Έκθεση φωτογραφιών του Μάσιμο Λίστρι, του φωτογράφου που φωτογραφίζει τον άψυχο κλασικισμό εδώ και πολλά χρόνια παρουσιάζει το Μουσείο Μπενάκη (κτίριο οδού Πειραιώς). Στην έκθεση αρχιτεκτονικής φωτογραφίας, παρουσιάζεται μια επιλογή έργων του, η οποία περιλαμβάνει τις εικονικές του προοπτικές για τα μπαρόκ παλάτια, τους νεοκλασικούς εσωτερικούς χώρους και τις αναγεννησιακές βιβλιοθήκες.

«Υπάρχει ένα τεχνητό φως που με ενοχλεί» λέει ο Μάσιμο Λίστρι, κοιτάζοντας μέσα από τον φωτογραφικό του φακό το εσωτερικό του Μουσείου Ακροπόλεως, και ζητά να σβήσουν τα φώτα για να τραβήξει τις φωτογραφίες του.

«Όλο το μυστικό βρίσκεται στο φως που προβάλλει τις λεπτομέρειες. Γι αυτό ακριβώς και προτιμώ, όπου μου δίνεται η δυνατότητα, το φυσικό φως» σχολιάζει ο Ιταλός φωτογράφος. Ακόμα και στη νυχτερινή λήψη της αίθουσας με τους καθρέπτες, στο παλάτι των Βερσαλλιών, ο Μάσιμο Λίστρι, φωτογράφισε ως εάν υπήρχε τεχνητός φωτισμός, ώστε να έχει το επιθυμητό για εκείνον αποτέλεσμα: την αίθουσα με τους καθρέπτες και τα κρύσταλλα, να λάμπει τυλιγμένη στο σούρουπο.

Πρόκειται για μια από τις 30 φωτογραφίες στην έκθεσή του, με τίτλο «Φωτογραφική Αρχιτεκτονική», που πραγματοποιείται από σήμερα, Παρασκευή, στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς.

Η έκθεση θα διαρκέσει έως και τις 16 Μαρτίου

Όλες μεγάλων διαστάσεων, αποτυπώνουν στο σύνολό τους τη δική του αρχιτεκτονική σύνθεση σε μπαρόκ παλάτια, νεοκλασικούς εσωτερικούς χώρους και αναγεννησιακές βιβλιοθήκες.

Χωρίς ανθρώπους, άδεια εσωτερικά αρχιτεκτονικών αριστουργημάτων, στέκονται σιωπηλά, με τις αναμνήσεις αιώνων και την ιστορία τους ανέπαφη, ταξιδεύουν τον επισκέπτη μέσα από τις φωτογραφίες του Λίστρι, στον χώρο και τον χρόνο.

Στους εσωτερικούς και μη επισκέψιμους χώρους του Μουσείου του Βατικανού στη Ρώμη, του Παλάτσο Μαρτέλι στη Φλωρεντία, στη Βιβλιοθήκη του Ρίο ντε Τζανέιρο, στο Παλάτσο Ρεάλε της Νάπολης, ή και σε άλλα παλάτια, εγκαταλειμμένα, που φέρουν όλη τη γοητεία της φθοράς.

Ο 60χρονος φωτογράφος, με έδρα του τη Φλωρεντία, στη διάρκεια της μακρόχρονης πορείας του διακατέχεται από την ίδια εμμονή και πάθος για την αρχιτεκτονική θεματολογία, την προοπτική, τη διάθεσή του να φωτογραφίζει τον άψυχο κλασικισμό.

«Περισσότερο από απλή καταγραφή της αρχιτεκτονικής, ο Λίστρι ανακαλύπτει εκ νέου τους ιστορικούς χώρους και μας καλεί να τους εξετάσουμε με φρέσκια ματιά» σχολιάζει η επιμελήτρια της έκθεσης, Μάγδα Μπαλτογιάννη, και προσθέτει: «Υπάρχει μια ενδιαφέρουσα αντίφαση μεταξύ της ρομαντικής επιμονής του να απεικονίζει το παρελθόν και της τεχνολογικής προόδου, την οποία χρειάζεται για την επίτευξη της ακριβούς σαφήνειας των εικόνων του. Άλλωστε, αυτή η έλλειψη της αίσθησης του χρόνου είναι αναπόσπαστο στοιχείο του έργου του με τις διαχρονικές, ακατοίκητες φωτογραφίες του. Μέσα από την παντελή απουσία των ανθρώπων, η ιστορία παραμένει ανέπαφη».

Ο Μάσιμο Λίστρι ξεκίνησε την καριέρα του ως φωτογράφος σε πολύ νεαρή ηλικία. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του εργάστηκε για πολλά περιοδικά τέχνης, αρχιτεκτονικής και εσωτερικής διακόσμησης. Το 1981, ο ίδιος μαζί με τους εκδότες Φράνκο Μαρία Ρίτσι και Βιτόριο Σγκάρμπι, ίδρυσε το διεθνούς φήμης περιοδικό και τις εκδόσεις τέχνης FMR.

Για είκοσι χρόνια, αυτό το περιοδικό λειτούργησε ως το κύριο μέσο για την έκφραση των φωτογραφικών δοκιμίων του Λίστρι, που περιελάμβαναν τα πιο όμορφα παλάτια, τις βίλες, τους εσωτερικούς χώρους και την αρχιτεκτονική της κάθε εποχής.

Σε διάρκεια τριάντα χρόνων, ο Λίστρι έχει δημοσιεύσει περισσότερα από εξήντα βιβλία συνεργαζόμενος με τους πιο φημισμένους εκδοτικούς οίκους της Ευρώπης και των Ηνωμένων Πολιτειών.

Έχει πραγματοποιήσει πολλές ατομικές εκθέσεις σε όλο τον κόσμο, όπως το Βασιλικό Παλάτι του Μιλάνου, τη Βιβλιοθήκη και το Μουσείο Morgan στη Νέα Υόρκη, το Ιταλικό Ινστιτούτο Πολιτισμού στο Τόκιο, το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Μπογκοτά, το Μουσείο της Ιταλικής Τέχνης στη Λίμα και την Εθνική Βιβλιοθήκη της Ταϊπέι.