Απαραίτητο ένα τηλεφώνημα στην αίθουσα πριν την έξοδό διότι λόγω των ημερών κάποιες μπορεί να μην λειτουργήσουν
—————————————————
Ο Κόλιν Φερθ σε κωμωδία
«Εντιμότατοι απατεώνες» («Gambit», ΗΠΑ, 2012) του Μάικλ Χόφμαν, με τους Κόλιν Φερθ, Κάμερον Ντίαζ, Αλαν Ρίκμαν, Στάνλεϊ Τούτσι.
Η απαραίτητη ευχάριστη χριστουγεννιάτικη «νότα» της εβδομάδας ξεχωρίζει χάρη στο μαγικό άγγιγμα των αδελφών Τζόελ και Ιθαν Κόεν που έχουν γράψει το σενάριο μιας νέας εκδοχής της ταινίας «Η κλέφτρα» (1966) του Ρόναλντ Νιμ. Εκεί πρωταγωνιστούσαν ο Μάικλ Κέιν και η Σίρλεϊ Μακ Λέιν, εδώ τους αντίστοιχους ρόλους κρατούν ο Κόλιν Φερθ και η Κάμερον Ντίαζ. Ισως να μην ήταν τυχαίο άλλωστε που με τον κοκάλινο σκελετό των γυαλιών του ο Φερθ μοιάζει αρκετά του Κέιν.
Ο Φερθ υποδύεται έναν εξπέρ στους πίνακες τέχνης ο οποίος έχει βάλει στο μάτι τα λεφτά του πάμπλουτου εργοδότη του, ενός σατανικού αλαζόνα, τον οποίο υποδύεται ο πάντα καλός Αλαν Ρίκμαν. Η Κάμερον Ντίαζ είναι το «δόλωμα», ένα βλαχαδερό από το Τέξας, πολύ πιο πονηρό απ’ όσο θέλει να δείχνει.
Κομπίνες και αίσθημα καταλήγουν σε ένα εύπεπτο κοκτέιλ, μια άκρως διασκεδαστική ανάλαφρη κωμωδία, η οποία σε κάποιες σκηνές κυριολεκτικά απογειώνεται. Θα με θυμηθείτε σε όλη τη σεκάνς μέσα στο ξενοδοχείο η οποία έχει κάτι από τον αέρα των κωμωδιών screwball περασμένων εποχών και μεγαλείων (όλη η ταινία άλλωστε έχει μια γεύση ρετρό).
Εκπληξη πάντως ο Κόλιν Φερθ, ο οποίος δεν μας έχει συνηθίσει σε ρόλους κωμικούς. Ιδίως στο (αρκετά μεγάλο) κομμάτι της ταινίας όπου εμφανίζεται από τη μέση και πάνω με σακάκι, πουκάμισο και γραβάτα και από τη μέση και κάτω μόνο με το εσώρουχο και τις κάλτσες είναι σκέτη απόλαυση.
Βαθμολογία: 3
Αίθουσες: ODEON ΕΜΠΑΣΣΥ – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – ODEON KOSMOPOLIS MAΡΟΥΣΙ – ODEON STAR CITY – STER ΙΛΙΟΝ – VILLAGE MALL – VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – VILLAGE METRO MALL ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS
—————————————————————————–
Ο άνθρωπος και η ζούγκλα
«Ο κυνηγός» («The hunter», Αυστραλία, 2011) του Ντάνιελ Νέτχαϊμ, με τους Γουίλεμ Νταφόε, Φράνσες Ο’ Κόνορ, Σαμ Νιλ.
Η ανεύρεση της τελευταίας τίγρεως της Ταζμανίας είναι η τελευταία αποστολή που αναλαμβάνει ο μισθοφόρος Μάρτιν Ντέιβιντ (Γουίλεμ Νταφόε), ο ήρωας του τίτλου της ταινίας «Ο κυνηγός», δεύτερης μεγάλου μήκους του σκηνοθέτη Ντάνιελ Νέτχαϊμ.
Το κυνήγι του σπάνιου τετράποδου για λογαριασμό μιας εταιρείας βιολογίας που θέλει το DNA του για τη διαιώνιση ενός είδους που μέχρι πρότινος όλοι πίστευαν ότι είχε εξαφανιστεί θα φέρει τον Μάρτιν μέσα στην απειλητική ζούγκλα της Ταζμανίας, η οποία βεβαίως είναι από μόνη της ένας χαρακτήρας της ταινίας.
Γιατί η «σχέση» της ζούγκλας με τον κυνηγό θα είναι τελικά η πιο ενδιαφέρουσα μιας ιστορίας όπου κυριαρχούν η εικόνα και ένας μυστηριώδης εσωτερικός διάλογος. Ο ολιγομίλητος Μάρτιν, μονίμως συνοφρυωμένος, ένας άνθρωπος που όλα δείχνουν ότι κάτι τον βασανίζει, θα τραυματιστεί, θα παγιδευτεί και θα έρθει αντιμέτωπος με τον ίδιο του τον εαυτό μέσα στο απειλητικό περιβάλλον όπου έχει κληθεί να «εργαστεί».
Την ίδια ώρα όμως σημαίνοντα ρόλο στην εξέλιξη της ιστορίας θα παίξουν και οι άνθρωποι που περιστοιχίζουν τον κυνηγό: ο αινιγματικός σύνδεσμός του με την εταιρεία που τον έχει προσλάβει (Σαμ Νιλ) και η γυναίκα που τον φιλοξενεί στο σπίτι όπου μένει με τα δύο παιδιά της (Φράνσες Ο’ Κόνορ, Μοργκάνα Ντέιβις, Φιν Γούντλοκ) ενώ ο σύζυγός της απουσιάζει.
Kινηματογραφική μεταφορά του ομότιτλου, βραβευμένου μυθιστορήματος της Αυστραλέζας Τζούλια Λι, το οποίο έχει κάνει απίστευτες πωλήσεις στην Αυστραλία, η ταινία αρνείται να ακολουθήσει τη διαδρομή του φολκλόρ ή της περιπέτειας και κινείται αποκλειστικά σε υπαρξιακό επίπεδο, την ώρα που ο διευθυντής φωτογραφίας Ρόμπερτ Χάμφρις κάνει σπουδαία δουλειά ντύνοντας την ιστορία με εικόνες άγριου λυρισμού της ζούγκλας. Οσο για τον Μάρτιν που υποδύεται ο Νταφόε, προστίθεται στο πάνθεον των ιδιαίτερων, παράξενων ρόλων που διανθίζουν την καριέρα του υποτιμημένου αυτού αμερικανού ηθοποιού.
Βαθμολογία: 3
Αίθουσες: GAZARTE – MIKΡΟΚΟΣΜΟΣ
——————————————————————————–
Να ζει κανείς ή να μη ζει;
«Η ωραία κοιμωμένη» («Bella addormentata», Ιταλία / Γαλλία, 2012) του Μάρκο Μπελόκιο, με τους Τόνι Σεβίλο, Ιζαμπέλ Ιπέρ.
Δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που ο θάνατος της επί 17 χρόνια σε κωματώδη κατάσταση Ελουάνα Ενγκλάρο είχε συγκλονίσει την ιταλική κοινή γνώμη: η Ενγκλάρο, η οποία βρισκόταν σε κώμα από το 1992 εξαιτίας τροχαίου, πέθανε τον Φεβρουάριο του 2009 ενώ η Ιταλική Γερουσία συνεδρίαζε εκτάκτως για την ψήφιση νομοσχεδίου του Σίλβιο Μπερλουσκόνι για την υποχρεωτική σίτιση των ασθενών στα νοσοκομεία.
Ωστόσο το αίτημα των γονιών της Ενγκλάρο (που είχαν εκφράσει πολλές φορές την επιθυμία τους να μη ζήσει σε περίπτωση που πέσει σε κώμα) ισοδυναμούσε με ευθανασία, που θεωρείται παράνομη στην Ιταλία. Με την υποστήριξη του Βατικανού ο Μπερλουσκόνι συνέταξε το νομοσχέδιο για την υποχρεωτική σίτιση.
H αναφορά στην υπόθεση Ενγκλάρο κρίνεται απαραίτητη για τον απληροφόρητο θεατή της ταινίας «Η ωραία κοιμωμένη» γιατί ένας από τους ανθρώπους που είχαν σοκαριστεί από αυτήν ήταν και η έφηβη τότε κόρη του σκηνοθέτη της ταινίας Μάρκο Μπελόκιο. Συζητώντας μαζί της άλλωστε ο ιταλός σκηνοθέτης κατέληξε στην ιδέα μιας ταινίας που θα έθετε καυτά ζητήματα και διλήμματα όπως, εν προκειμένω, η ευθανασία.
Εχοντας την αληθινή υπόθεση διαρκώς στο φόντο της ταινίας του, ο Μπελόκιο έστησε γύρω της μικρές «ιστορίες θανάτου» που λαμβάνουν χώρα στη Ρώμη. Ενας γιατρός (Πιερ Τζόρτζιο Μπελόκιο, γιός του σκηνοθέτη) ξημεροβραδιάζεται στον προσκέφαλο μιας τοξικομανούς (Μάγια Σάνσα) ώστε να την σταματήσει αν κάνει απόπειρα αυτοκτονίας. Μια ντίβα του θεάτρου (Ιζαμπέλ Ιπέρ) καταφεύγει στη θρησκεία ελπίζοντας ότι από εκεί θα αντλήσει ζωή για την κόρη της που αργοπεθαίνει.
Στην πιο ενδιαφέρουσα όλων των ιστοριών βλέπουμε το πώς η πολιτική θέση ενός γερουσιαστή (Τόνι Σερβίλο) επηρεάζεται μέσα από την ίδια την καθημερινότητά του. Ο γερουσιαστής ζει μια παρόμοια δραματική κατάσταση με την οικογένεια Ενγκλάρο, διότι η σύζυγός του αργοπεθαίνει από καρκίνο στο κρεβάτι ενός νοσοκομείου και εκείνος βρίσκεται σε δίλημμα για το αν θα πρέπει να ψηφίσει κατά του νομοσχεδίου Μπερλουσκόνι διατηρώντας την ηθική του στάση ακέραιη εις βάρος των πολιτικών σκοπιμοτήτων.
Ο Μπελόκιο θέλει περισσότερο να ανοίξει διάλογο παρά να πάρει θέση επάνω στο ζήτημα της ευθανασίας. Τα καταφέρνει. Η ταινία καλύπτει όλες τις πλευρές του ζητήματος, αν και θα ήταν προτιμότερο να μην ήταν τόσο φορτωμένη με ιστορίες. Ο Σερβίλο και η Ιπέρ δίνουν θαυμάσιες ερμηνείες και θυμίζουμε ότι η ταινία απέσπασε το βραβείο σεναρίου στο τελευταίο Φεστιβάλ Βενετίας.
Βαθμολογία: 3
Αίθουσα: ΑΣΤΥ
—————————————————————————
ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΗ ΚΑΙ ΚΑΡΤΟΥΝ
>>>Στο αφιέρωμα «Μπέρτολντ Μπρεχτ και κινηματογράφος» προβάλλεται το κλασικό πολεμικό – πολιτικό δράμα του Φριτς Λανγκ «Και οι δήμιοι πεθαίνουν» («Hangmen also die», 1943, ΗΠΑ), με τους Μπράιν Ντονλίβι, Γουόλτερ Μπρέναν, Ανά Λι. Κατά τη διάρκεια της ναζιστικής κατοχής της Τσεχοσλοβακίας ένας χειρουργός πατριώτης (Ντονλίβι) δολοφονεί τον «δήμιο της Ευρώπης» Ράινχαρντ Χάιντριχ. Τραυματίζεται όμως και στην προσπάθειά του να διαφύγει λαμβάνει βοήθεια από έναν καθηγητή Ιστορίας (Μπρέναν), ο οποίος παρακολουθείται από τους ναζί, και την κόρη του (Λι). Ως αντίποινα για τη δολοφονία αποφασίζεται η εκτέλεση 400 πολιτών της Πράγας, συμπεριλαμβανομένου του καθηγητή, αν δεν αποκαλυφθεί ο δολοφόνος. Βασισμένος στην πραγματική δολοφονία του ναζί Ράινχαρντ Χάιντριχ από τσέχους αντάρτες, ο Μπρεχτ έγραψε το σενάριο του πιο πολιτικού ίσως έργου του σπουδαίου Λανγκ, το οποίο μαρτυρά τις αριστερές θέσεις του. Ο ίδιος ο σκηνοθέτης κατέτασσε αυτήν την ταινία στις καλύτερες της αμερικανικής περιόδου του.
Βαθμολογία: 3
Αίθουσα: ΤΙΤΑΝΙΑ
>>>Από την ημέρα των Χριστουγέννων αρχίζει και η προβολή της ταινίας κινουμένων σχεδίων «Ραλφ η επόμενη πίστα», αμερικανικής παραγωγής 2012,σε σκηνοθεσία Ριτς Μουρ. Σκηνικός χώρος της ταινίας είναι ο -ανεκμετάλλευτος μέχρι σήμερα- κόσμος των ηλεκτρονικών παιχνιδιών, με άψογο χειρισμό της έντονης νοσταλγίας για την 8-bit κουλτούρα». Η ταινία προβάλλεται σε 2D και 3D μεταγλωττισμένη. ενώ οι μόνες αίθουσες που έχουν εξασφαλίσει προβολή στην πρωτότυπη γλώσσα της ταινίας
Βαθμολογία: 3
Αίθουσες: ΑΕΛΛΩ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΝΑΝΑ – ΣΙΝΕ ΑΝΟΙΞΙΣ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ – ΑΙΓΛΗ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY –STER ΙΛΙΟΝ – VILLAGE MALL – VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – VILLAGE METRO MALL –ΦΟΙΒΟΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΣΣΑΙΟΝ –ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ –STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ –VILLAGE COSMOS
Αίθουσες: ΑΕΛΛΩ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΝΑΝΑ – ΣΙΝΕ ΑΝΟΙΞΙΣ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ – ΑΙΓΛΗ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY –STER ΙΛΙΟΝ – VILLAGE MALL – VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – VILLAGE METRO MALL –ΦΟΙΒΟΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΣΣΑΙΟΝ –ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ –STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ –VILLAGE COSMOS