Ο μακρινός πρόγονος του Fame Story καταγόταν από την κρατική τηλεόραση και λεγόταν «Να η ευκαιρία». Διέθετε κι αυτό κριτές, διαφορετικούς μεταξύ τους, άλλους με τον καλό λόγο στο στόμα κι άλλους πιο απαιτητικούς και εριστικούς.«Θα σταματήσω να τρώω την μπριζόλα μου στο κέντρο όπου τραγουδάς για να σε ακούσω; Εκεί θα φανεί αν είσαι σπουδαίος τραγουδιστής»έλεγε συχνά στους ασπρόμαυρους στα μάτια μας διαγωνιζομένους ηΡοζίτα Σώκου. Και δεν είχε άδικο. Αλλες φορές πάλι, όταν οΛευτέρης Παπαδόπουλοςπίκραινε τους υποψηφίους με ένα σχόλιο ειλικρινές μεν, σκληρό δε, ερχόταν η μελίρρυτος Σάσα Ντάριονα αντισταθμίσει τη στενοχώρια του λαβωμένου «ταλέντου». Μέσα από την εκπομπή εκείνη αναδείχθηκαν οΘέμης Αδαμαντίδης, ως το απόλυτο δεκάρι το οποίο κέρδισε παμψηφεί από την κριτική επιτροπή, και η Γλυκερία.
Οι εποχές άλλαξαν, η τηλεόραση έγινε έγχρωμη και η ιδιωτική που γεννήθηκε πριν από είκοσι χρόνια έφερε μαζί της πολλές ξένες μόδες. Μια συγκεκριμένη ακουμπούσε και ακουμπά σε ένα από τα μεγαλύτερα μεράκια του Ελληνα, το τραγούδι. Ολοι λίγο-πολύ πιστεύουν ότι μπορούν να κάνουν τον πόνο τους τραγούδι, να σιγομουρμουρίσουν τον έρωτα και το σεκλέτι, να εκφραστούν μέσα από νότες και ας φαλτσάρουν. Οι ελληνικοί φωταγωγοί αντηχούν την αυθόρμητη έκφραση του καθενός στο μπάνιο.
Το πρόβλημα είναι όταν από τη μοναξιά της μπανιέρας κάποιοι αποφασίζουν να περάσουν στους προβολείς της πίστας. Με μια δισκογραφία όμως που διαρκώς ψυχορραγεί, με τις πωλήσεις που χρειάζονται για να γίνει ένας δίσκος πλατινένιος να αναγκάζονται κάθε τρεις και λίγο σε συρρίκνωση και με τους περισσότερους να αρκούνται πλέον σε ξηρούς καρπούς και μήλα με κανέλλα για να συνοδεύσουν το ποτό τους – κανείς δεν τρώει πια μπριζόλα-, πόσους τραγουδιστές μπορούμε να αντέξουμε; Τα τάλεντ σόου συνεχίζουν να διαλαλούν ότι είναι σε θέση να φέρουν στο προσκήνιο τους νέους αστέρες, μόνο που αν σταματήσουμε για λίγο να ασχολούμαστε με το ποιος θα είναι πρόεδρος της κριτικής επιτροπής στο Greek Ιdol, θα συνειδητοποιήσουμε ότι κανένας από όσους κέρδισαν σε ένα τέτοιο παιχνίδι δεν έγινε πρώτο όνομα. Σιγά τον πολυέλαιο
Το πρώτο Fame Story (ΑΝΤ1) αυτοχαρακτηριζόταν Μουσική Ακαδημία, μέσα από την οποία θα μπορούσαν να ξεπηδήσουν οι αυριανές υπερδυνάμεις του πενταγράμμου.«Θα το κάνετε και ΙΕΚ;»ρωτούσαν πειρακτικά οι δημοσιογράφοι σε εκείνη την πρώτη συνέντευξη Τύπου. Το κουτί της Πανδώρας είχε για τα καλά ανοίξει και από μέσα ξεπετάχτηκε η μπουρλοτιέρισσα Ασπαπου μάλωνε με όλους μες στο σπίτι, ενώ τελικά κέρδισε ο Νότης Χριστοδούλου. Αγνωστο γιατί, καθώς ούτε ο πιο καλλίφωνος- για την ακρίβεια περισσότερο μιλούσε παρά τραγουδούσε- ούτε ο πιο όμορφος ήταν.
Οπως ήταν φυσικό, οι προτάσεις έπεσαν βροχή σε έναν άλλο συμμετέχοντα που μπορεί να μην τερμάτισε πρώτος, αλλά διέθετε τα προσόντα για καριέρα σε μεγάλη πίστα. ΟΘάνος Πετρέληςέγινε το νέο πουλέν του Φοίβου, κάνοντας αρκετά σουξέ. Ο ΑΝΤ1 έβγαλε την υποχρέωση με τον νικητή κυκλοφορώντας του ένα αδιάφορο CD, που αντιστοίχως έκανε αδιάφορες πωλήσεις. Πασχίζοντας να διατηρήσει τη στόφα του θριαμβευτή, ο Χριστοδούλου έκανε μια σειρά από στρατηγικές κινήσεις: έκανε πλαστική μετατρέποντας σε γαλλική την αετίσια μύτη του, έκανε εκπομπή διακόσμησης στο Star με τον αυτοαναφορικό τίτλο «Σιγά τον πολυέλαιο» και σήμερα τον βλέπουμε στο απογευματινό παρεάκι του «Δέστε τους» (Αlpha), να σχολιάζει τα τεκταινόμενα της σόουμπιζ, αφού όσο κι αν προσπάθησε, δεν κατάφερε να γίνει ενεργό μέλος της.
Οpοs Αmeriki…
Η νικήτρια του Fame Story 2Καλομοίρα είναι η μοναδική νικήτρια στην ιστορία των εγχώριων τάλεντ σόου, η οποία καταφέρνει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο να βρίσκεται στην επικαιρότητα. Πολύ πιο έξυπνη απ΄ ό,τι δείχνει, κυκλοφόρησε κάποια σαχλά τραγουδάκια πιο εφήμερα κι από γεύση τσιχλόφουσκας αλλά πολύ σύντομα μετέτρεψε σε τηλε-προσόν τα σπαστά ελληνικά της: έπαιξε στη «Λάμψη» τη χαμένη κόρη του Γιάγκου Δράκου, συμπαρουσίασε με τονΓρηγόρη Αρναούτογλου το «Πιο πολύ την Κυριακή» και ήρθε τρίτη στον προπέρσινο διαγωνισμό της Γιουροβίζιον. Ακόμη κι οΛάκης Λαζόπουλος, που υπό άλλες συνθήκες θα τη σατίριζε στην εκπομπή του, αφουγκράστηκε τη δημοτικότητά της και είπε ότι«η Καλομοίρα είναι καλό κορίτσι και αυτό φάνηκε στη Γιουροβίζιον» .
Επειδή όμως η Ελλάδα τρώει τα παιδιά της- ακόμη κι αν είναι παιδιά μεταναστών- η Καλομοίρα λίγο έλειψε να ρίξει μαύρη πέτρα πίσω της μετά τη Γιουροβίζιον: πόλεμος νεύρων κατά την παραμονή της στη Σερβία, κλείσιμο της φωνής της και ξαφνικά στον τελικό ηΒικτώρια Χαλκίτημπορεί να μην είχε ούτε ένα πλάνο, αλλά ακουγόταν πεντακάθαρα, με την επίσημη διαγωνιζομένη να μοιάζει λες και μετά βίας σιγοντάρει. Γνωρίζοντας άλλωστε και η ίδια ότι το δυνατό σημείο της είναι το νάζι και όχι το βιμπράτο της, το έχει ρίξει πλέον στην τηλεόραση, είτε φλερτάροντας με την παρουσίαση εκπομπών, είτε διαφημίζοντας αλυσίδα ταχυφαγείων, επώνυμη πίτσα κτλ., κτλ.
Ποιος Περικλής;
Οταν τρίτωσε το κακό, ήταν πλέον σαφές ότι η κριτική επιτροπή του Fame Story με τηνΤατιάνα Στεφανίδουπα ρουσιάστρια εκείνη τη σεζόν, δεν έψαχνε τον πιο αξιόλογο, αλλά τον πιο αξιοπερίεργο. ΟΠερικλήςεκνεύριζε τους πάντες μέσα στο σπίτι με τα εριστικά του σχόλια και το φαν κλαμπ έξω από αυτό δεν άργησε να στηθεί. Οι «καθηγητές» της «Μουσικής Ακαδημίας» έκαναν λόγο για«γνήσια λαϊκή φλέβα», οΚυριάκος Σέμσης- συνθέτης με πολλές περγαμηνές- επιστρατεύθηκε για να του γράψει τραγούδια, αλλά ο Περικλής ήταν ένας ακόμη κομήτης, ο οποίος αυτή τη στιγμή είναι άφαντος. Ενας αστικός μύθος λέει ότι επέστρεψε στη Γερμανία, όπου είχε ζήσει για κάποια χρόνια προτού αποφασίσει να γίνει ταλέντο. Ντρέπομαι, αλλά το κάνω
Το Fame Story 4 ήταν το πιο άχρωμο και άοσμο απ΄ όλα. Το κανάλι είχε ενεργοποιήσει τον αυτόματο πιλότο και κάπου στα μισά η προσγείωση ήταν κάτι παραπάνω από ανώμαλη. Μέσα από τις χρυσές μετριότητες αναδείχτηκε θριαμβευτής οΛεωνίδας Μπαλάφας , ένας τυπάκος με στυλ«εγώ κατά βάθος είμαι ροκ και όλα αυτά τα σνομπάρω, αλλά κάτι πρέπει να κάνω για να γίνω διάσημος». Μετά τη νίκη, επέστρεψε σε αυτό που έκανε και προτού μπει στο παιχνίδι: να τραγουδάει διασκευές ξένων και ελληνικών τραγουδιών σε «εναλλακτικές» σκηνές, προσπαθώντας να ξεπλύνει από πάνω του τη ρετσινιά του «ριάλιτι».
Dream Show, Τhe Μikroutsiko
Μετακομίζοντας στον Αlpha, οΑνδρέας Μικρούτσικοςπροσπάθησε να δημιουργήσει το αντίπαλο δέος του Fame Story. Στην αρχή για να διαφοροποιηθεί το έριξε στην αναζήτηση υποκριτικών ταλέντων, πάτωσε νωρίς όμως κι έτσι την επόμενη χρονιά επανήλθε με το Dream Show, Τhe Μusic. Εκεί υπήρχαν αρκετές καλές φωνές. Μία εξ αυτών μάλιστα, τηνΟλγα Βενετσάνου , την οποία τότε εκθείαζαν και την αποκαλούσαν«νέα Πρωτοψάλτη», τη συναντήσαμε σε αθηναϊκό κέντρο την περασμένη Τετάρτη να κάνει δεύτερη φωνή στους συμπαθέστατους παλαίμαχους του Νέου Κύματος.
Οσο για τη νικήτριαΑμαλία Αυγουστάκη , το κορίτσι από τη Χίο με την «πολύ ειδική λαϊκή χροιά»όπως όλοι έλεγαν, την πετύχαμε πριν από δύο χρόνια σε κέντρο γ΄ διαλογής. Πάντως είχε όντως πολύ ειδική λαϊκή χροιά. Και οΝίκος Οικονομόπουλος, που κέρδισε στο σίκουελ, απλώς ενδυνάμωσε το όνομά του στις βραδινές μαρκίζες, τραγουδώντας εφέτος δίπλα στον Πάριο. Τελικά, η νίκη σε ένα τάλεντ σόου δεν μετριέται σε δισκογραφικό χρυσάφι, αλλά σε γαρίφαλα.
Αποκαρδιωτικό «από καρδιάς»
Το ανέκδοτο που κυκλοφορεί από την περασμένη εβδομάδα στον Αlpha είναι η έκφραση«από καρδιάς», που χρησιμοποιείται από τους υπευθύνους του καναλιού προκειμένου να ευχαριστήσουν όσους τελικά δεν θα ανήκουν στην κριτική επιτροπή του Greek Ιdol. Μετά το τρέιλερ-πλύση εγκεφάλου«περιμένωωω… περιμένωωω»με τονΝίκο Καρβέλανα περιμένει στη γωνία τα νέα ταλέντα, την επίσημη ανακοίνωση ότι τελικά αποχωρεί για προσωπικούς του λόγους, την επίσημη ανακοίνωση ότι τον αντικαθιστά ο έντεχνοςΓιάννης Κότσιραςκαι την επίσημη ανακοίνωση ότι την κριτική επιτροπή θα απαρτίζουν προσωπικότητες του βεληνεκούς τουΔημήτρη Κοντόπουλου, του Κώστα Καπετανίδηκαι τηςΜάρως Θεοδωράκη , ένα είναι το ασφαλές συμπέρασμα: ίσως στον μικρόκοσμό μας οι κριτές να είναι ακόμη περισσότεροι και από τους τραγουδιστές.
Ολα για την Ηβη
Ο κεραυνός έπεσε την περασμένη Παρασκευή στο «ΧFactor» από τη Sony Μusic, η οποία έχει εξασφαλίσει παγκοσμίως τα δικαιώματα υπογραφής δισκογραφικής σύμβασης με τον νικητή και με άλλους παίκτες του «Χ-Factor». Η ανακοίνωση-«βόμβα» μεταξύ άλλων έλεγε: «… η αποχώρηση της Ηβης Αδάμου ήταν προϊόν σχεδιασμού και ενεργειών του κ. Γ. Θεοφάνους εν πλήρη αγνοία τόσο της παραγωγής του “ΧFactor” και των υπολοίπων κριτών όσο και της διοίκησης του τηλεοπτικού σταθμού Αnt1. Παρά το ότι προσπαθήσαμε εγκαίρως να αποτρέψουμε τη συγκεκριμένη ενέργεια, αυτό δεν κατέστη δυνατόν, με αποτέλεσμα να βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση να πρέπει να το καταγγείλουμε. Η Sony Μusic έχει στην κατοχή της αδιάσειστα στοιχεία προς απόδειξη των ισχυρισμών της. Προς άμεση αποκατάσταση της καταφανούς αυτής αδικίας, θεωρούμε σωστό να επιστρέψει η Ηβη Αδάμου στο τρέχον παιχνίδι και να συνεχίσει να διαγωνίζεται. Η αξιοπιστία της Sony Μusic, του Αnt1 και του διεθνούς “Χ-Factor” δεν κλονίζονται από μεμονωμένες ανεύθυνες συμπεριφορές…».
Και ξαφνικά, ένα πρόγραμμα κόστους 8 εκατ. ευρώ κινδύνευσε να θεωρηθεί στημένο, με τον Θεοφάνους να κατονομάζεται ως ηθικός αυτουργός. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κόντρα ανάμεσα στον συνθέτη και στη συγκεκριμένη εταιρεία ξεκίνησε όταν εκείνη του απάντησε αρνητικά στην επιθυμία του να γράψει τραγούδια για το φαβορί Ηβη με το πού εκείνη θα έβγαινε είτε νικήτρια είτε φιναλίστ από το παιχνίδι. Δεν είναι τυχαίο ότι ο ίδιος πολλές φορές ανακοινώνει σχεδόν πραξικοπηματικά κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού σε τραγουδιστές που ξεχωρίζουν όπως η Πωλίνα ότι «θα ήθελα πολύ να σου γράψω τραγούδια», προσπαθώντας με αυτόν τον τρόπο να δεσμεύσει στον αέρα τόσο τις δισκογραφικές όσο και την παραγωγή. Συγκεντρωτισμός, ο οποίος όπως πληροφορηθήκαμε φάνηκε και από το περυσινό «Χ-Factor», με τον ίδιο να αποκτά ξαφνικά και ρόλο μάνατζερ των παιδιών που βγήκαν από το παιχνίδι, όχι όμως με τα επιθυμητά αποτελέσματα, αφού τόσο τα τραγούδια που έγραψε για τον νικητή Λούκας όσο και εκείνα για το γκρουπ «Κόκκινα χαλιά» σημείωσαν χαμηλές πωλήσεις. Από τα πρώτα λεπτά της ανακοίνωσης, θορυβημένος ο Αnt1 δήλωνε ότι ήταν διατεθειμένος να κινηθεί νομικά προκειμένου να διαφυλάξει την αξιοπιστία του σόου, θεωρώντας πως ό,τι συνέβη είναι κάτι προσωπικό μεταξύ της εταιρείας και του κ. Θεοφάνους. Υπενθυμίζουμε ότι ο συνθέτης στο δίλημμα που είχε ανάμεσα στην Ηβη και στη Νίνι δήλωνε ότι κρατάει τη Νίνι για συναισθηματικούς λόγους, επειδή ακούει την καρδιά του. Αν τελικά τα «αδιάσειστα στοιχεία» που επικαλείται η Sony για πιο υστερόβουλα κίνητρα του συνθέτη βγουν αληθινά, για ακόμη μία φορά θα ξέρουμε ότι ΤV και συναίσθημα δεν συμβαδίζουν.
Ο Σάκης τα παίρνει όλα
Το Χ-Factor έχει την ευχάριστη ιδιαιτερότητα ότι δεν μαντρώνει τους παίκτες σε ένα σπίτι παρακολουθώντας τους να τραγουδούν ακόμη και στο μπάνιο. Ομως και ο περσινός νικητήςΛούκαςπέρασε και δεν ακούμπησε από την επιτυχία. Ποιος θυμάται το CD που έβγαλε; Ουδείς. Εφέτος θα τραγουδά με τονΓιώργο Μαζωνάκη , βάζοντας κι αυτός με τη σειρά του ένα γαριφαλάκι στο πελώριο πανέρι που ονομάζεται «ελληνική πίστα». Ούτως ή άλλως, ο απόλυτος νικητής τόσο του περσινού όσο και του εφετινού Χ-Factor είναι ο παρουσιαστής του,Σάκης Ρουβάς. Εχοντας βρει την επί χρόνια χαμένη του λαλιά, αλωνίζει στη σκηνή, αντιδρά στα λεγόμενα των γέρων του Μάπετ Σόου κριτώνΘεοφάνους-Μουρατίδηκαι οι μέρες κυλούν ανέμελα. Σε μια νυχτερινή Αθήνα κατά την οποία ακόμη και το πολυδιαφημισμένο πρόγραμμα τηςΑννας Βίσσηπερνά κρίση, το αντίστοιχο του Σάκη ευημερεί και έχει το τάλεντ σόου του ΑΝΤ1 να ευχαριστεί γι΄ αυτό. Τελικά, αντί να αναδεικνύουμε νέα ταλέντα, κάνουμε απανωτά λίφτινγκ στα ήδη υπάρχοντα. Ομως για πόσα ακόμα χρόνια θα μικροδείχνουν;