Περίπου ενάμιση χρόνο από τότε που η προτελευταία ταινία του Ρόμαν Πολάνσκι, «Ο αόρατος συγγραφέας», έκανε την πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ Βερολίνου με τον ίδιο απόντα, αφού είχε συλληφθεί στην Ελβετία σχετικά με το ζήτημα του βιασμού που τον καταδιώκει από το 1977, ο πολωνός σκηνοθέτης βρίσκεται και πάλι στην επικαιρότητα.
Οχι εξαιτίας του ιδίου ή κάποιου άλλου σκανδάλου αλλά χάρη στην τελευταία ταινία του, «Carnage» («Σφαγή»), που όπως προσφάτως ανακοινώθηκε, θα κάνει την πρεμιέρα της στο επερχόμενο, 58ο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Βενετίας.
Βασισμένη στο θεατρικό έργο «Le Dieu du Carnage» («Ο θεός της σφαγής») που ανέβηκε κατ’ αρχάς στη Ζυρίχη, το 2006, στο Λονδίνο το 2008 αλλά και στο Μπρόντγουεϊ, η ταινία αναφέρεται στον επεισοδιακό χαρακτήρα που θα αποκτήσει η βραδιά συνάντησης δυο ζευγαριών με αφορμή έναν τσακωμό στο πάρκο ανάμεσα στα παιδιά τους.
Το γεγονός ότι ο Πολάνσκι συνεργάστηκε στο σενάριο με τη θεατρική συγγραφέα του έργου, Γιασμίνα Ρέζα, αλλά και το εκλεκτό καστ των ηθοποιών που πρωταγωνιστούν (Κέιτ Γουίνσλετ, Τζόντι Φόστερ, Τζον Σ. Ράιλι, Κρίστοφ Βαλς) μετατρέπουν αυτομάτως την ταινία σε μια από τις πιο αναμενόμενες της διοργάνωσης.
Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ο Πολάνσκι ασχολείται με θεατρική διασκευή. Το 1970 είχε δώσει έναν από τους πιο ενδιαφέροντες «Μακμπέθ» του κινηματογράφου και το 1996 πέτυχε μια θαυμάσια διασκευή του «Ο θάνατος και η κόρη» του Αριέλ Ντόρφμαν , με τη Σιγκούρνεϊ Γουίβερ και τον Μπεν Κίνγκσλεϊ.
Αμέσως μετά τη Βενετία, το «Carnage» θα ταξιδέψει στη Νέα Υόρκη προκειμένου να ανοίξει το φεστιβάλ της πόλης, απόντος φυσικά του σκηνοθέτη ο οποίος ακόμη και σήμερα δεν μπορεί να εισέλθει στις Ηνωμένες Πολιτείες αφού θα συλληφθεί αμέσως.
Σε ό,τι αφορά την άφιξή του στο Φεστιβάλ Βενετίας, κανείς δεν μπορεί να ξέρει αν ο Πολάνσκι θα δώσει το «παρών», αν και όλα δείχνουν ότι δεν έχει λόγο για να το κάνει. Οταν ο «Αόρατος συγγραφέας» παίχτηκε στο Βερολίνο ο Πολάνσκι ήταν απών και αυτό δεν έθιξε την καριέρα της ταινίας .
Ο «Συγγραφέας» απέσπασε την Αργυρή Αρκτο σκηνοθεσίας και είχε ικανοποιητική κίνηση στις αίθουσες.