Μετά το «Οι άντρες προτιμούν τις ξανθιές» αλλά και το «Ολα για την Εύα» όπου κάνει ένα πέρασμα, ο «Νιαγάρας» είναι η τρίτη επανέκδοση με τη Μέριλιν Μονρόε που βλέπουμε εφέτος, κάτι φυσικό αφού το 2012 σηματοδοτεί μισό αιώνα από τον θάνατό της θρυλικής μορφής του κινηματογράφου που ήταν αλλά και παραμένει σύμβολο θηλυκότητας και σεξαπίλ.
Αιωνίως… «άνδρες εναντίον γυναικών»
Από την ιστορία θα περάσουν αρκετοί ακόμη ήρωες που παρ’ ότι έχουν τη μορφή καλών ηθοποιών όπως ο Ρίτσαρντ Τζένκινς, η Νταϊάν Γουίστ και ο Σαμ Σέπαρντ δεν θα μπορέσουν ποτέ να ανεβάσουν τους ρυθμούς αυτού του απελπιστικά βαρετού έργου, μπροστά στο οποίο η «Λάσι» του 1943 με τη Λιζ Τέιλορ παιδάκι, δείχνει πιο μοντέρνα ταινία. Παρά τα ενάρετα μηνύματα που επιδιώκει να βγάλει η «Ατίθαση συντροφιά», είναι τελικά μια αδύναμη, άνευρη και πριν της ώρας της γερασμένη ταινία. Σχεδόν απίστευτο το ότι ο ίδιος σκηνοθέτης έχει γυρίσει τη «Μεγάλη ανατριχίλα», το «Σιλβεράντο» και βέβαια την «Εξαψη». Τι να κάνουμε όμως. Τα χρόνια περνάνε…
Κάποια στιγμή η ταινία νιώθεις ότι προσπαθεί να αποκτήσει τον αέρα των «Επτά Σαμουράι» του Ακίρα Κουροσάβα, αφού οι εναπομείναντες γάλλοι φαντάροι αποφασίζουν να προστατεύσουν ένα χωριό «καλών» Αφγανών που κινδυνεύει από τους Ταλιμπάν. Στην τελική όμως, αυτή η ταινία δεν ξεφεύγει από το επίπεδο της καλοφτιαγμένης προβοκάτσιας που ενδεχομένως να έχει γυριστεί με χρήματα του γαλλικού στρατού. Είναι σαν να βλέπεις το «Ράμπο 2: η αποστολή» στα γαλλικά και χωρίς τον Σιλβέστερ Σταλόνε (παίζουν οι Ντζιμόν Χουνσού, Μπενουά Μαζιμέλ και η Νταϊάν Κρούγκερ στον ρόλο της δημοσιογράφου).