουν να «καθαρίσουν» από τη διακίνηση ενός ναρκωτικού ονόματι wifi.
Βαθμολογία: 0
Αίθουσες
ΑΘΗΝΑ: COΟL TVMVOS – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ESCAPE IΛION – ΟΛΑ ΤΑ ΚΛΕΙΣΤΑ VILLAGE – VILLAGE COOL ΡΕΝΤΗ – ΑΕΛΛΩ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΤΤΙΚΟΝ ΑΛΣΟΣ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ – ΣΙΣΣΥ ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: STER CENTURY MAKEΔONIA – VILLAGE COSMOS – VILLAGE ΛΙΜΑΝΙ – ΑΠΟΛΛΩΝ
Η ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Στα 60 χρόνια ζωής του, το «Fear and desire» (ΗΠΑ, 1953), πρώτη ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, προβάλλεται για πρώτη φορά εμπορικά στην Ελλάδα (είχε προηγηθεί μια προβολή του στο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου). Μικρό γεγονός που δεν πρέπει να μείνει αναξιοποίητο από τους φανατικούς κινηματογραφόφιλους και όχι μόνον. Υπαρξιακό ψυχόδραμα περισσότερο παρά ακραιφνής «πολεμική περιπέτεια» (τι άλλο άλλωστε θα περιμέναμε από έναν Κιούμπρικ;), το «Fear and desire» που μεταφράζεται ως «Φόβος και επιθυμία» παρακολουθεί την πορεία τεσσάρων αμερικανών στρατιωτών που έχουν αποσπασθεί από τη μονάδα τους. Ο τρόμος του απρόβλεπτου κινδύνου, το ζωώδες ένστικτο της επιβίωσης, η αρρωστημένη γλύκα της εξουσίας (απέναντι σε μια γυναίκα που θα βρεθεί στο διάβα τους) συμπυκνώνονται μέσα σε κάτι παραπάνω από μια ώρα έντασης και αγωνίας. Ασφαλώς, από όλες τις ταινίες του Κιούμπρικ είναι η πιο αδύναμη, αν όμως αυτό λέγεται πρώτη προσπάθεια στον κινηματογράφο μυθοπλασίας, το λιγότερο που μπορείς να πεις για την ταινία είναι ότι προμηνύει μια σπουδαία συνέχεια από τον δημιουργό της, κάτι που φυσικά έγινε (παίζουν οι Φρανκ Σιλβέρα, Κένεθ Χαρπ, Στίβεν Κόιτ, Βιρτζίνια Λιθ και ο μετέπειτα σκηνοθέτης Πολ Μαζέρσκι που απεβίωσε εφέτος)
Βαθμολογία: 3
Αίθουσες: ΖΕΦΥΡΟΣ
————————————
Προβάλλεται επίσης η ταινία «Σαββατοκύριακο στο Παρίσι» του Ρότζερ Μισέλ, την οποία η εταιρεία διανομής της δεν έδειξε στους δημοσιογράφους, γι’ αυτό και δεν εκφέρουμε άποψη. Πρόκειται για αισθηματική κομεντί με τους Τζιμ Μπρόντμπεντ και Λίντσεϊ Ντάνκαν, σε σενάριο του συγγραφέα Χανίφ Κιουρέισι.
Βαθμολογία: _
Αίθουσες
ΑΘΗΝΑ: AIΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟ – ΧΛΟΗ ΚΗΦΙΣΙΑ – ΚΟΡΑΛΙ ΣΑΡΩΝΙΔΑ – ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΣΥΓΓΡΟΥ –
AEΛΛΩ ΠΑΤΗΣΙΩΝ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΑΥΡΑ (ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ)