ΒΕΡΟΛΙΝΟΚανείς δεν το περίμενε, αλλά έγινε. Ενας έλληνας σκηνοθέτης κάτω των 30, το όνομα του οποίου δεν φέρει ούτε στην Ελλάδα τη βαρύτητα ενός Κώστα Γαβρά ή ενός Θόδωρου Αγγελόπουλου, κατάφερε να γίνει θέμα σε ένα φεστιβάλ χωρίς πολλά «θέματα». Το όνομά του, Πάνος Χ.Κούτρας.
Με την τρίτη ταινία του, τη «Στρέλλα», ο Κούτρας καθήλωσε τους θεατές της CΙΝΕΜΑΧΧ 7 προχθές το βράδυ στο Βερολίνο. Η ταινία προβλήθηκε στο παράλληλο πρόγραμμα του Πανοράματος και όχι απλώς άρεσε, αλλά ενθουσίασε. Καταχειροκροτήθηκε και όλα δείχνουν ότι θα δει πολλές πόρτες να ανοίγονται μπροστά της, αφού την εκμετάλλευσή της στο εξωτερικό έχει αναλάβει η films distribution, η οποία έχει ήδη εξασφαλίσει τη διανομή της στη Γαλλία. Στρέλλα είναι το όνομα μιας « και πολύ τζαζ » transsexual, όπως ακούμε την ίδια να λέει (την υποδύεται η πραγματική transsexual Μίνα Ορφανού ). Η σχέση που αναπτύσσει με έναν αποφυλακισμένο για φόνο ( Γιάννης Κοκιασμένος ) αποτελεί το μεδούλι της ταινίας. Ο Κούτρας μπήγει το μαχαίρι στο κόκαλο αλλά ξέρει ακριβώς τι θέλει να πει. Και έχει χιούμορ, χωρίς ποτέ να ξεφτιλίζει το θέμα του.
« Είναι μια ταινία από την Ελλάδα, εντελώς ανεξάρτητη και ομοφυλόφιλη » είπε ο σκηνοθέτης στην παρουσίασή της. « Και δεν θα είχε πραγματοποιηθεί χωρίς τη βοήθεια των δικών μου » συμπλήρωσε ευχαριστώντας όλους όσοι υποστήριξαν το όραμά του. Ανάμεσά τους όμως δεν ανήκε το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, αφού το σενάριο του Κούτρα απορρίφθηκε δύο φορές από την επιτροπή κρίσης. Το ΕΚΚ ξέρει να χρηματοδοτεί ταινίες που δεν αφορούν κανέναν αλλά δεν έχει την ικανότητα να ρισκάρει κοιτάζοντας λίγο παραπέρα, να ψυλλιαστεί τις προοπτικές μιας ταινίας που μπορεί να μη φέρει βαρύτητα υπογραφής. Οι επαφές του Κούτρα με τους Γάλλους, που υποστήριξαν τη «Στρέλλα», είχαν φανεί άλλωστε από την αμέσως προηγούμενη ταινία του, την «Αληθινή ζωή», μια γαλλοελληνική συμπαραγωγή με πρωταγωνίστρια την Αννα Μουγκλαλίς.
Το αποτέλεσμα; Ο Κούτρας επιλέγεται για συμμετοχή σε μια από τις μεγαλύτερες κινηματογραφικές διοργανώσεις της Ευρώπης και οι εκπρόσωποι του Κέντρου εμφανίζονται σαν φτωχοί συγγενείς (ή μάλλον σαν βρεγμένες γάτες) στην προβολή του Βερολίνου…