«Ανοιξιάτικη θύελλα» µες στον χειµώνα…
Ενα από τα πρώιµα έργα του Τενεσί Γουίλιαµς (στη φωτογραφία), την «Ανοιξιάτικη θύελλα» («Spring Storm»), θα δούµε τον προσεχή Νοέµβριο για πρώτη φορά στη χώρα µας.
Ηταν 26 χρόνων όταν το έγραφε, το 1937-1938. Η κριτική δεν του επεφύλαξε θερµή υποδοχή και στη σκηνή δεν ανέβηκε παρά το 1995, στο Μπέρκλεϊ, στην Καλιφόρνια.
Η ευρωπαϊκή πρεµιέρα του δόθηκε προ διετίας, στις 15 Οκτωβρίου 2009, στο Νόρθαµπτον, σε διπλή παράσταση µε το έργο του Ευγένιου Ο΄Νιλ «Πέρα από τον ορίζοντα». Μαζί µεταφέρθηκαν το 2010 στο Εθνικό Θέατρο του Λονδίνου και παίχτηκαν µε επιτυχία.
Με τον πρωτότυπο τίτλο «Ο Απρίλιος είναι ο πιο βίαιος µήνας», έναν στίχο που δανείστηκε από την «Ερηµη χώρα» του Τ. Σ. Ελιοτ, ο Γουίλιαµς τελικά το παρουσίασε ως «Ανοιξιάτικη θύελλα». ∆ιαδραµατίζεται σε µια µικρή πόλη στο ∆έλτα του Μισισιπή και πραγµατεύεται τη ζωή και τον έρωτα στα χρόνια της µεγάλης κατάθλιψης.
Εκατό χρόνια από τη γέννησή του – συµπληρώθηκαν στις 26 Μαρτίου 2011 – και ο Γουίλιαµς παραµένει ένας από τους πλέον παιγµένους θεατρικούς συγγραφείς διεθνώς, µε έργα που αγαπήθηκαν και αγαπιούνται από θεατές και ηθοποιούς.
Η «Ανοιξιάτικη θύελλα», σε σκηνοθεσία Βασίλη Χριστοφιλάκη, θα ανεβεί στην Τεχνόπολη. Τον πολυάριθµο θίασο αποτελούν, µεταξύ άλλων, η Κατερίνα Μισιχρόνη, ο Ενκε Φεζολάρι και η Σύρµω Κεκέ.
Θα είναι ο δεύτερος Γουίλιαµς της σεζόν, µαζί µε τον «Γυάλινο κόσµο» που σκηνοθετεί η Κατερίνα Ευαγγελάτου για τη Ναταλία Τσαλίκη στο θέατρο Χορν.
Η Ελντα Πανοπούλου και η Νατάσσα Μανίσαλη αντικαθιστούν τη Χρύσα Ρώπα και τη Χρυσούλα ∆ιαβάτη στα «Κορίτσια µε τα µαύρα» που θα επανέλθουν στο θέατρο Αλίκη, στην κωµωδία των Ρήγα – Αποστόλου.
Χωρίς σχόλιο!
Με ποσοστά: το θέατρο πλέον δουλεύει µε ποσοστά. Και όχι σε επίπεδο πρωταγωνιστών, όπως θα περίµενε κανείς, αλλά και σε επίπεδο δευτεραγωνιστών και κάτω.
«©Η µαζί θα τα φάνε ή νηστικοί θα µείνουν» σκέφτονται οι παραγωγοί και έτσι οι ηθοποιοί καλούνται να πουν «ναι» ρισκάροντας κυριολεκτικά τον µισθό τους.
Ακολουθώντας το γνωστό «πενία τέχνας κατεργάζεται», προτείνουν στους ηθοποιούς, εκτός από τα ποσοστά σε εβδοµαδιαία βάση, και επιπλέον ποσοστά στην περίπτωση που ο συνολικός αριθµός των θεατών ξεπεράσει κάποιο συγκεκριµένο νούµερο.
Και πάλι καλά. Γιατί υπάρχουν τόσες και τόσες οµάδες νέων ηθοποιών που όχι µόνο δεν πληρώνονται αλλά βάζουν και λεφτά από την τσέπη τους.
Στη Θεσσαλονίκη µετακοµίζει «Το τάβλι» µε τον Κώστα Κάππα και τον Νίκο Ορφανό. Στο θέατρο Σοφούλη, στην Καλαµαριά, το έργο του ∆ηµήτρη Κεχαΐδη συνεχίζει να κερδίζει το κοινό γιατί µιλάει στην καρδιά του. Από τις 13 ως τις 23 Οκτωβρίου.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ