«Το τέλειο χτύπημα» («The best offer»/ «La migliore offerta», 2013, Ιταλία) του Τζουζέπε Τορνατόρε, με τους Τζέφρεϊ Ρας, Σίλβια Χοκς, Τζιμ Στέρτζες, Ντόναλντ Σάδερλαντ
Η ιστορία στο «Τέλειο χτύπημα» τοποθετείται στον κόσμο των δημοπρασιών πανάκριβων έργων Τέχνης ο οποίος ενίοτε, όπως εδώ, συνάδει με εκείνον της απάτης. Οσο αυστηρός, υποχόνδριος και απροσπέλαστος δείχνει ο Βέρτζιλ (Τζέφρεϊ Ρας), ένας δημοπράτης – σταρ, ερμητικά κλεισμένος στον εαυτό του, άλλο τόσο μπαγαπόντης είναι. Με συνεργάτη έναν αποτυχημένο ζωγράφο που δεν έχει την στόφα μεγάλου καλλιτέχνη (ο Ντόναλντ Σάδερλαντ σε ένα σύντομο αλλά χορταστικό πέρασμα), ο Βέρτζιλ, την ώρα ακριβώς των δημοπρασιών, σχεδιάζει κόλπα από τα οποία κερδίζει έργα αξίας εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ. Και είναι πολύ καλός στο να μιλά χωρίς να λέει τίποτε. Οταν ένας άλλος συνεργάτης του (Τζιμ Στέρτζες) το αναφέρει, εκείνος, φυσικά, το δέχεται ως κομπλιμέντο.
Μόνο που τα πράγματα θα αρχίσουν να αλλάζουν ριζικά στην ζωή του από την στιγμή που μια γυναίκα τον πλησιάζει προκειμένου να την βοηθήσει στην αξιολόγηση των αντικειμένων του σπιτιού της. Η επαφή τους γίνεται αποκλειστικά μέσω τηλεφώνου γιατί εκείνη είναι που βρίσκει διαρκώς δικαιολογίες για να αναβάλλει τα ραντεβού τους. Για ποιόν λόγο το κάνει; Και μήπως τελικά, παρότι ο Βέρτζιλ δείχνει να καταπιέζεται και να θέλει να την αποφύγει, ελκύεται από αυτήν;
Αποτέλεσμα μέσα από αυτήν την παράξενη «τηλεφωνική σχέση» είναι μια ταινία ερωτική και συγχρόνως μυστηριώδης, πολύ γοητευτική στην όψη αλλά και τους διαλόγους. Ο Τζέφρεϊ Ρας βρίσκεται σε μεγάλη φόρμα και είναι ωραίο να τον βλέπεις πρωταγωνιστή _κάτι στο οποίο δεν τον έχουμε συνηθίσει. Η παράσταση ανήκει ολοκληρωτικά στον αυστραλό ηθοποιό, πραγματικά απολαυστικός παίζοντας έναν άνθρωπο που νιώθει τον πάγο να λιώνει μέσα του και εκτός από το ότι δεν θέλει να το ομολογήσει, δεν μπορεί να κάνει απολύτως για να το σταματήσει.
Προσθέστε στα παραπάνω ένα έξυπνο σενάριο εκπλήξεων και ανατροπών και έχετε ένα απολύτως ψυχαγωγικό και φίνου χιούμορ φιλμ, που χωρίς να αποτελεί κάτι το πραγματικά σπουδαίο, μπορεί εύκολα να συναρπάσει. Συν τω ότι ο σκηνοθέτης Τζουζέπε Τορνατόρε («Σινεμά ο παράδεισος») δουλεύει πολύ αποτελεσματικά το στοιχείο του σασπένς, το οποίο παράλληλα αυξάνει το ενδιαφέρον του θεατή.
Βαθμολογία: 3
Αίθουσες: VILLAGE MALL – ΑΘΗΝΑΙΑ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΙΓΛΗ – ΑΛΕΞ ΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΗ – ΑΛΙΚΗ ΔΡΟΣΙΑ – ΑΛΣΟΣ Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ – ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ – ΑΜΙΚΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΝΕΣΙΣ – ΑΝΟΙΞΙΣ ΝΕΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ – ΑΡΚΑΔΙΑ – ΒΥΡΩΝΑΣ – ΔΙΑΝΑ – ΜΑΡΟΥΣΙ – ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΚΑΛΛΙΘΕΑ – ΕΛΛΗ – ΘΗΣΕΙΟΝ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΡΙΑ ΒΑΡΚΙΖΑ – ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ – ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙ – ΣΙΝΕ ΠΑΛΛΗΝΗ – ΣΙΣΣΥ ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ – ΧΛΟΗ – ΚΗΦΙΣΙΑ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΕΛΛΗΝΙΣ – ΚΟΛΟΣΣΑΙΟΝ
Να πεθερός, να μάλαμα
«Τα παλιόπαια» («Les camins», Γαλλία, 2013) του Αντονί Μαρσιανό, με τους Αλέν Σαμπά, Μαξ Μπουμπλίλ, Σαντρίν Κιμπερλέν, Μελανί Μπερνιέ
Αν όλοι οι μελλοντικοί πεθεροί ήταν σαν αυτόν που υποδύεται ο Αλέν Σαμπά στα «Παλιόπαιδα», τότε κανένας γάμος δεν θα χαλούσε ποτέ εξαιτίας των πεθερικών. Ο τύπος είναι ηφαίστειο έτοιμο να εκραγεί και βλέπει στον μελλοντικό γαμπρό του το άναμμα του φυτιλιού! Βαρεμένος από την μονοτονία της ζωής στο σπίτι, βαριεστημένος από τις γυναίκες που τον πλαισιώνουν (σύζυγος η Σαντρίν Κιμπερλέν, κόρη η Μελανί Μπερνιέ) και μπουχτισμένος από το βούλιαγμα στον καναπέ, ο κ. Ζιλμπέρ θέλει να ξεφύγει από την αφασία γιατί έχει όρεξη για παιχνίδια. Καλοστεκούμενος είναι. Ομορφος είναι (θυμίζει αμυδρά τον Ρίτσαρντ Γκιρ) και το μόνο που χρειάζεται είναι έναν παρτενέρ. Θα βρει αυτό που ζητά όλως περιέργως στο πρόσωπο του νεαρού (Μαξ Μπουμπλίλ) που ευελπιστεί να γίνει γαμπρός του. «Μην παντρευτείς!» είναι η πρώτη συμβουλή του. Αλλά ξέρει που το λέει. Γιατί κι ο γαμπρός έχει τον πλακατζή μέσα του. Για να προτείνει στην κοπέλα του γάμο, σκηνοθετεί ολόκληρη ιστορία με αστυνομικούς και περιπολικά, σε σημείο που το κορίτσι θα φοβηθεί ότι θα την συλλάβουν για εμπόριο ναρκωτικών!
Οι δυο διαφορετικής ηλικάς άνδρες θα γίνουν κολλητοί και από την στιγμή που θα αρχίσουν τις πλάκες ποιος είδε τον θεό και δεν τον φοβήθηκε! Iggy Pop μέσα στο αυτοκίνητο, μεθύσια με τους υπαλλήλους των σούπερ μάρκετ ,ατέλειωτες οι πλάκες που δίνουν τον ρυθμό αυτης της ευφάνταστης ανδρικής κωμωδίας με την οποία όμως μπορούν να διασκεδάσουν ισότιμα και τα δυο φύλλα.
Βαθμολογία: 2
Αίθουσες: ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ – ΡΙΒΙΕΡΑ
Κομψοτέχνημα Πολεμικών τεχνών
«The grandmaster» (Κίνα ,2013) του Γουόνγκ Καρ Βάι, με τους Τόνι Λέουν, Ζανγκ Ζιγί
Μετα την παγκόσμια επιτυχία της ταινίας «Τίγρης και δράκος» ο κινεζικός κινηματογράφος άρχισε να επενδύει όλο και περισσότερο σε ταινίες που συνδυάζουν την Ιστορία της χώρας με τις πολεμικές Τέχνες. Η διαφορά σε σχέση με τα παλαιότερα χρόνια και την εποχή του Μπρους Λι είναι το «καλλιτεχνικό φίλτρο» μέσα από το οποίο γυρίζονται πλέον αυτές οι ταινίες, κάτι που ουδέποτε συνέβαινε στο παρελθόν. Γνωστοί ποιοτικοί σκηνοθέτες άρχισαν να καταπιάνονται με ένα είδος που ποτέ δεν τους απασχολούσε ιδιαίτερα πριν την τεράστια ζήτηση της δυτικής αγοράς χάρη στην οσκαρική επιτυχία του «Τίγρη και δράκου». Ενας από αυτούς τους σκηνοθέτες ήταν ο Ζανγκ Γιμού που από την κριτική του κομμουνιστικού καθεστώτος σε ταινίες όπως οι «Κόκκινοι αγροί» και τα ψυχοδράματα τύπου «Σήκωσε τα κόκκινα φανάρια», «μετατέθηκε» σε ταινίες όπως ο «Ηρωας» και τα «Ιπτάμμενα στιλέτα». Ενας άλλος είναι ο Γουόνγκ Καρ Βάι, δημιουργός ποιητικών κομψοτεχνημάτων έρωτα και φαντασίας όπως η «Ερωτική επιθυμία» και το «2046», ο οποίος πήρε και αυτός το μερίδιό του από τις ταινίες πολεμικών Τεχνών με το «Grandmaster», που άνοιξε εφέτος το φεστιβάλ Βερολίνου. Τόσο οι ηθοποιοί της ταινίας (Ζανγκ Ζιγί, Τόνι Λέουνγκ) όσο και ο υπεύθυνος για τις χορογραφίες των σκηνών δράσης (Γιούνε Γο Πινγκ) έχουν διαπρέψει δουλεύοντας σε τέτοιες ταινίες, επομένως το αποτέλεσμα δεν μπορεί παρά να είναι τουλάχιστον ικανοποιητικό. Και είναι. Ο Καρ Βάι με όρεξη διατρέχει δυο δεκαετίας κινέζικης Ιστορίας στην οποία οι εμφύλιοι πόλεμοι, οι αιματηρές εισβολές και οι ξεριζωμοί καταλήγουν σε ένα εντυπωσιακό κουνγκ φου θέαμα, που ωστόσο νιώθεις ότι κάπου το έχεις ξαναδεί αν και χωρίς την ονειρική φαντασία που κάνει το σινεμά του συγκεκριμένου δημιουργού τόσο ξεχωριστό.
Βαθμολογία: 2
Αίθουσες: ΑΒΑΝΑ – ΔΕΞΑΜΕΝΗ
ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ
>> «Ο Πέρσι Τζάκσον και η θάλασσα των τεράτων» («Percy Jackson: Sea of Monsters», ΗΠΑ, 2013) του Θορ Φρέουντενθαλ. Συνεχίζονται οι κινηματογραφικές περιπέτειες του Πέρσι Τζάκσον (Λόγκαν Λέρμαν), κεντρικού ήρωα των μυθιστορημάτων του Ρικ Ραϊόρνταν οι οποίες είναι εμπνευσμένες από την μυθολογία της αρχαιότητας. Δείτε θέμα του Βήματος Ο Ολυμπος μετακόμισε στη Νέα Υόρκη
Βαθμολογία: _
Αίθουσες (2D και 3D): ΑΕΛΛΩ – NANA – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ΙΛΙΟΝ – ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS
>> «Στρουμφάκια 2» («The smurfs 2», ΗΠΑ, 2013) του Ράια Γκοσνέλ. Κινούμενα σχέδια συναντούν ηθοποιούς σε αυτή την συνέχεια της κινηματογραφικής επιτυχίας «Στρουμφάκια» (2010) που στηρίχτηκε στα δημοφιλή κινούμενα σχέδια της τηλεόρασης.
Bαθμολογία: _
Αίθουσες (2D και 3D): 1 ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ΙΛΙΟΝ – ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE – ΑΕΛΛΩ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΙΓΛΗ – ΑΛΕΞ ΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΗ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ-ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΛΙΚΗ ΔΡΟΣΙΑ – ΑΛΣΟΣ Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ – ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ – ΑΝΟΙΞΙΣ ΝΕΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ – ΑΡΚΑΔΙΑ – ΒΥΡΩΝΑΣ – ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΚΑΛΛΙΘΕΑ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΚΟΡΑΛΙ – ΝΑΝΑ – ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ – ΣΙΝΕ ΑΝΟΙΞΙΣ – ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ – ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙ – ΣΙΝΕ ΠΑΛΛΗΝΗ – ΣΙΝΕΑΚ – ΣΙΣΣΥ ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ – ΦΟΙΒΟΣ – ΧΛΟΗ ΚΗΦΙΣΙΑ – CAPITOL – COΟL TVMVOS – ΑΡΤΕΜΙΣ ΠΑΠΑΓΟΥ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS – ΚΟΛΟΣΣΑΙΟΝ – ΕΛΛΗΝΙΣ
>> «Pina Bausch – Dancing dreams». Η κινηματογράφηση της παράστασης «Σημείο επαφής» (Kontakthof) της κορυφαίας χορογράφου του μοντέρνου χορού Πίνα Μπάους, που έγινε στις 7 Νοεμβρίου 2008, το Θέατρο του Βούπερταλ. Σκηνοθεσία: Αν Λίνζελ, Ράινερ Χόφμαν.
Βαθμολογία: _
Αίθουσες: ΖΕΦΥΡΟΣ