ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ενός σχολείου ένιωσαν τη φρίκη, ένας 19χρονος θέλησε να θυσιάσει και να θυσιαστεί για να προκαλέσει σοκ- πίστεψε ότι έτσι θα απεδείκνυε πόσο… μετράει, ότι όποιος τον απορρίπτει (όπως η κοπέλα που είχε ερωτευθεί και τον έδιωξε) ήταν χαμένος και ότι τα ερωτήματα για το κακό που έφερε και στην Ελλάδα, για το μίσος που δεν έχει εξήγηση, είναι βασανιστικά.
«Είμαι πολύ εγωιστής για να φύγω και να σας αφήσω να ζήσετε»αποκάλυψε στη σελίδα του στο Ιnternet ο 19χρονοςΔημήτρης Πατμανίδης
μερικές ώρες προτού πάρει τα όπλα για να σκοτώσει, όπως είχε προγραμματίσει, τους συμμαθητές του μέσα στην τάξη. Συμπεριφορά καρμπόν, φράσεις καρμπόν, ακόμη και η μουσική που είχε ανεβάσει στη σελίδα του- το τραγούδι «Απελευθέρωσε το μίσος» του γερμανικού συγκροτήματος
ΚΜFDΜ (αρκτικόλεξο της φράσης«κανένα έλεος για τους πολλούς»στα γερμανικά)- είχε χρησιμοποιηθεί ως στοιχείο ταυτότητας και άλλων δραστών ανάλογων επιθέσεων. Δέκα χρόνια μετά την τραγωδία στο Columbine των ΗΠΑ, μετά τις αιματοχυσίες στη Φινλανδία και στη Γερμανία, ο εφιάλτης ξύπνησε την Παρασκευή και στην Αθήνα. Το πρώτο θύμα του Πατμανίδη, ο άτυχος συμμαθητής του στη Σχολή του ΟΑΕΔ στον ΡέντηΔημήτρης Κοκκίνης,έσωσε τους υπολοίπους. Βρέθηκε μπροστά στον δράστη προτού προλάβει να μπει στην τάξη και αδειάσει τα δύο όπλα που κρατούσε επάνω στα σώματα των συμμαθητών του. Αυτόν άρχισε να πυροβολεί ο ως εκείνη τη στιγμή σιωπηλός, ήσυχος, σχεδόν «αόρατος» στη μικρή κοινωνία της σχολής ομογενής, τραυματίζοντάς τον βαριά στον θώρακα. Ηταν η πρώτη πράξη του δράματος που τέλειωσε λίγα λεπτά αργότερα στο γειτονικό παρκάκι.
Oλοι έπεσαν από τα σύννεφα. Γονείς, σπουδαστές, καθηγητές της σχολής.
«Τον βλέπαμε ότι ήταν κλειστός, χωρίς παρέες, αλλά δεν περιμέναμε ποτέ πως θα έφτανε σε αυτό το σημείο»ομολογούν. Ο 19χρονος ομογενής Πόντιος από την ΑμπχαζίαΔημήτρης Πατμανίδης βγήκε από το περιθώριο και έκανε τη δική του«εσωτερική επανάσταση» με δραματικό τρόπο. Κανείς δεν το περίμενε. Ο πατέρας του, όλη την ημέρα στους δρόμους, εργαζόταν ως οδηγός φορτηγού, η μάνα του απασχολούνταν σε περιστασιακές δουλειές για να βγουν τα προς το ζην, ο αδελφός του φοιτητής στην Κρήτη, συμμαθητές και καθηγητές του, ουσιαστικά, άγνωστοί του.
Αυτό που προκαλεί εντύπωση στους αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ. είναι το γεγονός πως, αν και δεν είχε επαφές, κατάφερε να βρει τον άνθρωπο που τον προμήθευσε με δύο όπλα ανατολικής προέλευσης των εννέα χιλιοστών. Ακόμη δεν έχει διευκρινιστεί ποια είναι η πηγή προέλευσης των όπλων. Οι γονείς του, σύμφωνα με πληροφορίες, ανέφεραν ότι δεν είχαν αντιληφθεί το παραμικρό.
Στη συνέχεια κάθησε και έγραψε το μήνυμα στο οποίο εξηγούσε τους λόγους που τον οδήγησαν στην απόφαση να αφαιρέσει ζωές. Μεταξύ άλλων έλεγε ότι δεν άντεχε την απαξίωση. Και την Παρασκευή το πρωί υλοποίησε εν μέρει το σχέδιό του καθώς στον δρόμο του βρέθηκε ο- αργοπορημένος- 20χρονος σπουδαστής και συνονόματός του Δημήτρης Κοκκίνης. Λίγο αργότερα και αφού είχε ήδη τραυματίσει εκτός από τον Κοκκίνη και δύο εργάτες, κατευθύνθηκε σε ένα πάρκο, σε κοντινή απόσταση από τη σχολή, όπου έβαλε τέλος στη ζωή του πατώντας τη σκανδάλη.
Στις 8.20 το πρωί της Παρασκευής χτύπησε το κουδούνι. Ανάμεσα στους συγκεντρωμένους μαθητές δεν ήταν ο Πατμανίδης. «Δεν έρχονταν όλες τις ημέρες και έτσι δεν μας προκάλεσε εντύπωση»λέει ένας από τους συμμαθητές του και συμπληρώνει: «Ηταν μοναχικός.Δεν είχε διαφορές με άλλους συμμαθητές του. Καθόταν μόνος στο πίσω θρανίο και δεν συμμετείχε στο μάθημα. Φορούσε καπαρντίνα, συνήθως μαύρα ρούχα και ήταν πάντα κοντοκουρεμένος». Είκοσι πέντε λεπτά αργότερα, από την πλαϊνή πύλη του συγκροτήματος, που χρησιμοποιούν οι σπουδαστές, μπήκε ο 19χρονος ομογενής. Είχε μαζί του ένα σακίδιο και στα χέρια του κρατούσε όπλα. Εστριψε αριστερά προς τις σκάλες που οδηγούν στον 1ο όροφο όπου βρίσκονται οι αίθουσες διδασκαλίας. Εκεί συνάντησε τον Κοκκίνη, ο οποίος έντρομος τον ρώτησε:
«Τι πας να κάνεις;». Ο Πατμανίδης δεν απάντησε, αλλά «μίλησε» ένα από τα όπλα που κρατούσε.
Αμέσως ο 20χρονος έπεσε αιμόφυρτος με σοβαρά τραύματα στον θώρακα και στα άκρα. Επικράτησε πανικός. Μαθητές και καθηγητές βγήκαν στους διαδρόμους και στα παράθυρα να δουν τι είχε συμβεί. Κάποιοι άλλοι έτρεξαν αμέσως να βοηθήσουν τον 20χρονο ενώ παράλληλα ειδοποιήθηκε η ΕΛ.ΑΣ. και το ΕΚΑΒ. Οπως περιγράφουν άλλοι μαθητές, προχθές ήταν η πρώτη φορά που ο Κοκκίνης δεν πήγε στη σχολή με τη μηχανή του, αλλά τον μετέφερε ο πατέρας του ο οποίος ήταν αυτήκοος μάρτυς της ένοπλης επίθεσης.
«Τον είδαν να έχει στα χέρια του τα όπλα την ώρα που ο άλλος έμπαινε. Δεν φαντάστηκα τι έκανε.Νόμιζα ότι πέταξαν στρακαστρούκες και δυναμιτάκια.Το συνηθίζουμε εδώ άλλωστε. Ομως, άκουσα τις φωνές και παιδιά να τρέχουν.Τότε κατάλαβα τι έγινε»λέει μία μαθήτρια.
«Πρώτη του χρονιά ήταν εδώ. Λένε ότι και στο προηγούμενο σχολείο που ήταν, είχε ξαναβγάλει όπλα. Ομως και εδώ τα πράγματα δεν είναι καλά.Τις προάλλες έδειραν τον υποδιευθυντή και κανένας δεν το πήρε χαμπάρι»σημειώνουν άλλοι σπουδαστές.
Τους πυροβολισμούς άκουσε ο διευθυντής του σχολείου και προσπάθησε να πλησιάσει τον ομογενή, ο οποίος, και πάλι χωρίς να μιλήσει, τον απείλησε με το όπλο. Στη συνέχεια βγήκε από την ίδια πύλη που είχε μπει και κινήθηκε προς παρακείμενο δρόμο όπου βρίσκονται οι αποθήκες εταιρείας με εργαλεία.
Εκεί συνάντησε δύο υπαλλήλους. Τον 23χρονοΚώστα Παπαδόπουλο και τον 47χρονοΤοπαλί Φατμίλι από την Αλβανία, οι οποίοι βρίσκονταν στον δρόμο έχοντας ακούσει τους πυροβολισμούς. Οταν τους πλησίασε ο 19χρονος, προσπάθησαν να τον ακινητοποιήσουν λέγοντάς του κάποιες κουβέντες. Εκείνος σταμάτησε σιωπηλός και πάτησε τη σκανδάλη του όπλου που κρατούσε στα χέρια του. Οι δύο εργάτες έπεσαν στο έδαφος έχοντας τραύματα στα χέρια και στα πόδια. Σύμφωνα με συναδέλφους τους ακούστηκαν συνολικά τουλάχιστον 10 πυροβολισμοί τόσο από τη σχολή όσο και έξω από την επιχείρηση.
Ο Πατμανίδης δεν σταμάτησε αλλά συνέχισε να περπατά. Λίγα μέτρα πιο πέρα σταμάτησε σε ένα πάρκο. Αφησε δίπλα του το σακίδιο και αυτοπυροβολήθηκε στο κεφάλι. Οι αστυνομικοί που έφτασαν στο σημείο βρήκαν δύο πιστόλια, ένα κινητό τηλέφωνο και το σακίδιο που περιείχε 66 φυσίγγια, ένα πτυσσόμενο στιλέτο και διάφορα προσωπικά μικροαντικείμενα, μεταξύ των οποίων και το σημείωμα που είχε ανεβάσει και στο προφίλ του στο ΜySpace, στο οποίο μεταξύ άλλων έγραφε:
«Είμαι πολύ εγωιστής… Πριν πεθάνω θα σας στερήσω ότι πολυτιμότερο έχετε. Δεν έχω σεβασμό για την ανθρώπινη ζωή. Φτύνω κατάμουτρα στην “αξιοπρέπεια” και την “τιμή” σας και σε ό,τι έχετε ιερό. Εχω πάρει την απόφασή μου και δεν πρόκειται να κάνω πίσω…. Δεν είμαι αναγκασμένος να δώσω περαιτέρω εξηγήσεις για τις πράξεις μου.Δεν έχω γνωρίσει παρά ένα άτομο που να αξίζει σαν άνθρωπος και με την οποία πίστευα πως είχα ερωτευτεί. Νιώθω πολύ άσχημα που με απέρριψε και ελπίζω πως με ό,τι κάνω την Παρασκευή θα αλλάξει γνώμη για μένα».
«Πρέπει να γίνει κάτι με τους καθηγητές. Είναι απαράδεκτο να βλέπουν ένα παιδί να έχει πρόβλημα και να αδιαφορούν.Τα παιδιά μας βρίσκονται εκεί μέσα»λέει ο κ.
Δ.Μαρούσης, πατέρας ενός εκ των συμμαθητών και φίλων του τραυματισμένου Δημήτρη.
«Δεν υπάρχουν προβλήματα μεταξύ μας και διατηρούμε όλοι καλές σχέσεις.Οταν, όμως,αντιμετωπίζουμε προβλήματα δεν έχουμε κανέναν να του το πούμε»συμπληρώνει μια άλλη παρέα παιδιών.