«Ανοιξιάτικη θύελλα» µες στον χειµώνα…

* * *

Ενα από τα πρώιµα έργα του Τενεσί Γουίλιαµς (στη φωτογραφία), την «Ανοιξιάτικη θύελλα» («Spring Storm»), θα δούµε τον προσεχή Νοέµβριο για πρώτη φορά στη χώρα µας.

* * *

Ηταν 26 χρόνων όταν το έγραφε, το 1937-1938. Η κριτική δεν του επεφύλαξε θερµή υποδοχή και στη σκηνή δεν ανέβηκε παρά το 1995, στο Μπέρκλεϊ, στην Καλιφόρνια.

* * *

Η ευρωπαϊκή πρεµιέρα του δόθηκε προ διετίας, στις 15 Οκτωβρίου 2009, στο Νόρθαµπτον, σε διπλή παράσταση µε το έργο του Ευγένιου Ο΄Νιλ «Πέρα από τον ορίζοντα». Μαζί µεταφέρθηκαν το 2010 στο Εθνικό Θέατρο του Λονδίνου και παίχτηκαν µε επιτυχία.

* * *

Με τον πρωτότυπο τίτλο «Ο Απρίλιος είναι ο πιο βίαιος µήνας», έναν στίχο που δανείστηκε από την «Ερηµη χώρα» του Τ. Σ. Ελιοτ, ο Γουίλιαµς τελικά το παρουσίασε ως «Ανοιξιάτικη θύελλα». ∆ιαδραµατίζεται σε µια µικρή πόλη στο ∆έλτα του Μισισιπή και πραγµατεύεται τη ζωή και τον έρωτα στα χρόνια της µεγάλης κατάθλιψης.

* * *

Εκατό χρόνια από τη γέννησή του – συµπληρώθηκαν στις 26 Μαρτίου 2011 – και ο Γουίλιαµς παραµένει ένας από τους πλέον παιγµένους θεατρικούς συγγραφείς διεθνώς, µε έργα που αγαπήθηκαν και αγαπιούνται από θεατές και ηθοποιούς.

* * *

Η «Ανοιξιάτικη θύελλα», σε σκηνοθεσία Βασίλη Χριστοφιλάκη, θα ανεβεί στην Τεχνόπολη. Τον πολυάριθµο θίασο αποτελούν, µεταξύ άλλων, η Κατερίνα Μισιχρόνη, ο Ενκε Φεζολάρι και η Σύρµω Κεκέ.

* * *

Θα είναι ο δεύτερος Γουίλιαµς της σεζόν, µαζί µε τον «Γυάλινο κόσµο» που σκηνοθετεί η Κατερίνα Ευαγγελάτου για τη Ναταλία Τσαλίκη στο θέατρο Χορν.

* * *

Η Ελντα Πανοπούλου και η Νατάσσα Μανίσαλη αντικαθιστούν τη Χρύσα Ρώπα και τη Χρυσούλα ∆ιαβάτη στα «Κορίτσια µε τα µαύρα» που θα επανέλθουν στο θέατρο Αλίκη, στην κωµωδία των Ρήγα – Αποστόλου.

* * *

Χωρίς σχόλιο!

* * *

Με ποσοστά: το θέατρο πλέον δουλεύει µε ποσοστά. Και όχι σε επίπεδο πρωταγωνιστών, όπως θα περίµενε κανείς, αλλά και σε επίπεδο δευτεραγωνιστών και κάτω.

* * *

«©Η µαζί θα τα φάνε ή νηστικοί θα µείνουν» σκέφτονται οι παραγωγοί και έτσι οι ηθοποιοί καλούνται να πουν «ναι» ρισκάροντας κυριολεκτικά τον µισθό τους.

* * *

Ακολουθώντας το γνωστό «πενία τέχνας κατεργάζεται», προτείνουν στους ηθοποιούς, εκτός από τα ποσοστά σε εβδοµαδιαία βάση, και επιπλέον ποσοστά στην περίπτωση που ο συνολικός αριθµός των θεατών ξεπεράσει κάποιο συγκεκριµένο νούµερο.

* * *

Και πάλι καλά. Γιατί υπάρχουν τόσες και τόσες οµάδες νέων ηθοποιών που όχι µόνο δεν πληρώνονται αλλά βάζουν και λεφτά από την τσέπη τους.

* * *

Στη Θεσσαλονίκη µετακοµίζει «Το τάβλι» µε τον Κώστα Κάππα και τον Νίκο Ορφανό. Στο θέατρο Σοφούλη, στην Καλαµαριά, το έργο του ∆ηµήτρη Κεχαΐδη συνεχίζει να κερδίζει το κοινό γιατί µιλάει στην καρδιά του. Από τις 13 ως τις 23 Οκτωβρίου.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ