Η ανακαίνιση και επαναλειτουργία του εκθεσιακού χώρου στον πρώτο όροφο της Στοάς του Αττάλου με την έκθεση 56 λίθινων αρχαίων έργων, μερικά από τα οποία παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο ευρύ κοινό και κυρίως με τη σημαντική συλλογή των ρωμαϊκών πορτρέτων της Αρχαίας Αγοράς συνιστά την πρώτη επέμβαση, η οποία προβλέπεται να ολοκληρωθεί στα τέλη Απριλίου.
Παράλληλα γίνεται η ψηφιοποίηση φωτογραφιών, σχεδίων και σημειώσεων, που σχετίζονται με την πολύχρονη ανασκαφή και τα ευρήματά της, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα ενιαίο ψηφιακό αρχείο το οποίο θα είναι ελεύθερα προσβάσιμο στους ενδιαφερόμενους μελετητές, στους σπουδαστές του κλασικού κόσμου και στο ευρύ κοινό μέσω του διαδικτύου.
Αυτό ήταν και το σκεπτικό με το οποίο παρουσιάσθηκε το πρόγραμμα στο Cotsen Hall της Γενναδείου Βιβλιοθήκης από την γενική γραμματέα του υπουργείου Πολιτισμού δρ Λίνα Μενδώνη, τον διευθυντή της ΑΣΚΣΑ καθηγητή Jack Davies, την προϊσταμένη της Α’ ΕΠΚΑ δρ Ελένη Κουρίνου και τον διοικητικό διευθυντή της ΑΣΚΣΑ κ. Παντελή Πάνο.
Να σημειωθεί ότι ο συνολικός προϋπολογισµός του έργου είναι 964.200 ευρώ (συγχρηματοδήτηση από τον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο – Χρηματοδοτικό Μηχανισμό 2004-2009 και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας).
Για περισσότερα από 30 χρόνια είναι κλειστός ο όροφος της Στοάς του Αττάλου που τώρα ανακαινίσθηκε εκ βάθρων. Βασική προϋπόθεση αποτέλεσε η επανέκθεση των πορτραίτων και γλυπτών μικρής κλίμακας και των προπλασμάτων αρχαιολογικών χώρων που εκτίθενται στον όροφο.
Για το λόγο αυτό, συντηρήθηκαν τα αρχαία γλυπτά και εκπονήθηκε από την Εφορεία ειδική μουσειολογική μελέτη με τίτλο σύμφωνα με την οποία τα αρχαία έργα θα αναδιαταχθούν κατά ενότητες χρονολογικές και θεματικές και, με την προσθήκη του κατάλληλου εποπτικού υλικού, θα είναι δυνατή η παρουσίαση μιας αρκετά αντιπροσωπευτικής εικόνας της αθηναϊκής γλυπτικής των Υστεροκλασικών, Ελληνιστικών και Ρωμαϊκών χρόνων.
Η χρηματοδότηση του ανασκαφικού προγράμματος αλλά και της δημοσίευσης του ερευνητικού έργου προέρχεται από μεμονωμένους ιδιώτες και ιδιωτικά Ιδρύματα, όπως το Rockefeller Foundation και τα τελευταία χρόνια, το Packard Humanities Institute.