Το φεστιβάλ Νύχτες Πρεμιέρας τελείωσε, σειρά έχει το φεστιβάλ κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Ηδη άρχισαν να ανακοινώνονται αφιερώματα της 54ης κινηματογραφικής διοργάνωσης που θα πραγματοποιηθεί από 1η ως την 10η Νοεμβρίου. Μετά το αφιέρωμα στον νέο αργεντίνικο κινηματογράφο που ανακοινώθηκες πριν από λίγο καιρό, σειρά έχει η Γαλλία, η οποία, συμπτωματικά είχε την τιμητική της στα βραβεία των Νυχτών Πρεμιέρας. Το φεστιβάλ Θεσσαλονίκης φέρνει εφέτος στο προσκήνιο δυο σκηνοθέτες που δίνουν με πολύ προσωπικό στίγμα μέσα στο χάρτη του παγκόσμιου σινεμά. Ο Αλέν Γκιροντί, από τους σπουδαιότερους εκπροσώπους του νεότερου γαλλικού κινηματογράφου, με φανατικό κοινό και διακρίσεις και η Κλερ Σιμόν που μέσα από ανθρωποκεντρικές ιστορίες ισορροπεί περίτεχνα ανάμεσα στο ντοκιμαντέρ και τη μυθοπλασία. Και οι δυο δημιουργοί θα δώσουν το παρών στη φετινή διοργάνωση.
Η σεξουαλικότητα, η ομοφυλοφιλία, οι ανθρώπινες σχέσεις, το γαλλικό ύπαιθρο αλλά και η εργατική τάξη, συνθέτουν τις κινηματογραφικές εικόνες του 49 χρονου Αλέν Γκιροντί που εφέτος παρουσίασε τον «Αγνωστο της λίμνης» στις Κάνες κερδίζοντας το βραβείο σκηνοθεσίας. Μια ακραία ερωτική ιστορία δύο ανδρών η οποία εξελίσσεται κλιμακωτά σε δυνατό θρίλερ, με φόντο τον μικρόκοσμο μιας λίμνης. Θα παιχτεί στην Θεσσαλονίκη, όπως και οι «Λιακάδα για τους απατεώνες», «Αυτό το παλιό όνειρο που σαλεύει», «Καμία ανάπαυση για τους γενναίους» «Ήρθε ο καιρός» και «Ο βασιλιάς της φυγής».
Μοιρασμένη ανάμεσα το ντοκιμαντέρ και τη μυθοπλασία είναι η πορεία της Κλερ Σιμόν που υπηρετεί το σινεμά μέσα από πολλαπλούς ρόλους (σεναριογράφος, ηθοποιός, διευθύντρια φωτογραφίας, μοντέζ και σκηνοθέτιδα). Λιτή, άμεση και αβίαστα ανθρωποκεντρική θεωρεί ότι «το σινεμά είναι ένας τρόπος παρατήρησης και αντίδρασης στην πραγματικότητα». Οι ταινίες της εμπεριέχουν τη στόφα του ντοκιμαντέρ, αποκαλύπτοντας δεξιοτεχνικά την αλήθεια πίσω από τη μυθοπλασία. Στο 54ο ΦΚΘ θα προβληθούν τέσσερις αντιπροσωπευτικές στιγμές της φιλμογραφίας της: «Gare du Nord», «Διαφορετικά, ναι» (ντεμπούτο στη μυθοπλασία) «Θα καείς» και «Τα γραφεία του Θεού»