Στην δεκαετία του 1990, το όνομα της σκηνοθέτιδας και σεναριογράφου Νόρα Εφρον που πέθανε την Τρίτη 26 Ιουνίου σε ηλικία 71 ετών, συνδέθηκε με αισθηματικές ταινίες που έγραψε και σκηνοθέτησε προκαλώντας τρομερή απήχηση παγκοσμίως: «Αγρυπνοι στο Σιάτλ», «Εχετε μήνυμα στον υπολογιστή σας» και οι δυο με πρωταγωνιστές τους Τομ Χανκς και Μεγκ Ράιαν.

Ωστόσο, οι δραστηριότητές της Εφρον ξεκινούν από πολύ πιο παλιά, αποκλειστικώς στο σενάριο, τομέας στον οποίο είχε διακριθεί με τρεις υποψηφιότητες για Οσκαρ, αρχής γενομένης το 1983 με την «Εξαφάνιση της Κάρεν Σίλκγουντ» του Μάικ Νίκολς, μια δραματική ταινία στην οποία πρωταγωνίστρια ήταν η στενή φίλη της, η Μέριλ Στριπ. Το 1988, η Εφρον κέρδισε την υποψηφιότητα για το ίδιο βραβείο έχοντας γράψει το σενάριο της μεγαλύτερης ίσως επιτυχίας στην καριέρα της, το «Οταν ο Χάρι γνώρισε την Σάλι» (με τους Μεγκ Ράιαν – Μπίλι Κρίσταλ) σε σκηνοθεσία Ρομπ Ράινερ. Η τρίτη υποψηφιότητά της ήταν για το «Αγρυπνοι στο Σιάτλ».

Απόφοιτη του Πανεπιστημίου Γουέλσλεϊ της Μασαχουσέτης, η νεοϋρκέζα Εφρον υπήρξε επίσης διακεκριμένη συγγραφέας. Το μυθιστόρημά της «Heartburn» γυρίστηκε στον κινηματογράφο από τον Νίκολς σε δικό της σενάριο και με πρωταγωνιστές την Στριπ και τον Τζακ Νίκολσον. Τα προβλήματα υγείας της Εφρον (έπασχε από λευχαιμία) την είχαν αν αγκάσει να σταματήσει τις κινηματογραφικές δραστηριότητές το 2009. Τελευταία ταινία που γύρισε για τον κινηματογράφο είναι το «Τζούλι και Τζούλα» με πρωταγωνίστρια την Μέριλ Στριπ.

Η Εφρον παντρεύτηκε τρεις φορές. Ο δεύτερος σύζυγός της ήταν ο διάσημος δημοσιογράφος Καρλ Μπέρνστιν, ο οποίος μαζί με τον Μπομπ Γούντγουορντ είχε ξεσκεπάσει το σκάνδαλο Γουότεργκειτ για λογαριασμό της Washington Post. Τελευταίος σύζυγος της Εφρον ήταν ο συγγραφέας Νίκολας Πιλέτζι, του οποίου τα μυθιστορήματα «Τα καλά παιδιά» και «Καζίνο» έγιναν ταινίες από τον Μάρτιν Σκορσέζε.