«Θέλω να μπορώ να διαλέγω ρόλους και έργα με τα οποία χτυπάει η καρδιά μου» λέει η Κάτια Γέρου, η οποία παίζει εφέτος σε τρία ταμπλό… «Είναι ένα φαινόμενο της εποχής που συμβαίνει σε πολλούς από εμάς» λέει για τη συμμετοχή της σε τρεις θεατρικές παραγωγές κατά τη διάρκεια της εφετινής σεζόν –φαινόμενο που τη συνόδευσε και πέρυσι. Εχοντας αφήσει ήδη πίσω της την «Ξεχωριστή μέρα» του Ετόρε Σκόλα (στο «Scrow»), συνεχίζει με το «Καμπαρέ» στο Beton 7 και ετοιμάζεται να παρουσιάσει ξανά τον μονόλογο της Ιρίνας στο έργο της Μάρως Δούκα «Σας αρέσει ο Μπραμς;» στο Αγγέλων Βήμα. Το έργο, που πρωτοανέβηκε το 2001, πάντα σε σκηνοθεσία του Κυριάκου Κατζουράκη, γράφτηκε στο πλαίσιο του πρότζεκτ «Ο δρόμος προς τη Δύση», με θέμα τη μετανάστευση. Από τότε ταξίδεψε σε όλη την Ελλάδα.
«Πέρασε η εποχή της ανεμελιάς, για όσους ήταν βέβαια ανέμελοι. Τώρα πρέπει ο καθένας μας να αντιμετωπίσει τις τρομερές δυσκολίες της κάθε μέρας. Γι’ αυτό και πιστεύω ότι όπλο μας είναι το μετιέ, αυτό που μπορούσε να κάνουμε, η δουλειά μας. Κι εγώ ασκώ το δικό μου μετιέ, όχι μόνο για βιοποριστικούς λόγους αλλά και για λόγους ουσίας. Είναι ένα κομμάτι ζωντανό μέσα μου» λέει. Αλλά με ποιες ειδικές αποσκευές προσεγγίζει ένας ηθοποιός τρεις διαφορετικούς ρόλους;
«Η αλήθεια είναι ότι απαιτεί αυτό που λέγαμε στο Θέατρο Τέχνης «συγκέντρωση παντός καιρού». Απαιτεί αυτόματη και άμεση συγκέντρωση, κάτι που ίσως για τα πιο νέα παιδιά να είναι δυσκολότερο. Η γρήγορη και ουσιαστική συγκέντρωση δεν είναι κάτι εύκολο –αν γίνει εύκολο, δεν έχει ουσία. Γι’ αυτό και δεν πρέπει να γίνεται βίαια» συμπληρώνει, ξέροντας όμως ότι πήρε τις δικές της αποσκευές από τον σταθμό του Θεάτρου Τέχνης και τον δάσκαλό της, τον Κάρολο Κουν.
«Αν μπει ο αυτόματος πιλότος, τότε κάνουμε μια τρύπα στο νερό. Χρειάζεται απόλυτη αφοσίωση τη στιγμή που γίνεται είτε η πρόβα είτε η παράσταση. Και αυτό προσπαθώ να μάθω στους μαθητές μου στις θεατρικές σχολές (σ.σ.: τώρα διδάσκει στη σχολή του Γιώργου Θεοδοσιάδη).
«Οταν περάσει η κρίση, αν ζούμε (!) θα μας ρωτήσουν οι νεότεροι πως την αντιμετωπίσαμε κι εμείς θα πρέπει να έχουμε απαντήσεις. Αν περάσεις την κρίση κοιτώντας το ταβάνι, την πάτησες. Το ταβάνι είναι ο εχθρός. Πρέπει να την αντιμετωπίσεις με προσπάθεια και δημιουργικότητα» καταλήγει. Και δύσκολα διαφωνείς μαζί της.
Η Ιρίνα, η ηρωίδα της στον μονόλογο «Σας αρέσει ο Μπραμς;», προέρχεται από την πρώην Σοβιετική Ενωση, έρχεται στην Ελλάδα μετά τα γεγονότα του 1990 και γίνεται θύμα της σεξουαλικής εκμετάλλευσης του trafficking. Μπροστά σε ένα ακροατήριο – κοινό – θεατές, η ηρωίδα μιλάει για τη χαμένη της πατρίδα, τη χαμένη της κουλτούρα και τα ανεκπλήρωτα όνειρά της. Η ιστορία της ξετυλίγεται μέσα από μια σειρά προσωπικές εξομολογήσεις και αναδρομές στο παρελθόν με φόντο την αιώνια περιπέτεια των προσφύγων. Γι’ αυτό και τα τελευταία λόγια της επί σκηνής είναι από τις «Τρεις αδελφές» του Τσέχοφ: «Κάποτε θα ‘ρθει μια μέρα που θα μάθουμε γιατί έγιναν όλα αυτά… ποια είναι η αιτία για τόσο πόνο».
«Σας αρέσει ο Μπραμς;» της Μάρως Δούκα.
Σκηνοθεσία: Κυριάκος Κατζουράκης. Μουσική: Δημήτρης Θεοχάρης. Με την Κάτια Γέρου. Αγγέλων Βήμα (Σατωβριάνδου 36, τηλ. 210 5242.211 και 210 5242.213). Πρεμιέρα την Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2014 στις 17.30. Παραστάσεις στις 13 – 20–27/2 στις 17.30. Εισιτήρια: 5 ευρώ. *** Η Κάτια Γέρου παίζει και στη θεατρική παράσταση «Καμπαρέ – Ντοκουμέντο» στο Beton7 κάθε Δευτέρα και Τρίτη βράδυ. Μαζί της η Ελεάνα Γεωργούλη. Σκηνοθεσία: Σάββας Στρούμπος. Στις 21.15. Πληροφορίες στο τηλ. 210 7512.625.
πότε & πού:Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
«Σας αρέσει ο Μπραμς;» της Μάρως Δούκα.
Σκηνοθεσία: Κυριάκος Κατζουράκης. Μουσική: Δημήτρης Θεοχάρης. Με την Κάτια Γέρου. Αγγέλων Βήμα (Σατωβριάνδου 36, τηλ. 210 5242.211 και 210 5242.213). Πρεμιέρα την Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2014 στις 17.30. Παραστάσεις στις 13 – 20–27/2 στις 17.30. Εισιτήρια: 5 ευρώ. *** Η Κάτια Γέρου παίζει και στη θεατρική παράσταση «Καμπαρέ – Ντοκουμέντο» στο Beton7 κάθε Δευτέρα και Τρίτη βράδυ. Μαζί της η Ελεάνα Γεωργούλη. Σκηνοθεσία: Σάββας Στρούμπος. Στις 21.15. Πληροφορίες στο τηλ. 210 7512.625.
Δημοσιεύτηκε στο HeliosPlus στις 20 Ιανουαρίου 2014
HeliosPlus