Ταχύτατη είναι η εξέλιξη των τεχνολογιών στα αυτοκίνητα. Σαφώς, τη μερίδα του λέοντος την κατέχει η αυτόνομη οδήγηση που έχει και διαβαθμίσεις – επίπεδα, ανάλογα με τις δυνατότητες που προσφέρει. Στο επίκεντρο των νέων μοντέλων δεσπόζουν τα συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης, με τον οδηγό να συνεχίζει όμως να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο. Οι λειτουργίες των συστημάτων ποικίλλουν από εταιρεία σε εταιρεία και από μοντέλο σε μοντέλο.
Στα περισσότερα μοντέλα διορθώνουν την κίνηση του τιμονιού όταν ο οδηγός π.χ. είναι αφηρημένος, φρενάρουν όταν διαπιστώσουν ότι πλησιάζουν το προπορευόμενο όχημα, έχουν σύστημα για προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης με λειτουργία φρεναρίσματος, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης εγκατάλειψης λωρίδας και προειδοποίηση κάθετης κυκλοφορίας πίσω κ.ά. Πάντως, πρόσφατα, στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών δήλωσαν ότι το σύστημα πλήρους αυτόνομης οδήγησης έχει αρκετό δρόμο μπροστά του, εφόσον δε ξεπεραστούν και νομικά θέματα τότε το πιο πιθανό είναι να δούμε πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα μετά από δέκα χρόνια. Σήμερα, τα πιο εξελιγμένα συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης με πληθώρα λειτουργιών τα προσφέρουν η Mercedes-Benz, η BMW, η Volvo.
Επίσης, μεγάλη ιαπωνική εταιρεία δήλωσε ότι η αυτόνομη οδήγηση έχει έναν σοβαρό «πονοκέφαλο». Οτι πρέπει να προσαρμόζεται και στις συνήθειες οδήγησης των εκάστοτε λαών. Διαφορετικά οδηγούν οι Αγγλοι, άλλος είναι ο τρόπος οδήγησης στην Αμερική και διαφορετικό είναι το προφίλ οδήγησης στην Ασία. Μάλιστα η Nissan, και όπως δήλωσε ο υπεύθυνος εξέλιξης των συγκεκριμένων τεχνολογιών, έχει ήδη προσλάβει ψυχολόγους και κοινωνιολόγους, με απώτερο στόχο να τους δώσουν τα «φώτα» τους ώστε να δημιουργήσουν software που θα προσαρμόζει το σύστημα αυτόνομης οδήγησης στην εκάστοτε ήπειρο ή και χώρα. Η αυτόνομη οδήγηση έχει μέλλον.
Απαιτεί όμως και μεγάλες επενδύσεις σε μια τεχνολογική εξέλιξη που τρέχει με χίλια. Ηδη η Ford θα επενδύσει πάνω από ένα δισεκατομμύριο δολάρια μέσα στην επόμενη πενταετία στη ρομποτική και στην τεχνητή νοημοσύνη για να τελειοποιήσει την αυτόνομη οδήγηση ενώ η Tesla θα ανεβάσει και άλλο το επίπεδο αυτόνομης οδήγησης στην Αμερική. Οσο για τη Mercedes-Benz; Οπως θα διαβάσετε στις παρακάτω σελίδες, έχει βελτιστοποιήσει ακόμη περισσότερο το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης της νέας S-Class, στην οποία –και μεταξύ των καινούργιων λειτουργιών –θα κρατάει τον έλεγχο του τιμονιού για 30 δευτερόλεπτα, χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να κάνει καμία παρέμβαση!
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ