Πως θα ήταν η Νίκη της Σαμοθράκης -το γλυπτό που βρίσκεται στο Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι- αν επιβίωνε στην σημερινή Ελλάδα;
Η 2,5 μέτρων ψηλή, ακέφαλη, λιγνή με τα γυάλινα φτερά (μήκους 2 μέτρων που κρέμονται από το ταβάνι) φιγούρα που παρουσιάζεται στην έκθεση «Ch-Ch-Ch Changing» με τίτλο «Winged Victory. Winged Whaat? (Just.Do.It)» της ελληνίδας απόφοιτου του Goldsmiths University of London, Αιμιλίας Μελετίου, δίνει την απάντηση.
Η 24χρονη καλλιτέχνιδα προβληματίστηκε σε σχέση «με την ενωμένη προπαγάνδα της Ευρώπης απέναντι στην Ελλάδα και την -αστεία πια- παραμονή των ελληνικών Μαρμάρων στα ευρωπαϊκά μουσεία», όπως λέει, και δημιούργησε το εν λόγω έργο το οποίο μέχρι τις 9 Μαϊου 2013 θα παρουσιάζεται στην Griffin Gallery στην περιοχή του Νότινγκ Χιλ.
Μια Νίκη αποστεωμένη και με φτερά ανθρώπινα σώματα είναι το έργο της νεαρής καλλιτέχνιδας που ένιωθε πολύ πιεσμένη σαν Ελληνίδα βλέποντας τις αντιδράσεις για την κρίση που βιώνει η χώρα στο εξωτερικό, όπως λέει. «΄Ηθελα να τους κάνω να καταλάβουν από τη δικιά μας σκοπιά το ζήτημα και δημιούργησα αυτό το έργο».
Το συγκεκριμένο έργο είναι μέρος από μία σειρά σύγχρονων, μυθικών, υβριδικών πλασμάτων τα οποία η Αιμιλία Μελετίου συνεχίζει να δημιουργεί. Μέχρι σήμερα έχει δημιουργήσει τρία, ενώ μετά την Νίκη της Σαμοθράκης ακολουθεί η Μέδουσα, πλάσμα το οποίο η ίδια δουλεύει αυτόν τον καιρό. Η σειρά αυτή ξεκίνησε όπως μας λέει με επισκέψεις της στα Μουσεία. Για να δημιουργήσει το συγκεκριμένο άγαλμα χρησιμοποίησε πηλό, σίδερο, ριτίνη, υαλοβάμβακα, γύψο και μπογιά αυτοκινήτου.
«Της άφησα ένα πανί να καλύπτει την περηφάνια της…», καταλήγει η Αιμιλία Μελετίου _ σημειωτέον, η μόνη που έλαβε μέρος από όλους τους απόφοιτους του πανεπιστημίου της στη συγκεκριμένη έκθεση.
«Αξίζει να νιώσουν οι ΄Ελληνες πως οι νεαροί συμπατριώτες τους έχουν μια σκεπτόμενη, δυναμική και δημιουργική παρουσία στο εξωτερικό», καταλήγει.