Την ανάγκη διάθεσης περισσότερων κονδυλίων και προσωπικού για το υπουργείο Πολιτισμού υπογράμμισε ο Πάνος Παναγιωτόπουλος κατά την τελετή παράδοσης-παραλαβής προς τη νέα πολιτική ηγεσία, τον υπουργό Κωνσταντίνο Τασούλα και την υφυπουργού Άντζελα Γκερέκου.
Κάνοντας έναν απολογισμό στο έργο που συντελέστηκε τον τελευταίο χρόνο, ο κ. Παναγιωτόπουλος επεσήμανε τα κυριότερα σημεία μιας μεγάλης προσπάθειας, η οποία ξεκίνησε πριν ένα χρόνο και την οποία καλούνται να συνεχίσουν οι δύο πολιτικοί, για τους οποίους, όπως είπε, τρέφει μεγάλη εκτίμηση και σεβασμό.
«Πριν ένα χρόνο παραλάβαμε μια άσχημη κατάσταση, η οποία οφειλόταν στο λάθος που έγινε να υπαχθεί το υπουργείο Πολιτισμού σ’ ένα άλλο υπουργείο, στο υπουργείο Παιδείας. Ευτυχώς ο πρωθυπουργός το αντιλήφθηκε και το διόρθωσε εγκαίρως» δήλωσε μεταξύ άλλων ο κ. Παναγιωτόπουλος, τονίζοντας ότι η τότε παραλαβή έγινε με το χειρότερο ταμείο των τελευταίων δεκαετιών και επισημαίνοντας ότι το υπουργείο χρειάζεται περισσότερο προσωπικό.
«Ο πολιτισμός χρειάζεται περισσότερο προσωπικό, εκπαιδευμένο, σύγχρονο, με στοχευμένη αποστολή και ασφαλώς χρειάζεται και περισσότερα κονδύλια. Είμαι βέβαιος ότι μόλις προχωρήσει η οικονομική ανάκαμψη της χώρας, η κυβέρνηση θα διαθέσει τα απαραίτητα κονδύλια για να ενισχυθεί οικονομικά ο πολιτισμός, ο οποίος αυτόν τον χρόνο πέρασε τις δυσκολότερες στιγμές του από πλευράς δαπανών», επισήμανε, πληροφορώντας ότι έχουν ζητηθεί άτομα και σε πρώτη φάση να ικανοποιηθεί ο αριθμός των 500 ατόμων.
Για τον κατάλογο των 33 αρχαιολογικών χώρων και μουσείων που αναβαθμίστηκαν πρόσφατα με διευρυμένο ωράριο, εμπλουτισμό πωλητηρίων, πωλητέων ειδών κλπ. δήλωσε ότι είναι η αρχή, με προοπτική να ενταχθούν η Ήπειρος, το Βόρειο Αιγαίο, η Κεντρική Μακεδονία, η Θράκη κοκ.
Τέλος, ενημέρωσε ότι έχουν ολοκληρωθεί και είναι έτοιμα για εγκαίνια το Μουσείο Ηρακλείου (στις 18 Ιουνίου, πιθανότατα από τον πρωθυπουργό -αν το επιτρέψει το πρόγραμμά του), τα Μουσεία Πύργου και Τεγέας, το Μέγαρο Χορού Καλαμάτας, το Λαογραφικό Μουσείο Λάρισας και το Βυζαντινό Μουσείο Διδυμοτείχου, ενώ στην τελική ευθεία βρίσκεται το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στο Φιξ, «ένα ξεχωριστό γεγονός για όλη την Ευρώπη», όπως επεσήμανε.
«Τα πάντα είναι μια συνέχεια, τίποτα δεν σταματάει και τίποτα στην πραγματικότητα δεν ξεκινάει εντελώς. Όλα συνεχίζονται, και σ’ αυτή την ενδιαφέρουσα και προκλητική σκυταλοδρομία προφανώς το ΥΠΠΟ έχει την πιο γοητευτική διάσταση», δήλωσε από την πλευρά του ο κ. Τασούλας, παίρνοντας τη σκυτάλη από τον απερχόμενο υπουργό.
Ταυτόχρονα έκανε μνεία στον «πιο διάσημο έφηβο της Ελλάδας», όπως χαρακτήρισε τον Παίδα του Κριτίου, το αριστουργηματικό άγαλμα της πρώιμης κλασικής εποχής που κοσμεί το Μουσείο της Ακρόπολης και το οποίο, όπως είπε, συμβολίζει κάτι συναρπαστικό, που έχει να κάνει με την εποχή μας.
«Το συγκρατημένο χαμόγελο του παιδός του Κριτίου διαδέχεται το αρχαϊκό έκδηλο χαμόγελο της προηγούμενης περιόδου της τέχνης, γιατί ο έφηβος αυτός αντιλαμβάνεται στην περίοδο της ακμής της αθηναϊκής δημοκρατίας τις ευθύνες που η δημοκρατία του αναθέτει. Έτσι και σήμερα με ένα συγκρατημένο χαμόγελο οφείλουμε να αναλαμβάνουμε τις ευθύνες μας και στον τομέα του πολιτισμού και στον τομέα της ανόρθωσης της χώρας», δήλωσε ο νέος υπουργός.
Τέλος, η κ. Γκερέκου, αφού αναφέρθηκε στην τιμή και ευθύνη όντας στον χώρο του υπουργείου Πολιτισμού, υποσχέθηκε ότι θα δώσει τον καλύτερο εαυτό της και ότι πέρα από τον πλούτο της πολιτιστικής κληρονομιάς θα προσπαθήσει να υπηρετήσει όσο το δυνατόν καλύτερα και τον σύγχρονο πολιτισμό.
«Η σύγχρονη μορφή της Ελλάδας πρέπει να αναδειχτεί» τόνισε, βάζοντας ως πρώτη προτεραιότητα την υλοποίηση ενός μεγάλου και εξαιρετικού έργου, αυτού του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, «που δυστυχώς δεν έχει ακόμα υλοποιηθεί αλλά ευτυχώς πλησιάζει πλέον στο τέλος του».
Στο ΥΠΠΟΑ παραμένει ο υφυπουργός Αθλητισμού Γιάννης Ανδριανός.