Ο Ρώσος billionaire Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ κάθεται σε μία πολυθρόνα κοντά στο τζάκι. Μοιάζει απορροφημένος από τον «πολύχρωμο» ενδιαφέροντα κόσμο που «περνάει» μέσα από την οθόνη του i-pad του. Στους τοίχους του διαμερίσματός του στο Μόντε Κάρλο (το ακριβότερο apartment του πλανήτη όπως έχει χαρακτηριστεί από τον Διεθνή Τύπο) έργα των Μοντιλλιάνι, Γκωγκέν, Μπράκ, Ντεγκά, Ματίς, Ρενουάρ, Ροντέν και Πικάσσο. Ο 48χρονος κροίσος ένας από τους ισχυρότερους σήμερα ανθρώπους στον κόσμο (ανάμεσα στα περιουσιακά του στοιχεία προστέθηκε πριν τρία χρόνια και το ιδιόκτητο νησί Σκορπιός στο Ιόνιο Πέλαγος) αποφάσισε το 2003 να αποκτήσει συλλογή με σημαντικά έργα τέχνης. «Θέλω να είναι η καλύτερη συλλογή έργων τέχνης σε ολόκληρο τον κόσμο» είχε πει τότε ο Ριμπολόβλεφ. Γρήγορα απέκτησε το περίφημο έργο «Le Grand Cirque» του Μαρκ Σαγκάλ. Ένοιωθε υπερήφανος και ευτυχής. Λίγους μόλις μήνες πριν ο Ντμίτρι ζήτησε από ανθρώπους εμπιστοσύνης του και ιδιαίτερα από την νεαρή γοητευτική δικηγόρο του Tetiana Bersheda να «εξερευνήσει» το παρασκήνιο μιας μεγάλης απάτης. Ο Ριμπολόβλεφ πιθανόν ξεγελάστηκε από στενή του φίλη με αποτέλεσμα να «εμπλακεί» άθελά του στο μεγαλύτερο σκάνδαλο που έπληξε τον χώρο της τέχνης εδώ και δεκαετίες.

Ο Russian tycoon παραχώρησε συνέντευξη στο Αμερικάνικο περιοδικό «Town & Country». Υποδέχθηκε μάλιστα την ομάδα του εντύπου στο υπέροχο διαμέρισμά του «La belle Epoque» στο Μονακό.

O Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ είναι γνωστό ότι δεν δίνει συνεντεύξεις. Ο μεγαλοεπιχειρηματίας με μία περιουσία που ανέρχεται στα 8,8 δισεκατομμύρια δολλάρια δεν επιθυμεί τα φώτα της δημοσιότητας να «πέφτουν» στην ιδιωτική του ζωή. Την άποψή του αυτή έχει «περάσει» και στις δύο κόρες του. Την μεγαλύτερη Εκατερίνα (πριν από μερικές βδομάδες παντρεύτηκε στον μυθικό Σκορπιό τον αγαπημένο της Χουάν Σαρτόρι) και την μικρότερη Άννα.

Η υποδοχή στο ακριβότερο διαμέρισμα του πλανήτη

Η εκπρόσωπος του Αμερικανικού εντύπου περιγράφει την «είσοδό της» στο διαμέρισμα Ριμπολόβλεφ. Ένα σπίτι αξίας 323 εκατομμυρίων δολλαρίων. Την ίδια τον φωτογράφο και την ομάδα τους υποδέχθηκε Ρωσόφωνη ομάδα ασφαλείας. Η Βίκυ Γουόρντ περιγράφει το τι ακριβώς είδε μέσα στο υπερπολυτελές διαμέρισμα του κροίσου. Πανάκριβα έπιπλα πορσελάνες έργα τέχνης. Στην συνέχεια αναφέρεται στην περίφημη ιστορία και το παρασκήνιο της μεγάλης παγκόσμιας απάτης στον χώρο της τέχνης.

Ας δούμε λοιπόν τι ακριβώς αναφέρει:

Το δωμάτιο ήταν λαμπερό και συγχρόνως ζεστό. Ο Ριμπολόβλεφ καθόταν σε μιά πολυθρόνα πίσω από τις Γαλλικού τύπου πόρτες. Το λιμάνι του La Condamine γεμάτο με πολυτελή yachts φαινόταν μέσα από τα παράθυρα. Κοντά του η μόλις 31 ετών δικηγόρος του Bersheda. Ο Ρώσος μεγαλοεπιχειρηματίας δείχνει απεριόριστη εμπιστοσύνη στο πρόσωπό της. Ο Ριμπολόβλεφ με προσκάλεσε λέει η δημοσιογράφος στο «La belle Epoque» γιατί κάτι είχε να πει αυτήν την φορά. Σίγουρα επιθυμούσε να αναφέρει κάτι σημαντικό ή καλύτερα να δώσει εξηγήσεις. Τον τελευταίο χρόνο ο άνθρωπος που αγόρασε τα σπίτια των Ντόναλντ Τράμπ, Γουϊλ Σμίθ και το private island του Αριστοτέλη Ωνάση βρέθηκε στο επίκεντρο του πιο απίθανου σκανδάλου στο διεθνές art world. Μιά απάτη δισεκατομμυρίων δολλαρίων. Art dealers, έμποροι καλλιτέχνες και συλλέκτες έχουν ήδη χάσει τον ύπνο τους.

Το παρασκήνιο της μεγάλης παγκόσμιας απάτης στον κόσμο της Τέχνης

Την παραμονή της Πρωτοχρονιάς του 2014, ο Rybolovlev βρέθηκε στο Eden Rock St. Bart’s να τρώει με τον Sandy Heller, ένα Νεοϋορκέζο σύμβουλο τέχνης. Κάπως έμμεσα ο Heller είπε, «Φαίνεται ότι αγόρασες τον Modigliani [που πουλήσαμε].» Αναφερόταν στο «Ξαπλωμένο Γυμνό με Μπλε Μαξιλάρι», έναν από τους πιο διάσημους πίνακες του καλλιτέχνη, που τον ζωγράφισε το 1917. Έτσι, ο Rybolovlev ρώτησε τον Heller, «Σε ποια τιμή το πουλήσατε;» Η απάντηση: $93 εκατομμύρια, $25 εκατομμύρια λιγότερα από όσα πλήρωσε ο Rybolovlev. Γελώντας, ο Rybolovlev μου είπε ότι οι συνδαιτυμόνες του στο Eden Rock «νόμιζαν ότι έπαθα εγκεφαλικό.» Σε ελάχιστα λεπτά μιλούσε στο τηλέφωνο με την Bersheda. Για χρόνια, σύμφωνα με τον Rybolovlev, πίστευε ότι πλήρωνε στον μεσάζοντα που του πούλησε το νModigliani (που αναφέραμε) – όπως και 37 άλλους πίνακες μουσειακής αξίας – μια προμήθεια 2% (με άλλα λόγια, περίπου $2 εκατομμύρια για τον Modigliani και όχι $25 εκατομμύρια). Συνειδητοποιούσε τώρα τον χειρότερο φόβο κάθε συλλέκτη: Τον «έγδαραν» και η απορία ήταν, για πόσο καιρό και πόσα λεφτά;

Η πραγματική αξία των έργων και η σύλληψη του Bouvier

Μια μέρα περίπου μετά την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, ο Rybolovlev ζήτησε να συναντήσει ξανά τον Heller. Οι δύο άντρες είδαν όλη τη συλλογή του Ρώσου με τον Heller να υπολογίζει πόσο πίστευε ότι ήταν η πραγματική αξία του κάθε έργου. Η εκτίμηση του, ταρακούνησε τον κροίσο και μέσα σε λίγες μέρες η Bersheda κατέθεσε μήνυση στο Μονακό.

Ένα μήνα αργότερα η αστυνομία του Monte Carlo συνέλαβε κάποιον Yves Bouvier, 52 ετών, τον εδώ και πολύ καιρό προμηθευτή αριστουργημάτων του Rybolovlev, μόλις ο Bouvier χτύπησε το κουδούνι του La Belle Epoque. Ο Bouvierήταν πολύ γνωστός στους καλλιτεχνικούς κύκλους ως διακινητής έργων τέχνης και ιδιοκτήτης μυστηριωδών αποθηκευτικών εγκαταστάσεων γνωστών ως «ελεύθερους λιμένες» – όχι όμως ως έμπορος τέχνης ούτε και μεσίτης. Κλήθηκε στο Μονακό για να ολοκληρώσει υποτίθεται μια καθυστερημένη συμφωνία για τον Ρώσο πελάτη του, αλλά αντ’ αυτού βρέθηκε στη φυλακή, αντιμέτωπος με κατηγορίες για απάτη, ξέπλυμα χρήματος και την πιθανότητα μεγάλης ποινής φυλάκισης.

Αστρονομικά ποσά και προμήθειες

Η αστυνομία συνέλαβε επίσης και την Tania Rappo, ένα μέλος της υψηλής κοινωνίας του Μονακό. Κάποτε, η Rappo και ο σύζυγός της Olivier, συνταξιούχος οδοντίατρος, ανήκαν στον κύκλο του Rybolovlev. Τώρα είναι αντιμέτωπη με κατηγορίες για ξέπλυμα χρήματος. Και ο Bouvier και η Rappo αρνούνται τις κατηγορίες, προσέλαβαν δικηγόρους και πέρασαν τους επόμενους μήνες λέγοντας τις ιστορίες τους στα ΜΜΕ. Η υπεράσπιση του Bouvier ήταν απλή: Ναι, χρέωσε αστρονομικά ποσά τον πελάτη του, αλλά, όπως είπε στο Vanity Fair, «Δεν ενήργησα ως μεσάζοντας αλλά ως ιδιοκτήτης [έργων τέχνης]. Είχα δικαίωμα να βγάλω κέρδος είναι ο νόμος των επιχειρήσεων.»

Η υπεράσπιση της Rappo ήταν ακόμα απλούστερη: Ναι, πήρε προμήθεια από τον Bouvier για τους πίνακες που πούλησε στον Rybolovlev – ένα ποσό που ο Rybolovlev υπολογίζει ότι είναι όλα μαζί $100 εκατομμύρια – υποστηρίζει όμως ότι δεν τα επεδίωξε και λέει ότι ο Rybolovlev «δεν ρώτησε ποτέ.»

Στη συνάντησή μας στο La Belle Epoque του το έθεσα: Εξαπατήθηκε ή απλώς ήταν αμελής; Η απάντηση, εξήγησε, βρίσκεται πίσω στο 1990, πριν αυτός και η οικογένεια του φύγει από τη Ρωσία και μετακομίσει στη Γενεύη. Σύμφωνα με τον Rybolovlev η εμπειρία αυτή του άλλαξε την προοπτική του. «Ρίσκαρα τη ζωή μου για να κάνω μια περιουσία.» Πρόκειται να «προστατέψω κάθε σεντ.»

Ο ρόλος της στενής φίλης

Στη Γενεύη, με την Ekaterina και την τότε σύζυγο του Elena, παρά την τεράστια περιουσία τους, οι Rybolovlevs ήταν απομονωμένοι. Μία από τις πρώτες φίλες που έκαναν ήταν η Tania Rappo, η σύζυγος του οδοντιάτρου τους, που έτυχε να αναφέρει ότι η γυναίκα του μιλούσε Ρώσικα. (Η Rappo είναι από τη Βουλγαρία).

«Είχαμε μια ειλικρινή φιλία», είπε ο Rybolovlev. Οι δύο οικογένειες πήγαιναν διακοπές μαζί, με τους Rybolovlevs συχνά να περιποιούνται τους Rappos με ταξίδια με ιδιωτικά αεροπλάνα και τα κότερα τους. Οι Rappos συνόδευαν τους Rybolovlevs όταν άρχισαν να κάνουν κύκλο, βοηθώντας τους να μπουν σε αποκλειστικά κλαμπ για γκολφ και πηγαίνοντας τους σε διάφορες κοινωνικές εκδηλώσεις.

Όσο οι Rybolovlevs διεύρυναν την αυτοκρατορία τους σε ακίνητα διεθνώς, η Tania Rappo σύστηνε τον Rybolovlev σε μεσίτες ακινήτων στο εξωτερικό (επειδή της το ζητούσε, λέει εκείνη).

Γύρω στο 2003 οι Rybolovlevs αποφάσισαν να φτιάξουν μια συλλογή έργων τέχνης. Είχαν πρόσφατα μετακομίσει σε ένα σπίτι με φωτισμό ειδικό για έργα τέχνης και με τη βοήθεια της Rappo ο Rybolovlev σύντομα απόκτησε τον πρώτο του πίνακα: Τον Le Grand Cirque, έναν από τους πολλούς αγαπημένους πίνακες του Marc Chagall με τσίρκο. Συμβουλεύτηκε διάφορους εμπόρους και η καλύτερη τιμή ήταν $8 εκατομμύρια, σύμφωνα με τη Rappo. Βρήκε όμως έναν τρόπο να φύγουν οι έμποροι από τη μέση και αγόρασε απευθείας από τον ιδιοκτήτη του Le Grand Cirque, χαμηλώνοντας την τιμή πάνω από $2 εκατομμύρια – και τελικά έφερε τον Rybolovlev σε επαφή με τον Yves Bouvier.

Το έργο του Chagall και η μήνυση στον προμηθευτή

Ο Le Grand Cirque του Chagall αποθηκεύτηκε στην αποθήκη του Bouvier στο αεροδρόμιο της Γενεύης και ο Rybolovlev πήρε την Rappo μαζί του για να τον δουν. Αυτό που συνέβηκε μετά είναι πολύ σημαντικό, επειδή όποια κι αν ήταν η διαφωνία τους, οι Rybolovlev καιBouvier συμφώνησαν ότι όποια κι αν ήταν η φύση της σχέσης τους – είτε ο Bouvier ήταν μεσάζων που δούλευε για τον Rybolovlev με ποσοστό ή ανεξάρτητος έμπορος τέχνης που αγόραζε και πουλούσε έργα για τον εαυτό του, επιτρέποντας του ελεύθερα να βάζει όποιο ποσοστό κέρδους ήθελε – δεν μπήκε ποτέ σε χαρτί. Η Rappo λέει ότι λίγο μετά την συνάντησή τους στο αεροδρόμιο της Γενεύης, ο Bouvier της τηλεφώνησε για να οργανώσει την επόμενη συνάντηση.

Κι επειδή η Rappo, την οποία εμπιστευόταν «απόλυτα,» τους έφερε σε επαφή, ο Rybolovlev συμφώνησε να δουλέψει μαζί του, ισχυρίζεται ο κροίσος, με προμήθεια 2% – κάτι που ο Bouvier αρνείται, λέγοντας ότι το ποσοστό αυτό ήταν κυρίως για τη μεταφορά και τα διοικητικά έξοδα.

Σύμφωνα με την Bersheda, η μήνυση που υπέβαλε πέρσι ήταν μόνο εναντίον του Bouvier. Ο Rybolovlev ήταν ήδη πληγωμένος και θυμωμένος, αλλά ο μεγάλος πόνος προκλήθηκε, όπως λέει, όταν άκουσε ότι οι ερευνητές βρήκαν αμοιβές από τον τραπεζικό λογαριασμό του Bouvier προς αυτόν της Rappo από το 2004. Η Rappo ήξερε ότι ο Rybolovlev ήταν συγκρατημένος και προσεκτικός, είπε. Έριξε τις άμυνες του με τον Bouvier επειδή εμπιστευόταν εκείνην. Από εκείνη τη στιγμή άρχισε να βλέπει την Rappo, όχι τον Bouvier, στο κέντρο του ιστού της αράχνης. Και οι δύο, Rapp o και Bouvier,υποστηρίζουν ότι η δίωξή τους στο Μονακό(που οδηγείται σε δίκη) είναι στο τσεπάκι του Rybolovlev. Η Rappo διαμαρτυρήθηκε ότι το δικαίωμα της για δίκαιη δίκη καταπατήθηκε.

Ο Rybolovlev το αρνείται, ενώ υποστηρίζει πως στα αλήθεια, απλώς ήθελε να ακούσει την Rappo να λέει, «Το έκανα. Λυπάμαι πολύ.’ Μπορεί και να τη συγχωρούσα,» είπε. Αντ’ αυτού, όταν συναντήθηκαν στη φυλακή του Μονακό μετά τη σύλληψή της, υποστηρίζει ότι εκείνη τα αρνήθηκε όλα.

«Είναι εύκολο [οι Bouvier και Rappo] να με χαρακτηρίζουν με το στερεότυπο Ρώσος ολιγάρχης,» είπε. «Με υποτίμησαν,» είπε.


«Νεανικό σκηνικό στο «CINCO»

Ένα πολύχρωμο, πολύβουο πλήθος είχε συγκεντρωθεί στο δημοφιλές «Cinco» στο Κολωνάκι. Οι προσκεκλημένοι είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν εδέσματα τα οποία συνόδευαν με δροσερή μπύρα Estrella Damm. Η γνωστή μπύρα της Βαρκελώνης «έδεσε» με τις γαστρονομικές δημιουργίες του Γιάννη Μανταδάκη. Το Ισπανικού τύπου σκηνικό ολοκλήρωσε με τις μουσικές της επιλογές η ραδιοφωνική παραγωγός Claudia Matola. H Estrella Damm εκφράζει όλα τα στοιχεία που συναντάει κανείς στην Βαρκελώνη. Πάθος στυλ, τέχνη κουλτούρα. Μιά premium lager σε δροσερή smooth γεύση.

The Bostonias «In Icons We Trust Project»

Πολυτέλεια μοναδικό στυλ και η απόλυτη αίσθηση της ισορροπίας. Ανάμεσα στην πολυτέλεια και την πρακτικότητα. Η δημιουργική ομάδα του www.iniconswetrust.com δέχθηκε με ενθουσιασμό την πρόσκληση του αγαπημένου brand THE BOSTONIAS. Οι άνετες ζακέτες και πλεκτές γραβάτες της φετινής σειράς THE BOSTONIAS επαναπροσδιορίζουν το preppy look για το χειμώνα 2015-2016. All day τζάκετ και μπλούζες με μοντέρνα κοψίματα ανανεώνουν τα business casual στυλ. Οι γνωστοί επαγγελματίες του fashion world-συνεργάτες του site αφιέρωσαν όλες τις δυνάμεις τους στην απόδοση του ύφους του οίκου μέσα από το αισθητικό φίλτρο του IIWT. Η φωτογράφιση πραγματοποιήθηκε στα «κεντρικά» της ομάδας στον προσωπικό χώρο δηλαδή του πολυπράγμονος Χάρη Ντάβλα στον Λυκαβηττό. Πίσω από την κάμερα ο Πάνος Δάβιος.

Το γνωστό μοντέλο Πέτρος Δελατόλας στο backstage φωτογράφισης

Το μοντέλο Πέτρος Δελατόλας φορούσε κομψό σμόκιν. Ο νεαρός γοητευτικός άνδρας ο οποίος ακολουθεί διεθνή καριέρα στον χώρο του modeling ετοιμαζόταν μέσα στους πολυτελείς χώρους του κοσμηματοπωλείου IORDANIS στην Κηφισιά για μιά γιορτινή, λαμπερή φωτογράφιση. Κοντά του ένα όμορφο κορίτσι. Το μελαχροινό μοντέλο συμπλήρωσε την εμφάνισή της με υπέροχα κοσμήματα. Διαμάντια ζαφείρια ρουμπίνια. Φωτογράφοι, συνεργεία stylists. Ένα ενδιαφέρον backstage με «φόντο» τις πολυτελείς βιτρίνες του κοσμηματοπωλείου..

Το Christmas tree του «Golden Hall»

Πολύχρωμες μπάλες εκτυφλωτικά φώτα, μουσικές, δημοφιλείς παρουσίες. Το τεράστιο Χριστουγεννιάτικο δένδρο άναψε πριν λίγες βραδιές στο «Golden Hall». Το φετινό μήνυμα στο «G.H.» είναι «Προσφέρω Αγκαλιάζω Αγαπώ». Όσοι επισκέφθηκαν τον πρώτο όροφο του αγαπημένου εμπορικού συγκροτήματος είχαν την ευκαιρία να στηρίξουν πολλές φιλανθρωπικές ομάδες. Απέκτησαν το δικό τους στολίδι το οποίο τοποθέτησαν στο δένδρο που άναψαν ο Γιώργος Λιάγκας και η Φαίη Σκορδά. Τραγούδησαν ο Γιώργος Παπαδόπουλος, η Demy και η Θωμαή Απέργη.